Miten jollakin työssäkäyvällä äidillä ei ole omaa autoa?
Kun meilläkin on kaksi autoa vaikka vain mies töissä. Sitten naristaan kun ei saada lähipäiväkodista lapselle paikkaa. Miksi ette hommaa autoja?
Kommentit (65)
Asun Helsingissä. Ei täällä tarvitse autoa. Eipä minulla kyllä ole korttiakaan.
Meillä ei työssäkäyvällä isällä ole autoa, ja hyvin on pärjätty ihan yhdellä.
Minulla on ajokortti, mutta en pidä ruuhkassa autoilusta. Työpaikkani on lähellä kotia. Pyöräilen. Mies menee autolla pidempää matkaa.
Olen aina kulkenut työmatkat polkupyörällä,pitkät matkat. Esikoisen kuljetin hoitoon pyörällä. Muita ei ole tarvinnut kun sittemmin asuttu päikkärin vieressä.
Miksi polttaa rahaa autoon? Hauskempaa polttaa muualle ja vaikka säästää. Kätevää kun voi kävellä ja pyöräillä joka paikkaan.
Ei ole tarvetta. Kaikkialle pääsee näppärästi julkisilla ja lapset jaksaa kyllä kävellä 200 metriä kouluun/tarhaan. Jos isompia kuskauksia pyydän kaveria/veljeä/naapuria apuun ja maksan bensat hänelle. Ja kortti on.
Kortti löytyy molemmilta, mutta autoja on vaan yksi. Mies käy töissä julkisilla ja mä opiskelemassa. Autolla tehdään isommat kauppareissut ja kyläilyt esim. sukulaisten luona, joten auto ei oo edes joka päivä käytössä. Hölmöä olis pitää kahta, kun julkiset kuitenkin pelaa niin hyvin.
Koska asumme keskustassa, lähikauppa on naapurikorttelissa, täällä ei ole pysäköintipaikkoja ja minulla on 300m työmatka. Lapset kulkevat sporalla harrastuksiin.
Koska menen pyöräillen töihin, matkaa vain kolmisen kilometriä suuntaansa. Lapset osaavat ihan itse mennä kouluihinsa kävellen, pyörällä tai onnikalla.
Joskus kun seuraan näitä juttuja täällä, epätoivo ja toisaalta mielenkiintokin iskee. Mistä näitä aloituksia tulee tai oikeastaan onkohan esim tämä aloittaja oikeasti noin järkyttävän tyhmä,ja typerä vai esittääkömvain?
Helsingin keskustassa sijaitsevalla työpaikalla ei ole parkkihallia. Et varmaan koskaan ole käynyt Helsingissä autolla etkä tiedä paljon autopaikka keskustassa maksaa.
Pakko uskoa, että joku on noin järkyttävän tyhmä.
autosta säästyneillä rahoilla ajelen taksilla. Mahtavaa.
Koska työmatkaan ei kuluisi puolta tuntia enempää vaikka sen menisi kengurupallolla, hyppykepillä tai rapukävelyä. Kävellen menee alle 10 min, enemmän tuhraantuisi aikaa auton hakemiseen ja parkkipaikan etsimiseen.
OT, tiedän perheen, jossa 4 lasta, vanhin vasta koulussa, ja perheessä ei ole edes sitä yhtä autoa :O
Tänään vaikuttaa taas vaihteeksi olevan joku idioottien av-päivä. Yksi ihmettelee, voiko hirvikolarissa tosiaan kuolla ja toinen pähkäilee, kuinka kummassa joillain ei ole kuin yksi auto... Viekö lähestyvä joulu mammoilta ne viimeisetkin järjen rippeet, vai ymmärrättekö vain normaalisti pitää suunne kiinni?
>ei omista autoa
>nainen
valitse toinen
Mihin töissä olessa autoa tarvitsee. Kotiäitinä ennemminkin olisin autoa tarvinnut. Olisi ollut helpompi liikkua lasten kanssa.
En tarvitse autoa. Vien lapsen tarhaan kävellen, pyörällä tai sillä "miehen" autolla. Työmatkat kuljen bussilla, ei tarvitse ajella keskellä aamu- tai iltapäiväruuhkia. Meillä ei yksinkertaisesti ole mitään tarvetta kahdelle autolle, lapsiakin "vain" kaksi niin mahdutaan kaikki yhteen autoon.