Millainen ihminen ei ole koskaan ostanut yhtään pörssiosaketta?
Kuka on tämä ihminen ja mitä hän oikein elämässään tekee? En voi tällaista ihmistä ymmärtää. Eikö hänellä äly riitä ostamaan osakkeita?
Kommentit (31)
Ap: sellainen ei osta joka ei halua ostaa. Eikö sun äly riitä tajuamaan noin yksinkertaista syytä?
Sellainen joka ymmärtää ettei alle 5 tonnin sijoituksilla osakkeilla tienaa juuri mitään. Jos ei varaa laittaa heti 5 tonnia, parempi kk-säästää rahastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ihmistä ei kiinnosta ostaa osakkeita. Kuten mua ei voisi vähempää kiinnostaa. Eikä se ettei osta kerro ihmisen älykkyydestä mitään. Jos taas luulee että se kertoo ihmisen älykkyydestä ja leimaa tyhmäksi ne jotka eivät osta niin sellainen ihminen on itse tyhmä.
Onhan se nyt vähän kummalista, että voisi elää vanhempana osingoilla, muttei halua.
Ei ole tarvetta elää osingoilla. Oikein vanhana sitten kun on eläkkeellä en ainakaan minä kaipaa juurikaan enää rahaa. Ei ole enään silloin tarvetta ostella mitään ruokaa kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ymmärtää ettei alle 5 tonnin sijoituksilla osakkeilla tienaa juuri mitään. Jos ei varaa laittaa heti 5 tonnia, parempi kk-säästää rahastoon.
Kerrotko, miten laskit tuon rajan? Alussa minullakin oli alle tonnia ja ihan yhtä hyvin tienasi kuin rahastoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, miten laskit tuon rajan? Alussa minullakin oli alle tonnia ja ihan yhtä hyvin tienasi kuin rahastoilla.
Huonosti olet valinnut rahastosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosti olet valinnut rahastosi sitten.
Eikun kerro nyt vaan, miten laskit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ihmistä ei kiinnosta ostaa osakkeita. Kuten mua ei voisi vähempää kiinnostaa. Eikä se ettei osta kerro ihmisen älykkyydestä mitään. Jos taas luulee että se kertoo ihmisen älykkyydestä ja leimaa tyhmäksi ne jotka eivät osta niin sellainen ihminen on itse tyhmä.
Onhan se nyt vähän kummalista, että voisi elää vanhempana osingoilla, muttei halua.
Ei ole tarvetta elää osingoilla. Oikein vanhana sitten kun on eläkkeellä en ainakaan minä kaipaa juurikaan enää rahaa. Ei ole enään silloin tarvetta ostella mitään ruokaa kummempaa.
Mitä vanhemmaksi tulee, alkavat menot kasvaa. Tarvitaan lääkkeitä, lääketieteellisiä toimenpiteitä esim. kaihileikkaus. Jossain vaiheessa sitten tulee se, että ei enää pärjää kotona, vaan pitää hankkia paikka palvelutalosta - ne vasta kalliita ovatkin, varsinkin yksityiset. Omaa autoa ei ehkä enää pysty käyttämään, joten tarvitaan taksikyytejä.
Minä ostin ensimmäistä kertaa yli 30v. Nyt on 300e osakkeissa ja kuulun fiksujen kerhoon. :D Mistään pörssijutuista en mitään ymmärrä. Ei riitä kiinnostus ottaa selvää asioista.
Ostaminen ei paljon älyä vaadi :D
-rakas puhelinmyyjäsi
Vierailija kirjoitti:
Hävettää tunnustaa ettei ole osakkeita. Aikani ei ole riittänyt osakkeisiin syventymiseen. en ole jotenkin päässyt alkuun. Olen sijoittanut asuntoihin kyllä kun se on tuttu ja turvallinen sijoitusmuoto.
Mua ei hävetä tunnustaa, etten ole osakkeisiin sijoittajat. Omistamme omakotitalon ja muuhun emme aio "sijoittaa" rahaa. Raha makaa tilillä ja sitä laitetaan makaamaan jatkossakin joka kuukausi.