Mikähän ihmisessä on ns. vialla kun yhtäkkiä yllättäen katkeaa pitkäkin ystävyyssuhde kuin seinään?
Kyse siis entisestä ystävästäni ja yhtäkkiä tajusin että eihän hänelle käynyt näin edes ensimmäistä kertaa vaan olin jo kolmas tuttavuus joka katkaistiin lopullisesti. Niistä muista selitteli että johtui vastapuolesta mutta enpä oikein enää uskokaan.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ystävyys katkesi siihen kun aloin seurustella, ja ystävä ei hyväksynyt uutta seurustelukumppania. Silloin yhteydenpito hiljalleen hiipui, koska mulle nyt kuului lähinnä asioita joita tein tän seurustelukumppanin kanssa, ja niistä hän ei halunnut kuulla.
Eli kun minulla ei ollut mitään mistä oisin saanut kertoa, niin ei sitten enää tullut pidettyä yhteyttä. Hän yritti muutaman kerran aggressiivisesti palauttaa välejä, mutta olen vähän sellainen että mua ei voi pakottaa.
Ja ajattelen ettei ystävyyttäkään voi pakottaa.
Mun ystävä alkoi seurustella ja muuta ei sitten kuultukaan kun mies sitä mies tätä. Eipä kiinnostanut enää muiden ystävien kuulumiset, kaikki jutut pyöri hänen miehessään. Meidän ystävien piti kuunnella joka ikinen analyysi suhteen etenemisestä,erittäin pikkutarkkaan. Voi että se oli ärsyttävää!
Minun hyvä ystävä oli vuosia niin negatiivinen ja haukkui kaikkia muita, etten enää jaksanut. Sitten kun yhteydenpitoni väheni tuli vielä joku valitusviesti jonka myötä en enää vastannut hänelle. Nyt emme ole olleet noin vuoteen missään tekemisissä ja hyvä näin.
Minä olin tällainen. Tulin perheestä jossa oli henkistä väkivaltaa ja päästin myrkyllisiä "ystäviä" lähelleni, en osannut asettaa rajoja ja suojella itseäni. Kun itsetuntoni vahvistui katkaisin välit myrkyllisiin tyyppeihin ja jätin vaan kivat kaverit ympärille.