Onko tämä ok asiakaspalvelua?
Varasin ajan klassiseen hierontaan ja aika oli 90 min. Jouduin sitten omien aikatauluongelmieni takia soittamaan ja pyytämään, että voisinko saada vain 60 min ajan. Aika on siis huomenna ja eilen tuosta soitin. Hieroja alkoi voivotella miten hänellä on ajat olleet tiukalla (on siis joutunut sanomaan ei oota asiakkaille, näin tulkitsen) ja jotain muuta selitystä. Hänelle tuo muutos olisi ollut ongelma. No, sanoin sitten, että perutaan koko aika ja tulen joskus paremmalla ajalla. Hän pyörsi sitten puheitaan ja saatiin sitten aloitusaikaa aikaistettua jolloin voin olla koko tuon 90 min ajan hieronnassa. Mulle vaan jäi fiilis, että nyt on mun syytä se, että hierojan päivän aikataulut menee sekaisin ja ei ole yhtään kiva mennä tuonne hierontaan. Mietin myös sitä, että enemmän taisi hieroja olla huolissaan omasta rahan menetyksestä kuin siitä, että ihmiset on kyselleet aikoja, joita ei ole ollut antaa... Nythän siitä olisi vapautunut kokonaan yksi aika ja jos kysyntä on kovaa niin kaipa se olisi mennyt. Olen käynyt samalla hierojalla varmaan 15 vuotta. Yleensä ajan siirtämiset tai peruutukset ei häntä hetkauta, jos ne tekee hyvissä ajoin (pari viikkoa aiemmin), mutta pakka on sekaisin näissä lyhyemmällä aikavälillä tulevissa peruutuksissa ja silloin sen nihkeyden aistii... Sitten jos vertaan vaikkapa kampaajaani, jolla olen käynyt pitkään niin hän ei koskaan näytä omaa harmistustaan, jos joudun perumaan aikaani tai siirtämään sitä, ei vaikka tapahtuisi saman päivän aamuna (toki tällöin kyseessä on oma sairastumiseni tms. jos samana päivänä perun aikaa).
Kommentit (22)
Mä käyn kampaajalla, jolla on lappu seinässä, että aika pitää peruuttaa viimeistään edellisenä päivänä ja jos peruutus tulee vasta saman päivän aikana niin palvelusta veloitetaan joka tapauksessa 50% palvelun hinnasta. Mietin vaan, että mitenköhän tuonkin käytännössä toteuttavat...
Aaah, kuulostaa niin siltä että mulle olisi töitä vaikka millä mitalla! Riittää että keskittyy asiakkaaseen ja osaa asiakaspalvelun perusteet.
Terv. hierojayrittäjyyttää harkitseva