Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että Facebookissa ja iPhonessa näen, jos olette lukeneet viestin?

Vierailija
17.12.2014 |

Kaikilla ei ole iPhonessa päällä se lukukuittaus, mutta joillain on. Facebookin viesteissä näen, jos olette nähneet viestin, eli klikanneet sen vähintään auki. 

Miksi ihmeessä siis väitätte, ettette ole nähneetkään koko viestiä? Miksi ihmeessä pitää valehdella noin turhanpäiväisestä asiasta? 

Minä: "Hei, voitko hakea tänään sen kaapin, jonka varasit viime viikolla ja piti hakea maanantaina? Haluaisin siitä eroon ja laittaisin sen mielelläni eteenpäin, jos et ota sitä. Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen."

Vastaanottaja: "(Luettu 15.12. klo 14.15)

Minä Facebookissa: "Hei, vastaisitko haluatko kaapin itsellesi? Pystyisin jopa tuomaan sen sinulle, minulla on tänään peräkärry käytössä. Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen."

Vastaanottaja: "(Luettu 16.12. klo 15.59)

Minä Facebookissa: "Hei. Jouduin valitettavasti antamaan kaapin jonossa seuraavalle, koska en ole kuullut sinusta mitään viime sunnuntain jälkeen. Hyvää joulunodotusta! Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen."

Vastaanottaja: "(Luettu 17.12. klo 12.02)

Minä iPhone iMessage: "Hei Tiina. Jouduin valitettavasti antamaan FB-kirpputorilla varaamasi kaapin jonossa seuraavalle, koska en ole kuullut sinusta mitään viime sunnuntain jälkeen. Hyvää joulunodotusta! Ystävällisin terveisin Maija Meikäläinen."

Vastaanottaja: "iPhone Viesti luettu 17.12. klo 12.06)

Vastaanottaja (klo 13.45): "Moi Maija. Aika helvetin epäreilua, että laitoit sen kaapin eteenpäin. Varasin sen ja olin tulossa hakemaan sitä. Muistin väärin, että sovittiin väljästi haku tälle viikolle. En saanut sun viestejä ollenkaan, oli mennyt varmaan sinne Muut-kansioon. Joo hyvää joulua sulle vaan. T.Tiina"

OIKEESTI AIKUISET IHMISET, HALOO!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Facebookissa, miten oikein lähettelet mulle viestejä?!

Vierailija
2/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelimeni saattaa nopeasti avata viestin ja sitten tuleekin joku katko, minkä takia viesti ei avaudukaan. Kuittaus tulee mutta ei se aautomaattisesti tarkoita että puhelimen omistaja on sen omin silmin nähnyt. Joskus lapsenikin katsovat puhelimestani lastenohjelmia ja saattavat klikkailla vahingossa ilmoituksia 'auki'. Joten hengitä syvään ja rauhoitu, kaikki ei ole suurta salaliittoa sinua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiesin. Tiedän myös sen, että jostain fb-kirpparikaapista taisteleminen on naurettavimpien asioiden top3 listalla.

Vierailija
4/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:25"]

Joo tiesin. Tiedän myös sen, että jostain fb-kirpparikaapista taisteleminen on naurettavimpien asioiden top3 listalla.

[/quote]

Kyllä. Halusin olla ystävällinen ja tarjota mahdollisuutta hakea sitä kaappia edelleen, vaikka se sovittu päivä ja aika tuli ja meni. 

Jos kaappi piti hakea maanantaina, eikä vastannut mitään, eikä tiistaina, eikä tänäänkään, minusta ihan hyvällä omallatunnolla voin laittaa sen eteenpäin. En ole mikään tavaratalo. Aika röyhkeää hyökätä minua vastaan, jos en pidä varattuja tavaroita päiväkausia kotonani jos varaaja sattuisikin joskus tulemaan.

Ei vaan oikeasti voi väittää, ettei näe viestejä, jos lukee ne. 

ap

Vierailija
5/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:21"]

Oma puhelimeni saattaa nopeasti avata viestin ja sitten tuleekin joku katko, minkä takia viesti ei avaudukaan. Kuittaus tulee mutta ei se aautomaattisesti tarkoita että puhelimen omistaja on sen omin silmin nähnyt. Joskus lapsenikin katsovat puhelimestani lastenohjelmia ja saattavat klikkailla vahingossa ilmoituksia 'auki'. Joten hengitä syvään ja rauhoitu, kaikki ei ole suurta salaliittoa sinua vastaan.

[/quote]

Älä anna lastesi leikkiä puhelimella, jos sulle useinkin käy niin, ettet saa viestejä! 

Vierailija
6/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:25"]

[/quote]

Kyllä. Halusin olla ystävällinen ja tarjota mahdollisuutta hakea sitä kaappia edelleen, vaikka se sovittu päivä ja aika tuli ja meni. 

Jos kaappi piti hakea maanantaina, eikä vastannut mitään, eikä tiistaina, eikä tänäänkään, minusta ihan hyvällä omallatunnolla voin laittaa sen eteenpäin. En ole mikään tavaratalo. Aika röyhkeää hyökätä minua vastaan, jos en pidä varattuja tavaroita päiväkausia kotonani jos varaaja sattuisikin joskus tulemaan.

ap
[/quote] ihan oikein teit ap! Uskomattoman itsekkäitä ihmisiä tuollaiset.

Vierailija
7/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös sattunut näitä tapauksia... Niin läpinäkyvää. En tosin olisi noin kauan viestitellyt perään - jos ei parin päivän sisällä viestiin vastaa (ja hei! tietää kyllä viestiä odottaa jos kerran on jotain kirpparilla ostanut/varannut) niin mä laitan tyynesti eteenpäin. Kirjoitan myös kuvan alle kommentteihin, että seuraavalle, koska ensimmäinen varaaja ei vastaa viesteihin.  

Vierailija
8/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jätä omaan arvoonsa tuo tonttu, joka ei hakenut kaappia. Eiköhän ymmärrä itsekin olleensa tympeä, kun ei vastaa mihinkään eikä hae sovittuna aikana. Sellaisen takia kenenkään tarvitse montaa päivää kotona päivystää.

Vierailija
9/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos käydään kauppaa jonkun kanssa facebookissa, on ihan fiksua seurata sitä muut-kansiotakin, koska sinne ne viestit yleensä menee. "Oli varmaan mennyt sinne muut-kansioon." No kannattaisko tarkastaa asia.

Vierailija
10/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kävi ainakin just noin et periaatteessa sain luettua facebook viestin mut en saa vastattua koneen hitauden takia. Lapset myös painelee viestejä auki ja siksi menee ohi. eli voi olla ettei oikeasti olekaan nähnyt niitä.

Vierailija
11/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuittaus ei tarkoita että se on luettu. Jos biesti tuler kännykkään ja tyhjentää näytön ne tulee luetuiksi.

Välttämättä en ole edes nähnyt viestiä, mutta näyttö piti tyhjentää... lopputulos olen muka lukenut viestit

Vierailija
12/12 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 14:25"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jos kaappi piti hakea maanantaina niin tiistaina se menee uudelle omistajalle/roskiin/whatever. En minä ryhtyisi mitään säätämään. Maanantai sovittu, jos ei sovitusta pidä kiinni niin ei ole minun ongelmani. African time on testattu paikanpäällä, tänne en sitä tuo enkä sitä tue.

http://en.wikipedia.org/wiki/African_time

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä