Miten jollakin työssäkäyvällä äidillä ei ole omaa autoa?
Kun meilläkin on kaksi autoa vaikka vain mies töissä. Sitten naristaan kun ei saada lähipäiväkodista lapselle paikkaa. Miksi ette hommaa autoja?
Kommentit (65)
Vain siksi, että saisin lapsen vietyä hoitoon autolla? Ei riitä syyksi.
Meillä on auto mökkimatkoja varten. Koskaan emme ole tarvinneet sitä työmatkoihin. Asumme ihan lähellä Meilahden sairaalaa, jossa työskentelen. Miehen työpaikka on keskustassa, sinne hän menee ratikalla.
Lasten päiväkoti oli lähellä, koulu myös.
Aina jaksan ihmetellä näitä ihmisiä, jotka eivät millään pysty uskomaan, että muunkinlaisia elämäntapoja on, kuin juuri se, millä tavalla itse elää. Äly hoi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:42"]OT, tiedän perheen, jossa 4 lasta, vanhin vasta koulussa, ja perheessä ei ole edes sitä yhtä autoa :O
[/quote]
No hui sentään!
Mulla on pihassa hieno maasturi, mutta työmatkat kuljen silti pyörällä. Hyvää hyötyliikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:26"]
Joskus kun seuraan näitä juttuja täällä, epätoivo ja toisaalta mielenkiintokin iskee. Mistä näitä aloituksia tulee tai oikeastaan onkohan esim tämä aloittaja oikeasti noin järkyttävän tyhmä,ja typerä vai esittääkömvain?
[/quote]
Ehkä hän on vilpittömästi suomalaisten arjesta kiinnostunut venäläistrolli.
Vielä yksi vaihtoehtoinen vastaus: se "isän" auto on koko perheen käytössä, vaikka rekisteriotteessa onkin vain miehen nimi. Hän saa paremmat vakuutusbonukset, kun on omistanut ja vakuuttanut autoaan pitempään kuin äiti.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:30"]On työssäkäyviä, ahkeria ihmisiä, joiden palkka ei riitä ajokortin ja auton hankintaan ja auton ylläpitokuluihin. Lasten vaatteet ja harrastukset ovat etusijalla. Ajan pyörällä ja käytän bussia, jottei lasten tarvitse kulkea rääsyissä. [/quote]Mikset hanki parempipalkkaista työtä?
[/quote]
Outo kysymys, kun Suomessa on tälläkin hetkellä noin puoli miljoonaa kansalaista kokonaan ilman työtä. Loogisesti päätellen voi järkevä ihminen todeta, että ei niitä töitä, ei varsinkaan hyväpalkkaisia ihan noin vaan hankita.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:14"]On pieni palkka, ei ole varaa. Polkupyörällä kuljen.
[/quote] Sama. Miten tää sun ongelmas ap on?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 03:46"]Millä FERRARILLA te oikein haluatte kulkea, kun ei rahat muka riitä?! Itse olen autoillut koko opiskeluajan ja nyt myös työttömänä ja rahaa jää säätöönkin sen verran, että pääsee ulkomaille kerran vuodessa. En tietenkään aja tuliterällä Audilla, vaan wanhalla volkkarilla, jolla pääsee ihan yhtä hyvin paikasta A paikkaan B.
[/quote] työttömänä maksat autokulut, perheen kulut ja käyt ulkomaanreissuilla? Et taida olla kelan työttömyystuella vaan saat hyvät rahat jostain työttömyyskassa. Noi työttömyyskassojen korvaukset on usein sama kuin mun palkka. Onnea vaan sullekin.
Mua kanssa ärsyttää naiset, jotka eivät osaa tehdä mitään ilman miehen lupaa. Ärsyttävimpiä FB-päivityksiä ikinä, miehen veljen vaimo, kotiäiti:
Sain mieheltä rahaa ja kävin ostamassa nämä hienot saappaat!
Voi jumalauta, oikeesti. En edes kehtaisi kertoa, jos olisin noin lapanen, ettei mulla olisi omia rahoja.
JOUDUN kulkemaan autolla töihin, koska työmatka on pitkä, mutta mieluusti käyttäisin autokulut muuhun. Busseja ei mene järkevästi, joutuisin odottamaan aamuin illoin kohtuuttoman kauan jatkoyhteyksiä.
Mulla menee bensoihin 250 euroa kuukaudessa. Vakuutukset ja auton myy ylläpito ja noi bensat, niin vuodessa menee varmaan lähemmäs 4000 euroa autoon. Sapettaa. Jos voisin, menisin töihin pyörällä, mutta vähän turhan pitkä matka on.
Mulle oma auto on välttämätön paha. Hienoa, jos joku pärjää ilman omaa autoa!
Me ratkaisimme tämän päiväkotiongelman niin, että laitoimme lapset yksityiseen lähipäiväkotiin. Mielestämme se oli fiksumpaa rahankäyttöä (satsaus lasten tulevaisuuteen) kuin jokim extra-auto kuluineen.
No, minulla auto mutta inhoan Helsingissä sitä parkkipailan etsintää, auton katsastusta, vakuutusmaksuja, yms.
Mielummin olisin ilman.
Koska ei ole ajokorttiakaan.
En jaksaisi narista ruuhkista, autoverosta, vakuutusmaksuista, parkkeerauspulmista, bensan hinnasta yms.
Elämä on just niin vaikeaa kuin sen itselleen tekee - mulle julkisilla työmatka 25 minuuttia pidempi kuin yksityisautoillen, eikä haittaa. Voin koko matkan nukkua, lukea tai nauraa teille av:n heikkolahjaisille, jotka eivät ymmärrä oikein maailmanmenoa.
Ei oo rahaa ostaa / pitää kahta autoa? Ei oo ajokorttia? Ei uskalla ajaa itse?
(meillä on kaksi autoa mutta osaan silti ymmärtää, jos jollakin ei ole kuin yksi)
Koska asumme Helsingin keskustassa, eikä kumpikaan tarvitse työmatkoihinsa autoa. Mies menee pyörällä ja minä julkisilla. Lapset menevät aikanaan naapuritaloon hoitoon. Auto pölyttyy hallissa. Miksi ihmeessä niitä pitäisi olla kaksi?
On pieni palkka, ei ole varaa. Polkupyörällä kuljen.
Ei ole varaa pitää autoa, vakuutus kallis, bensa kallista. Siihen päälle huollot jne. Työpaikalla ei ole autopaikkaa, joten pitäisi kuitenkin hommata se bussilippu joka Helsingissä reilu 40 euroa kuuksudessa. Sinne minne liikun muuten, pääsen hyvin julkisilla. Jos pidemmälle pitää päästä, lähtee mies ajamaan. Ja, kyllä mulla on ajokortti.
Mulla aikoinaan oli työmatka 1 km ja lasten päiväkotiin pääsi tarvittaessa bussilla, kotoa pysäkille 500 metriä, päidäkodin puolella pysäkki vieressä, ei tarvittu toista autoa mihinkään, kauppoihinkin lyhimmillään 300 metriä. Nyt on auto hankalien työmatkojen takia, ei paljon järkeä kun palkka ei ole muutenkaan järin iso. Yksi auto riittäisi hyvin muuten.