Millainen ihminen ei ole koskaan ostanut yhtään pörssiosaketta?
Kuka on tämä ihminen ja mitä hän oikein elämässään tekee? En voi tällaista ihmistä ymmärtää. Eikö hänellä äly riitä ostamaan osakkeita?
Kommentit (31)
Hohhoijaa menes takaisin hörppimään sitä makaronivelliäsi siitä.
Suurin osa vauvapalstalle kirjoittajista
Järkevä! Ei kannata antaa rahojaan pelattavaksi.
Keskimäärin tosiaan tyhmempi. Älykkyys ja osakesijoittaminen korreloivat tutkitusti.
Osakkeiden omistaminen pienentää toimeentulotukea, joten hän jäisi tappiolle tuossa hommassa.
Hävettää tunnustaa ettei ole osakkeita. Aikani ei ole riittänyt osakkeisiin syventymiseen. en ole jotenkin päässyt alkuun. Olen sijoittanut asuntoihin kyllä kun se on tuttu ja turvallinen sijoitusmuoto.
Minä. Koska olen sen sijaan ostanut indeksi- ja ETF-rahastoja sekä kryptovaluuttaa. Yksinkertaisempaa näin ja pienemmilläkin summilla voi sijoittaa. Eivätkä nuo vaikuta tukiin samoin kuin osakkeista saadut osingot.
joo joo vassarit vänisee, vaikka joka ikisen töitä joskus tehneen eläkkeet on just niiden epäeeettisten pörssiosakkeiden varassa. Epäsuorasti ootte joka ikinen sijoittaneet niihin.
Kaikki pörssit ennemmin tai myöhemmin miinustetaan toimeentulotuesta
Vierailija kirjoitti:
Järkevä! Ei kannata antaa rahojaan pelattavaksi.
TÄH. Et siis tiedä mitä osakkeet ovat...
Minä🤓
Mies sijoittaa - mä kulutan. Markkinatalouden pyörät pysyy pyörimässä.
Mikä siinä ostamisessa on niin ihmeellistä, että sillä pitää keulia? Olen ostanut, mutta enpä mainosta sitä.
Esimerkiksi minä. Olen ostanut useamman asunnon ja indeksirahastoa. Ainoat osakkeeni ovat vanhempieni ostamia.
Yleensä tyypit joita ei voi vedättää.
Vierailija kirjoitti:
joo joo vassarit vänisee, vaikka joka ikisen töitä joskus tehneen eläkkeet on just niiden epäeeettisten pörssiosakkeiden varassa. Epäsuorasti ootte joka ikinen sijoittaneet niihin.
Totta. Kaikki eläkeyhtiöt, myös Kela, omistaa pörssiyhtiöitä.
Valtio omistaa pörssiyhtiöitä. Eli sinä ja minä.
Minä tosin yksityishenkilönä omistan lisäksi oman sijoitussalkkuni.
Vierailija kirjoitti:
Eettisesti ajatteleva.
Avaatko vähän ajatteluasi?
Sellaista ihmistä ei kiinnosta ostaa osakkeita. Kuten mua ei voisi vähempää kiinnostaa. Eikä se ettei osta kerro ihmisen älykkyydestä mitään. Jos taas luulee että se kertoo ihmisen älykkyydestä ja leimaa tyhmäksi ne jotka eivät osta niin sellainen ihminen on itse tyhmä.
Ostaa.