Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta tällaiset ihmiset?

Vierailija
16.12.2014 |

Jos puhutaan esimerkiksi yleisesti jostain, niin nämä ihmiset kärkkäästi nostavat oman tilanteensa esille ja korostavat tällä tavalla, että heitä se kyseinen puheenaihe ei koske. 

Esimerkki yksi (suututaan aiheesta, josta ei periaatteessa voi suuttua, mutta silti pitää suuttua koska ollaan ERITYISTAPAUKSIA):

"EU-barometrin mukaan joka kolmas suomalainen söi antibiootteja viime vuonna"

-"MINÄ en ainakaan syönyt! Ihan paska tutkimus! Mä oon ollut terve kuin pukki viimeiset viis vuotta!"

Esimerkki kaksi (käsitetään faktat tahallaan väärin ja/tai ei tahallaan huomata jotain pointtia. Esim. tässä lauseessa sana 'perusterve'):

"Moni perusterve ihminen jättää varmaan lenkkeilyn tai arkiliikunnan sikseen ihan silkkaa laiskuuttaan"

-"Minä olen sairaseläkkeellä, minulla on nivelet rikki ja sääriluu poikki! Sen lisäksi minulla on katupöly-, siitepöly ja pölypölyallergiat, astma ja palan herkästi! Ei tässä kunnossa voi kuvitellakaan menevänsä pihalle! Ja sitäpaitsi lenkkeilykengät maksavat ja olen köyhä!"

Esimerkki 3 (vastataan kysymykseen, vaikkei tarvitsisi vastata mutta kun pitää jotenkin päästä ääneen. Mahdollisesti vielä suututaan, koska koetaan kysymys loukkaavana):

"Onko joku nähnyt, missä suodatinpussit ovat?"

-"En MINÄ ainakaan! Miten sä voit edes kuvitella, että mä niitä tästä yhtäkkiä näkisin?"

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin, koska toi esimerkki 2 etenkin on syy, miksi en juuri enää avaa suutani missään ikinä, koska niin moni ihminen on just tollanen.

Vierailija
22/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:18"]

Tapaus 5. Haaveilen ääneen, että tulispa vähän lunta,kun joulukin on tulossa. Tähän vastaa yksinäinen omakotiasukki, että HÄN ei halua yhtään lunta, koska HÄN joutuu kolaamaan. Juuri tälläinen kylmä tihkusade on oikein hyvä joulu- ja talvisää...

[/quote]

Mitä siitä? Miksi sinun mielipiteesi lumesta on parempi kuin sinun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostaa...

Vierailija
24/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hänen

Ei pitäisi palstailla 39 asteen kuumeessa. :)

Vierailija
25/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että tallaiset ihmiset ovat vähän yksinkertaisia ja yleissivistys hakusessa. Esimerkiksi sellaiset käsitteet kuin tilasto, todennäköisyys ja keskiarvo tuntuvat olevan ihan hepreaa. Joudun olemaan tekemisissä yhden tällaisen ihmisen kanssa usein, ja joskus tekisi mieli vain hakata päätäni seinään. Kyllä, kaikki tutkimukset kalan terveellisyydestä voidaan kumota sillä, että naapurin Keijo on ollut aina kova kalamies ja kuoli ennenaikaisesti infarktiin, vai miten se nyt oli?

Vierailija
26/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katupöly- siitepöly- ja pölypölyallergiat"

:'D

Kiitos ap!

Vierailija
27/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja daun

Vierailija
29/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:58"]

Onko tuo tapaus 3 oikeasti sattunut...? Vaikea kuvitella. Enpä haluaisi olla jatkuvasti tekemisissä ihmisen kanssa, joka kilahtaisi noin suodatinpusseista... :-D

[/quote]

voijeesus.

Vierailija
30/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sellainen ihminen joka tilittää omia huoliaan ja tinkaa mielipidettäsi niihin vain saadakseen kiistää ja korjata sitä jotenkin. 

- Sano nyt olenko minä jotenkin outo ihminen kun yhä rakastan eksää vaikka hän petti minua?

- Et ole, ei rakkaus useinkaan kuole niin totaalisesti vaikka toinen loukkaa.

- Kyllä se kuolee! Sen PITÄISI kuolla! Minä olen outo! Olenpas!

- No ehkä sitten oletkin, en tiedä.

Sitten se menee kertomaan toiselle kaverille että "Sekin sanoi minua tosi oudoksi kun en voi lakata rakastamasta Penaa!"

Vierailija
31/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan tuollainen ole...

Vierailija
32/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:22"]

Eihän noihin tyyppeishin törmää kuin av:lla ja viihteen vuoksi mä näitä täällä lueskelen. Eli ei ärsytä.

[/quote]

Voi kyllä törmää. Muinoin yläkoulussa minun luokkakaverini oli tällainen minä-ihminen. Kun opettaja kysyi, että onko joltain unohtunut kotiläksyt tekemättä: "Ei multa ainakaan!". Kun luokassa mietittiin, kuka oli juoruillut henkilö X:stä, tämä huusi "En mä ainakaan!". Kun ruokalassa oli hänen mielestään pahaa ruokaa ja joku otti sitä, muisti mainita, että hän ei ainakaan ota kyseistä ruokaa.

Tämä ihminen ei tosin suuttunut näistä kysymyksistä, mutta muisti aina ilmoittaa jos hänellä ei ollut osaa eikä arpaa johonkin ikävään asiaan. Taisipa muistaa mainita myös, jos oli tehnyt jotain kehuttavaa.

Esimerkki kakkosen kaltaiseen olen törmännyt kerran. Kyseinen ihminen veti herneet nenään siitä, että joku voivotteli salikäynnistä olevan pitkä aika ja että olo tuntuu turvonneelta. Koki sen henkilökohtaisena loukkauksena ja vittuiluna, koska ei itse käynyt salilla ja oli hieman ylipainoinen. 

Vierailija
33/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:56"]

No entäs sellainen ihminen joka tilittää omia huoliaan ja tinkaa mielipidettäsi niihin vain saadakseen kiistää ja korjata sitä jotenkin. 

- Sano nyt olenko minä jotenkin outo ihminen kun yhä rakastan eksää vaikka hän petti minua?

- Et ole, ei rakkaus useinkaan kuole niin totaalisesti vaikka toinen loukkaa.

- Kyllä se kuolee! Sen PITÄISI kuolla! Minä olen outo! Olenpas!

- No ehkä sitten oletkin, en tiedä.

Sitten se menee kertomaan toiselle kaverille että "Sekin sanoi minua tosi oudoksi kun en voi lakata rakastamasta Penaa!"

[/quote]

Ai jestas.. Mulla oli yläasteella tuollainen kaveri. Sanoi mitä tahansa, hän juorusi sen eteenpäin niin, että minä käännyin ilkeäksi ja pahaksi ihmiseksi.

Nykyään, aikuisena, hän on vielä rasittavampi. Olen saanut hänet kiinni selittämästä yhden tv-sarjan tapahtumia omana elämänään. Kun huomautin että eikös tuo tapahtunut siinä ohjelmassa, vetäisi tuo ihminen aika jättiläismäiset herneet nenäänsä ja sen jälkeen hän kuulutti kylillä että olen syyttänyt häntä patologiseksi valehtelijaksi ja sai lopulta ihmiset kääntymään minua vastaan. Meni vuosia ennenkuin esimerkiksi työnantajani tajusi, että se oli se tuttu joka valehteli ja huijasi ihmisiä.. (pieni paikkakunta)

Tunnen myös muutaman ap:n kuvaileman kaikesta suuttujan. Siskoni on yksi tälläinen. Hommaan kuuluu vielä se, että hän saa omasta mielestään arvostella kaikkia, mutta jos hänelle sanoo yhden poikittaisen sanan, tai sanan mikä hänen korvaansa kuulostaa poikittaiselta, on piru irti. Huoh..

(Tekstiäni lukiessa joku voisi väittää minua samanlaiseksi, mutta olen itse aika hiljainen ja pidän hyvin vähän meteliä itsestäni. Olen jopa kuullut kommenttia että saisin pitää enemmänkin ääntä itsestäni)

Vierailija
35/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus 5. Haaveilen ääneen, että tulispa vähän lunta,kun joulukin on tulossa. Tähän vastaa yksinäinen omakotiasukki, että HÄN ei halua yhtään lunta, koska HÄN joutuu kolaamaan. Juuri tälläinen kylmä tihkusade on oikein hyvä joulu- ja talvisää...

[/quote]

No siis, tuossahan vasta katsotaan keskustelulle lähtökohtia.... Mä inhoan ihmisiä jotka ei puhu kuin niiden kanssa jotka on samaa mieltä. Jos joku sanoo olevansa erimieltä, niin keskutelu tyrehtyy siihen paikkaan....miksi? Ei siitä mikään tappelu tule, siitä lumisateestakaan, saa siitä olla jokainen ihan omaa mieltään. Kiehtovampi sellainen puheenaihe on josta voi itsekin oppia jotain vs. yhteen ääneen hetki huokaillaaan miten ihkuu lunta ja ei siitä sitten olekaan muuta sanottavaa.

Vierailija
36/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Asioita voi katsella useammasta kulmasta. Sinä toit oman toiveesi esille perustellen sen joulun ajalla, hän omansa perustellen sen lumitöillä. Yhteenvetona; sinä haluat lunta, hän ei. On täysin normaalia, että ihmiset ovat eri mieltä asioista.Veditkö sinä nyt turhaan herneen nessuun?

Vierailija
37/55 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus nro.. jotain.. :)

Harrastetaan miehen kanssa kestävyysurheilua ja kisataan, minä triathlon ja maastopyöräily, mies maastopyöräily. Laitettiin puoliksi vitsillä viime kesänä Facebookiin tankkauskuva maastomarathonkisaa edeltävältä viikolta, jossa oltiin ravintolassa syömässä burgeria (ei siis mitään mäkkärimättöä, vaan ihan kunnon lihaisa burgeri pottuineen.. ), no ei ehkä välttämättä paras mahdollinen tankkauseväs mutta lounaana meni silloin, toki pääosassa tankkauksessa on hiilaripitoinen urkkajuoma. 

No, anyway yks naamakirjakaveri rupes siinä kommenteissa vouhkaamaan, että hän ei moista moskaa viitsisi suuhunsa panna ja HÄN voi paljon paremmin kun on jättänyt hiilarit pois. ja blablabla. Pari kertaa yritettiin siinä sanoa, että ei tämä nyt meilläkään ole normiruokaa viikottain ja että tarkoitus on täyttää glykogeenivarastoja. Pääosin siis tavallisella ruualla ja urheilujuomalla toki. Siitä virisi kyllä melkoinen terveysvalistus ketju että alkoi todella ärsyttää. Kyseisellä ihmisellä ei ole todellakaan kokemusta kisatankkauksesta ja sen tarpeellisuudesta. Muutama seurakaveri siihen sitten lisäsi että heidän mielestään karkki ja mehut on ihan parasta tankkausta, maksimihiilarit minimivatsanväänteillä :D :D 

Vierailija
38/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo tapaus 3 oikeasti sattunut...? Vaikea kuvitella. Enpä haluaisi olla jatkuvasti tekemisissä ihmisen kanssa, joka kilahtaisi noin suodatinpusseista... :-D

Vierailija
39/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nato-jäsenyys: "MINÄ en lähde muiden maiden takia sotimaan!" vaikka kyseinen henkilö ei kuulu Suomen kansainväliseen valmiusjoukkoon.

Homoliitot: "Ne pilaa MINUN avioliiton!"

Jne.

Vierailija
40/55 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ärsytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä