Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ok asiakaspalvelua?

Vierailija
16.12.2014 |

Varasin ajan klassiseen hierontaan ja aika oli 90 min. Jouduin sitten omien aikatauluongelmieni takia soittamaan ja pyytämään, että voisinko saada vain 60 min ajan. Aika on siis huomenna ja eilen tuosta soitin. Hieroja alkoi voivotella miten hänellä on ajat olleet tiukalla (on siis joutunut sanomaan ei oota asiakkaille, näin tulkitsen) ja jotain muuta selitystä. Hänelle tuo muutos olisi ollut ongelma. No, sanoin sitten, että perutaan koko aika ja tulen joskus paremmalla ajalla. Hän pyörsi sitten puheitaan ja saatiin sitten aloitusaikaa aikaistettua jolloin voin olla koko tuon 90 min ajan hieronnassa. Mulle vaan jäi fiilis, että nyt on mun syytä se, että hierojan päivän aikataulut menee sekaisin ja ei ole yhtään kiva mennä tuonne hierontaan. Mietin myös sitä, että enemmän taisi hieroja olla huolissaan omasta rahan menetyksestä kuin siitä, että ihmiset on kyselleet aikoja, joita ei ole ollut antaa... Nythän siitä olisi vapautunut kokonaan yksi aika ja jos kysyntä on kovaa niin kaipa se olisi mennyt. Olen käynyt samalla hierojalla varmaan 15 vuotta. Yleensä ajan siirtämiset tai peruutukset ei häntä hetkauta, jos ne tekee hyvissä ajoin (pari viikkoa aiemmin), mutta pakka on sekaisin näissä lyhyemmällä aikavälillä tulevissa peruutuksissa ja silloin sen nihkeyden aistii... Sitten jos vertaan vaikkapa kampaajaani, jolla olen käynyt pitkään niin hän ei koskaan näytä omaa harmistustaan, jos joudun perumaan aikaani tai siirtämään sitä, ei vaikka tapahtuisi saman päivän aamuna (toki tällöin kyseessä on oma sairastumiseni tms. jos samana päivänä perun aikaa). 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:27"]

Mä käyn kampaajalla, jolla on lappu seinässä, että aika pitää peruuttaa viimeistään edellisenä päivänä ja jos peruutus tulee vasta saman päivän aikana niin palvelusta veloitetaan joka tapauksessa 50% palvelun hinnasta. Mietin vaan, että mitenköhän tuonkin käytännössä toteuttavat... 

[/quote]

No tuohan on ihan ymmärrettävää ja normisysteemi. Lasku tulee perässä.

Vierailija
2/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kampaajalla ei ainakaan ole mun osoitetta tai muitakaan yhteystietoja, joten eipä paljon voi laskua perään lähetellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä yrittäjän valitusta... Jokaisessa hommassa on hyvät ja huonot puolet ja yrittäjyydessä se on just tuo ainakin palvelualalla, että aina on olemassa epävarmuus mitä tulee asiakkaisiin. Turha narista jostakin äkillisistä peruutuksista, se on elämää ja kuuluu yrittäjyyteen. 

Vierailija
4/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:46"]

En oikein ymmärrä yrittäjän valitusta... Jokaisessa hommassa on hyvät ja huonot puolet ja yrittäjyydessä se on just tuo ainakin palvelualalla, että aina on olemassa epävarmuus mitä tulee asiakkaisiin. Turha narista jostakin äkillisistä peruutuksista, se on elämää ja kuuluu yrittäjyyteen. 

[/quote]

Oletk samaa mieltä jos pomo päättää olla maksamatta sinulle päivän palkan tai kela laskee tukeasi?

Vierailija
5/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:46"]

[/quote]

Oletk samaa mieltä jos pomo päättää olla maksamatta sinulle päivän palkan tai kela laskee tukeasi?

[/quote]

Näitä kahta asiaa ei voi verrata. Meinaatko, että asiakkaan pitäisi sitten vaikka sairaana kammeta itsensä kampaajalle tai hierojalle ettei yrittäjälle vain tule harmia? 

Vierailija
6/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvää asiakaspalvelua. Sinuna vaihtaisin hierojaa! Tuohon alaan ja yksityisyrittäjyyteen palvelualalla nyt vain kuuluu se, että asiakkaat välillä peruu aikoja ja sitä harmia mitä siitä seuraa itselle ei kuulu purkaa asiakkaaseen. 

Vierailija
7/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittäjä ei saisi olla rahanmenetyksestä harmissaan? En minä yrittäisi kaikkeani miellyttääkseni asiakasta joka varailee ja peruu aikoja tuon tuosta hierojalle, kampaajalle ja ties minne. Ne aikataulujen muutokset voivat ihan oikeasti olla hankalia yrittäjälle.

Vierailija
8/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:00"]

Miksi yrittäjä ei saisi olla rahanmenetyksestä harmissaan? En minä yrittäisi kaikkeani miellyttääkseni asiakasta joka varailee ja peruu aikoja tuon tuosta hierojalle, kampaajalle ja ties minne. Ne aikataulujen muutokset voivat ihan oikeasti olla hankalia yrittäjälle.

[/quote]

En peru aikojani jatkuvasti, ehkä kerran vuodessa tulee äkillinen peruutus esim. oman sairastumisen johdosta. 

t. ap

Vierailija
9/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, kyllä pitää herkästi mennä hierojallasi herne nenään, jos yksi ajanmuutos kaataa koko paketin ja näkyy vielä asiakkaalle asti. Minusta on huonoa asiakaspalvelua ja vähän haistan paniikkia rahantulosta eikä niinkään siitä, että joku muu ei sitten ole saanut haluamaansa aikaa ap:n varauksen johdosta. 

Vierailija
10/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä kaikki nyt vain sattuu kuulumaan yrittäjyyteen ja omaa harmia ei pureta asiakkaaseen, ihan perus juttu! Eri asia sitten, jos on joku asiakas, joka ihan jatkuvasti peruu aikojaan tms. 

Vierailija
11/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kohta 20 vuotta alalla toimineena en voi muuta sanoa kuin, että jos on pitkäaikainen asiakas niin kyllä häneltä voi vähän sietääkin ajan peruutusta yms. Ja ikinä asiakkaaseen ei pureta omaa mielipahaa, jos peruuttaa vaikka aikaa. Harvemmin niitä asiakkaita on, jotka huvikseen varaa ja peruuttaa aikoja, ainakin minun kokemuksen mukaan vaan yleensä ajan perumisiin on hyvä syy. Ja mitä sitten vaikka ei olisikaan, se ei kuulu palveluntarjoajalle millään tavalla. 

Vierailija
12/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Saa olla harmissaan, mutta sitä ei näytetä asiakkaalle. Eri asia sitten, jos on joku, joka peruu jatkuvasti aikojaan. Siinä tapauksessa voi ihan asiallisesti sanoa, että et halua varata hänelle aikaa, koska peruu niin usein varattuja aikojaan tms. Kaikenlainen nihkeys puhelimessa, huokailu tai hankalaksi heittäytyminen tai jopa asian kommentointi mahdolisen työkaverin kanssa puhelun lomassa ei ole millään tavoin asiallista. 

t. 7.

Vierailija
13/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan sarjaan kuuluu se, että kun on maksanut 60 minuutin ajan, niin saakin sitten 45-50 minuuttia. Päätin nyt että pakko vaihtaa hierojaa, kun en jaksa jatkuvasti maksaa tunnin aikaa kun saan vain osan siitä. Lähes joka kerta on käynyt nimittäin niin, että hierojan edellinen asiakas venähtää, ja pääsen sisään vasta 5-10 yli - ja olen kuitenkin tasalta jo ulos huoneesta.

Eli ymmärrän kyllä että tunnin ajasta ei sitä itse hierontaa ehdi ihan tuntia saada, mutta jos minulta jatkuvasti "varastetaan" muille asiakkaille 5-10 minuuttia (jolloin itse hieronnalle jää enää 35-40 minuuttia, kun huomioon ottaa riisumisen ja pukemisen ja uuden ajan varaamisen), niin se on jo liikaa.

Lisäksi hierojalla on tapana vastata puheluihin hieronnan aikana, jolloin pahimmillaan siitä ajasta menee vielä yli 5 minuuttia kuunnellen kun hieroja opastaa jotakuta muuta puhelimessa :/. Ärsyttää, kun hieroja olisi hyvä työssään, mutta tämä huono palvelu on jo niin törkeää että enää en halua tuolla käydä!

Kummallista, kuinka tällaiset ihan perusasiat on monilta ammattilaisilta hukassa:

* omaa harmistusta ei näytetä asiakkaalle

* varattu ja maksettu aika myös käytetään ko asiakkaaseen

* jos aika on myöhässä, sitä pahoitellaan ja se hyvitetään

* asiakkaan aikana ei tehdä muiden asiakkaiden hommia, kuten vastata puhelimeen

Vierailija
14/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Saa olla harmissaan, mutta sitä ei näytetä asiakkaalle. Eri asia sitten, jos on joku, joka peruu jatkuvasti aikojaan. Siinä tapauksessa voi ihan asiallisesti sanoa, että et halua varata hänelle aikaa, koska peruu niin usein varattuja aikojaan tms. Kaikenlainen nihkeys puhelimessa, huokailu tai hankalaksi heittäytyminen tai jopa asian kommentointi mahdolisen työkaverin kanssa puhelun lomassa ei ole millään tavoin asiallista. 

t. 7.

[/quote]

Niinpä, ja tässäkin kyse oli vakioasiakkaasta joka joutuu perumaan/siirtämään aikaa noin kerran vuodessa. Kannattaako menettää hyvä asiakas siksi, että hän joutuu ehkä muuttamaan 1/12 - 1/24 ajoista? On kuitenkin paljon vaivalloisempaa saada uusi vakioasiakas (saatika 12-24 uutta, jotka käy ehkä vain kerran), kuin sietää sitä, että se vanha asiakas joutuu joskus muuttamaan varaamaansa aikaa.

Vierailija
15/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:33"]

Samaan sarjaan kuuluu se, että kun on maksanut 60 minuutin ajan, niin saakin sitten 45-50 minuuttia. Päätin nyt että pakko vaihtaa hierojaa, kun en jaksa jatkuvasti maksaa tunnin aikaa kun saan vain osan siitä. Lähes joka kerta on käynyt nimittäin niin, että hierojan edellinen asiakas venähtää, ja pääsen sisään vasta 5-10 yli - ja olen kuitenkin tasalta jo ulos huoneesta.

Eli ymmärrän kyllä että tunnin ajasta ei sitä itse hierontaa ehdi ihan tuntia saada, mutta jos minulta jatkuvasti "varastetaan" muille asiakkaille 5-10 minuuttia (jolloin itse hieronnalle jää enää 35-40 minuuttia, kun huomioon ottaa riisumisen ja pukemisen ja uuden ajan varaamisen), niin se on jo liikaa.

Lisäksi hierojalla on tapana vastata puheluihin hieronnan aikana, jolloin pahimmillaan siitä ajasta menee vielä yli 5 minuuttia kuunnellen kun hieroja opastaa jotakuta muuta puhelimessa :/. Ärsyttää, kun hieroja olisi hyvä työssään, mutta tämä huono palvelu on jo niin törkeää että enää en halua tuolla käydä!

Kummallista, kuinka tällaiset ihan perusasiat on monilta ammattilaisilta hukassa:

[/quote]

Käydäänköhän me samalla hierojalla? Oletko huomannut, että välillä hän käyttää vain yhtä kättä ja samalla kuuluu vanhanaikaisen matkapuhelimen kankeiden nappien paineluääniä? Ei tuo minua sinänsä haittaa, koska hän tekee yhdelläkin kädellä erittäin hyvää työtä, mutta jollain lailla nolottaa se, ettei hän itse huomaa, että asiakas huomaa.

Vierailija
16/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:55"]

Varasin ajan klassiseen hierontaan ja aika oli 90 min. Jouduin sitten omien aikatauluongelmieni takia soittamaan ja pyytämään, että voisinko saada vain 60 min ajan. Aika on siis huomenna ja eilen tuosta soitin. Hieroja alkoi voivotella miten hänellä on ajat olleet tiukalla (on siis joutunut sanomaan ei oota asiakkaille, näin tulkitsen) ja jotain muuta selitystä. Hänelle tuo muutos olisi ollut ongelma. No, sanoin sitten, että perutaan koko aika ja tulen joskus paremmalla ajalla. Hän pyörsi sitten puheitaan ja saatiin sitten aloitusaikaa aikaistettua jolloin voin olla koko tuon 90 min ajan hieronnassa. Mulle vaan jäi fiilis, että nyt on mun syytä se, että hierojan päivän aikataulut menee sekaisin ja ei ole yhtään kiva mennä tuonne hierontaan. Mietin myös sitä, että enemmän taisi hieroja olla huolissaan omasta rahan menetyksestä kuin siitä, että ihmiset on kyselleet aikoja, joita ei ole ollut antaa... Nythän siitä olisi vapautunut kokonaan yksi aika ja jos kysyntä on kovaa niin kaipa se olisi mennyt. Olen käynyt samalla hierojalla varmaan 15 vuotta. Yleensä ajan siirtämiset tai peruutukset ei häntä hetkauta, jos ne tekee hyvissä ajoin (pari viikkoa aiemmin), mutta pakka on sekaisin näissä lyhyemmällä aikavälillä tulevissa peruutuksissa ja silloin sen nihkeyden aistii... Sitten jos vertaan vaikkapa kampaajaani, jolla olen käynyt pitkään niin hän ei koskaan näytä omaa harmistustaan, jos joudun perumaan aikaani tai siirtämään sitä, ei vaikka tapahtuisi saman päivän aamuna (toki tällöin kyseessä on oma sairastumiseni tms. jos samana päivänä perun aikaa). 

[/quote]

No onhan se hierojalle ikävää jos tulee viime hetken peruutuksia,kun on muutenkin ruuhkaa,mutta sait asian ilmeisesti sovittua,joten ei tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Täydellinen asiakaspalvelija ei tietenkään mitenkään osoittaisi pettymystään,mutta jos hieroja on muuten hyvä,ei tuollaisesta kannata mieltään pahoittaa.

Vierailija
17/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:33"]

[/quote]

Käydäänköhän me samalla hierojalla? Oletko huomannut, että välillä hän käyttää vain yhtä kättä ja samalla kuuluu vanhanaikaisen matkapuhelimen kankeiden nappien paineluääniä? Ei tuo minua sinänsä haittaa, koska hän tekee yhdelläkin kädellä erittäin hyvää työtä, mutta jollain lailla nolottaa se, ettei hän itse huomaa, että asiakas huomaa.

[/quote]

Ei ole onneksi tuota tehnyt :D. Kylläkin kysellyt minulta useintietokoneneuvoja, ja esim. kerran korjasin (oman aikani puitteissa taas!) hänen sähköpostiohjelmansa... Joo, en ihan hirveän mielellään MAKSA siitä, että saan tehdä hierojalla omia töitäni :/. Tuon jälkeen "en ikävä kyllä tiennyt" mitään asioista joissa hän kyseli neuvoja, ja tuntui, että sen jälkeen hän alkoi suhtautumaan minuun vähän nuivasti. Aika huono asenne, jos asiakkaan pitäisi olla se, joka auttaa maksamallaan ajalla hierojaa! Äh, että alkaa ihan ärsyttää vieläkin!

Minun hierojan etunimi alkaa P:llä. Näitä varmaan (ikävä) kyllä on muitakin, jotka käyttäytyy yhtä huonosti :(. 

Vierailija
18/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kokemus hierojasta, joka laittoi tekstiviestillä ajanperuutuksen ja en sitten syystä taikka toisesta saanut viestiä vaan menin turhaan hierojalle. Soitin hänelle ja hän oli hirvittävän närkästynyt, kun en ollut saanut hänen viestiään ja kivenkovaan väitti, että lähetti sen. Ei mitään pahoitteluja tms. Hieroja meni kyllä vaihtoon tämän jälkeen. 

Vierailija
19/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi tänään vähän vastaava juttu, en nyt jaksa avata enempää. Takana pitkä asiakassuhde yhteen yrittäjään ja ajansiirto tuntui olevan hänelle jotenkin hankalaa, kun sellaista pyysin. Ikävä fiilishän noista asiakkaalle jää, vaikka ymmärrän myös yrittäjän harmin. Silti nyt mietin, että pitäisikö oikeasti jo vaihtaa johonkuhun toiseen, kun olen vuosikausia samalla taholla käynyt. Työssä ei sikäli valittamista. 

Vierailija
20/22 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas huonoa palvelua. Asikkaalla on oikeus muuttaa- tai perua aikansa.

Ja KOSKAAN ei saa vastata/puhua puhelimessa asiakkaan aikana, haloo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän