Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa miehelle hyväksikäytöstä?

Vierailija
16.12.2014 |

eli olen tapaillut yhtä kivaa miestä, mutta nyt on ollut vähän taukoa, emmekä ole nähneet noin kuukauteen. Olin kaksi viikonloppua sitten jo kauan tuntemani ystävän (miespuoleisen, olen itse nainen) kanssa vähän juhlimassa ystäväporukkamme seurueessa. Baari-illan jälkeen hänen avaimensa olivat hukkuneet ja hän tuli luokseni yöksi - kysyisimme avaimia seuraavana aamuna baarista.. Minä nukahdin/sammuin nopeasti, mutta heräsin kun mies oli sisälläni.. Työnsin hänet äkkiä pois ja olin aivan järkyttynyt tapahtuneesta! Hän on pitkäaikainen ystäväni enkä olisi ikinä voinut kuvitella hänen olevan sellainen! Jätin tekemättä rikosilmoituksen (tiedän, olen typerä), mutta koin tapahtuman jälkeen olevani osa syyllinen, olinhan minäkin humaltunut ja sammunut.. Jälkeenpäin ajateltuna sekään ei kyllä oikeuta miestä toimimaan noin. Sukupuolitesteihin menen ensi viikolla (mikä nöyryytys sekin tulee olemaan..) koska haluan itselleni mielenrauhan, sillä eihän tuo mies mitään suojaakaan käyttänyt... Nyt kuitenkin itse aiheeseen: Pitäisikö minun kertoa tälle tapailemalleni miehelle tästä? Vai ajattelisiko hän suoraan, että olen pettänyt häntä jotenkin? Toisaalta, emme seurustele vaan olemme tapailleet. Ja en koe pettäneeni, sillä itse en olisi tuon miehen kanssa seksiä harrastanut ikinä. Miten kertoa? Ja mitä miehet ajattelevat naisesta, jolle on näin käynyt? Onko nainen jotenkin "pilalla"? Toivon asiallisia, mutta rehellisiä vastauksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin eihän tuo mikään hyväksikäyttö ole vaan raiskaus. Ja raiskaus (niin kuin myös hyväksikäyttö) ei IKINÄ ole uhrin syy. Vaikka olisit kuinka humalassa, kukaan ei saa sinuun koskea ilman lupaasi.

Vierailija
2/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, tuo kuulostaa mielestäni raiskaukselta eikä hyväksikäytöltä. Toki sinä olet se joka sen määrittelee, mutta älä vähättele miehen tekoa.

Hänet olisi hyvä saada vastuuseen, sillä ei ole ok että hän kuvittelee että noin voi tehdä ilman seurauksia. Sammuneeseen ihmiseen yhtyminen on raiskaus, se on rikos.

Jos mietit kertovasi tapailemallesi miehelle, on hyvä että ensin ravistelet syyllisyydentuntoa harteiltasi. Sinulla ei ole mitään anteeksipyydettävää. Itse kertoisin tapailemalleni miehelle siinä tapauksessa, jos näkisin suhteen jatkuvan vielä pitkään. Voit sanoa miehelle että olet hämmentynyt, podet syyllisyyttä mutta tiedät ettei se ollut mitenkään vikasi. Jos mies suuttuu sinulle tai kuvittelee sinun pettäneen, on hän väärä mies sinulle.

Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, ellen haluaisi suhteen päättyvän... Raiskauksen ja hyväksikäytön raja on hiuksenhieno.

Vierailija
4/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. Miehet ei tykkää, että nainen viettää kosteita iltoja muiden miesten kanssa.

Vierailija
5/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, jos sinusta on tärkeää, että miesystävä tietää sen. Jos taas haluat vain unohtaa koko jutun (sukupuolitautitestien jälkeen), niin älä kerro.

Vierailija
6/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asia vaivaa mua itseäni niin paljon, ja haluan olla rehellinen, joten kallistuisin kyllä kertomaan.. Tiedän, että olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus jo ajat sitten, mutta enään siitä ei taida olla hyötyä, eihän mulla ole minkäänlaista näyttöä tai todisteita:/ Kiitos paljon varsinkin kahdelle ekalle kommentoijalle! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten kerrot, so simple.

Vierailija
8/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus on minusta se jos on jouduttu käyttämään voimaa, ikävä kyllä. Mutta kerro sitten kun suhteenne on syventyny. Sinun vikasi ei missään nimessä ole, mutta jos olette tapailuvaiheessa niin en itse kertoisi. Mut sittenkun on puhetta seurustelustas, niin siinä mainitsisin. Tietysti jos tapailemalleen miehelle on helppo puhua, niin puhu ihmeess'

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvi kertoa tuosta.

Vierailija
10/13 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:19"]Raiskaus on minusta se jos on jouduttu käyttämään voimaa, ikävä kyllä. Mutta kerro sitten kun suhteenne on syventyny. Sinun vikasi ei missään nimessä ole, mutta jos olette tapailuvaiheessa niin en itse kertoisi. Mut sittenkun on puhetta seurustelustas, niin siinä mainitsisin. Tietysti jos tapailemalleen miehelle on helppo puhua, niin puhu ihmeess'
[/quote]
Siis nyt ihan oikeasti. Onko hyväksikäyttö muka jotenkin väheksyttävää? Voitko kuvitella miltä ap:sta tuntuu? Hän on kokenut jotain kauheaa ja sinä väheksyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on raiskaus, jos toinen ottaa oikeuden omiin käsiinsä sinun itsemääräämisoikeudestasi ja ajatuksistasi. Ehkä teillä synkkasi, mutta miehellä ei ollut mitään oikeutta silti työntyä sinuun, sinun ollessa tiedottomassa tilassa.

Sinuna kertoisin. Tiedätpä sitten, onko tapailemasi mies edes MIES vai hiiri, johon ei kannata kuluttaa aikaansa. Mä pohdiskelin itse samaa asiaa vuosia sitten. Kerroin ja mies suhtautui tosi hyvin. Tapailemani miehen kans oli alkanut jo seksisuhde, joten mun oli vähän niin kuin pakko kertoa hänelle. 

 

Vierailija
12/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt sen ilmoituksen. Raiskaajahan voi luulla, että tuo on ihan ok:ta käytöstä, kun siihen ei puututa, ja tekee noin jollekin toisellekin. Tai ehkä on jo tehnytkin, mutta uhri ei ole viitsinyt ilmoittaa asiasta eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tukinainen.fi

soita ja keskustele ammattilaisen kanssa.

olen pahoillani että sinulle kävi noin. Et mitenkään, millään tavalla ole pilalla. Sinua on kohdeltu väkivalloin ja tuo uusi tuttavuus on toissijainen. Nyt on tärkeintä, että saat itsellesi apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä