Tunnin juna on saatava - maksoi mitä maksoi
Petteri Orpo HS:lle: Tunnin juna toteutetaan - "Ei ole kahta kysymystä
Tunnin juna -hanke on aiheuttanut viime aikoina eripuraa hallituspuolueiden kesken. Liikenneministeri kommentoi aiemmin, etteivät kustannukset näytä "kovin mairittelevilta".
Kommentit (187)
Petterin on toki yksityisjunansa saatava. Onhan sellainen myös Putinilla ja Kim Jong Unilla.
Mutta Petterin juna voisi olla puuta. Biltemasta saa hintaan 32,90 €
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/leikkiminen/sisaleikit/leluautot/puin…
Saadaanko nyt sitten vähän "parempi" juna Turkuun isolla velalla...
Vierailija kirjoitti:
Saadaanko nyt sitten vähän "parempi" juna Turkuun isolla velalla...
Enhän minä sitä nyt itse maksa, t urpo
Niinpä se on. Leikkaukset on välttämättömiä. Ja vielä suurempien summien upottaminen Turun rataan liiketaloudellisesti kannattamattomisti.
jollainhan pitää veronmaksajia kurittaa ja saada siltarumpuja kotipuoleen vietyä miljardeilla. Vain sosialisti tekisi.
Seuraava hallitus torppaa sen. Nyt Petteri pelaa aikaa lupauksilla. Jo Kupittaan ratapihan remppa maksaa yli kaksinkertaisesti sen, mikä oli kustannusarvio, ei meillä ole varaa yli 7 mrd euron rataan!
Ei ole edes tunnin juna vaan tunnin ja 15min tai tunnin ja 20 minuuttia.
Lisäksi juna pysähtyy harvempaan paikkaan ja matkustajan pitää siis nykyisiltä väliasemilta matkustaa Turkuun tai Helsinkiin.
Eli missä junan hyöty. Paljonko nyt säästyisi ajasta jos juna ei pysähtelisi väliasemilla?
Petteri on koominen kääpä ratoineen.
Rahaa ei ole, mutta velkaa voidaan ottaa..ja se tehdään liki 7 miljardin velalla. Hallitushan on ottanut velkaa jo enemmän kuin edellinen siinä 4 vuodessa ja jota tämä hallitus kauhistelee vieläkin. Itse ylitti sen vuodessa. Onhan meillä talousnerot liikkeellä.
Samalla sairaat, vammaiset, vanhukset ja masentuneet laitetaan ahtaalle ,- leikkaamalla SOTE:sta. Sote elää valtionvaroista. Toimii niin hyvin kuin Suomen hallitus sille arvoa ja rahaa antaa!
En ymmärrä kanssa etteikö parempiakin rahareikiä tässä tilanteessa löydy kuin joku pätkä junan rataa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se on. Leikkaukset on välttämättömiä. Ja vielä suurempien summien upottaminen Turun rataan liiketaloudellisesti kannattamattomisti.
jollainhan pitää veronmaksajia kurittaa ja saada siltarumpuja kotipuoleen vietyä miljardeilla. Vain sosialisti tekisi.
Voisi toki verrata miten liiketaloudellisesti kannattavia muut ratahankkeet ovat tai miten paljon rataverkostoon laitetaan ylipäänsä rahaa. Nyt Turku-Helsinki junasta on tullut poliittinen kysymys vaikka SDP:n ministeri Harakka aiemmin edisti niin Turku-Helsinki kuin Tampere-Helsinki ratamuutoksia.
Turku-Helsinki rata on mennyt matka-aika edellä, mutta eikös tuossa tule Lohja kokonaan uutena alueena Helsingin-radan?
Tunnin juna on helppo tehdä halvallakin. Siirtää Turun aseman Saloon, niin se on siinä. Johan se nytkin on niin kaukana, ettei sinne pääse kuin omalla autolla.
Petterin kaverit odottaa malttamattomina heille luvattuja rahoja.
Ihan käsittämätöntä. Urpolle tästä on tullut ilmeisesti arvovaltakysymys, ja se rata on saatava, vaikka hankkeessa ei ole mitään järkeä. Se on täysin turha ja ylettömän kallis.
Laitettais ne rahat vaikka edes puolustuksen parantamiseen, jos kerran terveydenhuolto ja koulutus eivät ole kokkareiden mielestä tärkeitä asioita.
Meillä taitaa olla historian huonoin hallitus ja typerin pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes tunnin juna vaan tunnin ja 15min tai tunnin ja 20 minuuttia.
Lisäksi juna pysähtyy harvempaan paikkaan ja matkustajan pitää siis nykyisiltä väliasemilta matkustaa Turkuun tai Helsinkiin.
Eli missä junan hyöty. Paljonko nyt säästyisi ajasta jos juna ei pysähtelisi väliasemilla?
Uudella linjauksella Lohja saisi suoran ratayhteyden Helsinkiin. Toki ajallisesti pysähdys olisi jonkinlainen, mutta monenko lohjalaisen liikkumista muutos nopeuttaisi, halventaisi tai tekisi ympäristöystävllisemmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se on. Leikkaukset on välttämättömiä. Ja vielä suurempien summien upottaminen Turun rataan liiketaloudellisesti kannattamattomisti.
jollainhan pitää veronmaksajia kurittaa ja saada siltarumpuja kotipuoleen vietyä miljardeilla. Vain sosialisti tekisi.
Voisi toki verrata miten liiketaloudellisesti kannattavia muut ratahankkeet ovat tai miten paljon rataverkostoon laitetaan ylipäänsä rahaa. Nyt Turku-Helsinki junasta on tullut poliittinen kysymys vaikka SDP:n ministeri Harakka aiemmin edisti niin Turku-Helsinki kuin Tampere-Helsinki ratamuutoksia.
Turku-Helsinki rata on mennyt matka-aika edellä, mutta eikös tuossa tule Lohja kokonaan uutena alueena Helsingin-radan?
Huvittavaa, että Tampereen kaupunki on sijoittanut yhtiöön (Suomi-rata) rahaa 501 508,36 euroa. Osakkeiden myynnin myötä Tampereen kaupungin tappioksi muodostuu 429 608,36 euroa.Huvittavaa on myös se, että ns. Suomi-rata (päärata)on Suomen suoni ja hyödyttää koko Suomea ja sen matkustajamäärät ovat ihan eri luokkaa kuin turkulaisten radalla, se myös katsottiin kannattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se on. Leikkaukset on välttämättömiä. Ja vielä suurempien summien upottaminen Turun rataan liiketaloudellisesti kannattamattomisti.
jollainhan pitää veronmaksajia kurittaa ja saada siltarumpuja kotipuoleen vietyä miljardeilla. Vain sosialisti tekisi.
Voisi toki verrata miten liiketaloudellisesti kannattavia muut ratahankkeet ovat tai miten paljon rataverkostoon laitetaan ylipäänsä rahaa. Nyt Turku-Helsinki junasta on tullut poliittinen kysymys vaikka SDP:n ministeri Harakka aiemmin edisti niin Turku-Helsinki kuin Tampere-Helsinki ratamuutoksia.
Turku-Helsinki rata on mennyt matka-aika edellä, mutta eikös tuossa tule Lohja kokonaan uutena alueena Helsingin-radan?
Huvittavaa, että Tampereen kaupunki on sijoittanut yhtiöön (Suomi-rata) rahaa 501 508,36 e
Turkulaiset odottavat aina, että joku muu maksaa heidän projektinsa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kanssa etteikö parempiakin rahareikiä tässä tilanteessa löydy kuin joku pätkä junan rataa.
Ja kun rata Helsingin ja Turun välillä jo on. Ero matka-ajassakin tulee olemaan merkityksetön.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Saadaanko nyt sitten vähän "parempi" juna Turkuun isolla velalla...
Joo. Ei pysähdy väliasemilla. Kamalaa Helsingin kannalta, että turkulaiset pääsee helposti Stadiin.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei ole, mutta velkaa voidaan ottaa..ja se tehdään liki 7 miljardin velalla. Hallitushan on ottanut velkaa jo enemmän kuin edellinen siinä 4 vuodessa ja jota tämä hallitus kauhistelee vieläkin. Itse ylitti sen vuodessa. Onhan meillä talousnerot liikkeellä.
Samalla sairaat, vammaiset, vanhukset ja masentuneet laitetaan ahtaalle ,- leikkaamalla SOTE:sta. Sote elää valtionvaroista. Toimii niin hyvin kuin Suomen hallitus sille arvoa ja rahaa antaa!
Junan kustannusarvio on yli 40 miljardia. Ilman sitäkin Purra ottaa yli 62 miljardia lisää velkaa. Vastuuministeri Lulu Ranne (PS) sössi radan EU-tukihakemuksen.
🚅