Miksi jotkut laulavat kirkossa virsiä muita paljon kuuluvammalla äänellä?
Siis siten, että yksi "sooloilee" todella kovalla äänellä ja muu seurakunta laulaa kiltisti kuorossa? Olisi kiinnostavaa tietää, miten se todella kovaääninen mieltää tilanteen vai huomaako itse edes.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei liity kirkkoon, mutta koulun musiikintunteihin.
Mulle aina sanottiin "älä huuda!", "toi huutaa.", mutta ku mä en oo ikinä ollut laulaja-tyyppiä, ja koko muu luokka veti laulut aina ihan tosi hiljaa, ja se alko ärsyttääkin loppuvaiheessa, koska mulla meni hermot ns. Yksin laulamiseen. Tai ainakin tuntui siltä kun muut piipittivät ja itse koitit laulaa kunnolla.
Kirkossa kans kun jokainen piipittää, mutta ei laula selkeästi niin eihän se lauluaan silloin kauniilta kuulosta. Jos joku nyt loukkaantuu, niin anteeksi, mutta mun korvaan epäselvä laulu ei kuulosta kauniilta.En tarkoita piipitystä, vaan muut esim. laulavat ihan kirkkaasti ja kauniisti ja joku laulaa silti paljon kovempaa "kailottaen" ja venyttää nuottia siten, että on aina viimeisenä äänessä säkeistön lopussakin.
No siitähän mä puhuin???
Tuskin huomaa.
Bussissa joutuu toisinaan kuuntelemaan, kun osa HUUTAA puhelimeen koko bussimatkan ajan.
Yleensä huutajat ovat nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei liity kirkkoon, mutta koulun musiikintunteihin.
Mulle aina sanottiin "älä huuda!", "toi huutaa.", mutta ku mä en oo ikinä ollut laulaja-tyyppiä, ja koko muu luokka veti laulut aina ihan tosi hiljaa, ja se alko ärsyttääkin loppuvaiheessa, koska mulla meni hermot ns. Yksin laulamiseen. Tai ainakin tuntui siltä kun muut piipittivät ja itse koitit laulaa kunnolla.
Kirkossa kans kun jokainen piipittää, mutta ei laula selkeästi niin eihän se lauluaan silloin kauniilta kuulosta. Jos joku nyt loukkaantuu, niin anteeksi, mutta mun korvaan epäselvä laulu ei kuulosta kauniilta.En tarkoita piipitystä, vaan muut esim. laulavat ihan kirkkaasti ja kauniisti ja joku laulaa silti paljon kovempaa "kailottaen" ja venyttää nuottia siten, että on aina viimeisenä äänessä säkeistön lopussakin.
No siitähän mä puhuin???
Tarkoitan siis, että mun pointtiin kuulu myös se, mitä sä tarkotit. Anteeks jos viestini oli liian epäselvä. :d
Minulla on kova ääni. En kestä ihmisten muminaa ja narinaa heidän puhuessaan. Koulussa pitäisi olla oppiaineena puhe- ja laulutekniikan opetus. Joskus kun ihmiset laulavat hiljaa, he perustelevat sitä sillä, että "minulla on näin pieni ääni". No ei ole. Sanon, että pikkulintujenkin ääni kuuluu kilometrin päähän, vaikka ovat ihmisen kokoon verrattuna minikokoisia.
Laulan itse kirkossa kovaa, koska muut useimmiten eivät. Lisäksi kiva kuunnella omaa ääntään :).
ne kova-ääniset pääsee taivaan iloihin.
Juuri siksi en laula kirkossa. En vain osaa laulaa hiljaa, jos yritän, tulee pelkkää pihinää eikä se mielestäni ole laulamista.
He haluavat oikeasti kuulua osallistujien maailmaan, ottaa tatskoja ja käydä "istumassa iltaa"
Mutta ovat syntyneet kirkko perheeseen