Kermaperseille suunnitteilla oma "vaellus"reitti Lappiin. "Mukana voisi olla vain kevyt 5–6 kilon reppu. Yöt voisi viettää sängyssä, ja ruokailu hoituisi kahviloissa, ravintoloissa"
Kommentit (200)
Kiva ajatus. Päivän vaeltaa ja illaksi kivaan kievariin, jossa vaeltaja saa lämpimän ateria, pari punaviinilasia ja puhtaat lakanat. Aamulla suihkunraikkaana takaisin luontoon. Olisin valmis kyllä tällaiselle reissulle. En todellakaan ala mitään telttaöitä tai riukukakkoja enää viisikymppisenä ja varakkaana harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ajatus. Päivän vaeltaa ja illaksi kivaan kievariin, jossa vaeltaja saa lämpimän ateria, pari punaviinilasia ja puhtaat lakanat. Aamulla suihkunraikkaana takaisin luontoon. Olisin valmis kyllä tällaiselle reissulle. En todellakaan ala mitään telttaöitä tai riukukakkoja enää viisikymppisenä ja varakkaana harrastamaan.
Kakka tupsautetaan mättään alle ja mätäs takaisin kanneksi. Helppoa, nopeaa ja hygieenistä.
Mukavat majoitustilat matkanvarrelle, maltilliset etäisyydet ja hyvä ruoka. Niitä etappeja pitkin päivä kerrallaan kulkisi vaikka pari viikkoa läpi kauneinta Suomea.
Oliko siinä myös oma serba kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Saisinko myös kantajan? 6 kiloa kuulostaa aika painavalta.
Mä voin lähteä. Tuntipalkka on 20e+lisät.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siinä myös oma serba kaikille?
Tarkoittanet šerpaa.
Saisiko helikopterikuljetukset. En halua ulos enkä kävelemään. Päivät olen kännissä ja krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia Keski- ja Etelä-Euroopassa, joten en osaa nähdä tuossa mitään paheksuttavaa. Kyllä Lappiin jää vielä erämaareittejä tosivaeltajille.
Mihin ne tosivaeltajat niitä reittejä tarvitsevat?
No kuule ei äitä reittejä minnekään kovin syvälle erämaahan voi tehdä jos majapaikkoja pitää olla 15km välein. Ja mikäpä siinä jos tällä tavalla liikuntarajoitteisetkin pääsevät helpommin luontoon. Mulle kyllä riittää sitä erämaata, missä voin telttoineni rauhassa könytä. Ehkä sitten vanhana voin itsekin nauttia patikoinnista mukavuuksilla.
Hyvä idea. Jalkavamman vuoksi en pysty kantamaan painavia taakkoja ja olen surrut, ettei pääse koskaan tekemään pidempää vaellusreissua.
Reput hevosen selässä yöpaikasta toiseen niin heiveröisemmätkin uskaltaisivat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mukavat majoitustilat matkanvarrelle, maltilliset etäisyydet ja hyvä ruoka. Niitä etappeja pitkin päivä kerrallaan kulkisi vaikka pari viikkoa läpi kauneinta Suomea.
Kansallispuistot yhdistävä maanlaajuinen reittiverkosto olisi muuten tosi hyvä ajatus! Polut niin, etteivät mene teiden varsilla. Siihenhän voisi laittaa vaikka vene-etappejakin :o
Ap:tä taitaa nyt harmittaa, kun pilkka ei osunutkaan vaan saatiin lauma vaelluksesta kiinnostuneita ihmisiä intoutumaan 🙂. Kievareissa tavataan!
Vierailija kirjoitti:
Saisiko helikopterikuljetukset. En halua ulos enkä kävelemään. Päivät olen kännissä ja krapulassa.
Et saa, mutta ostaa voit.
t. yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Reput hevosen selässä yöpaikasta toiseen niin heiveröisemmätkin uskaltaisivat mukaan.
Tuo ehdotettu kantaja-poro oli hyvä, eksoottinen ajatus. Mutta jaksaako poro kantaa riittävästi vain onko enemmän vetojuhta?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne sulle rahalla hoidu.
Kiva kun tuollaista suunnitellaan, ei kaikki ole niin pro, eikä sitä tarvi hävetä. Myös turisteja, ja turistien rahaa, tulisi varmasti.
Tätä kermapersettä voisi kiinnostaa juuri tuollainen kevytvaelluselämys, jonka yhteydessä saisi kuitenkin nauttia pehmeästä hotellisängystä ja ravintolaruoasta. Miksi aina pitäisi vääntää otsa rypyssä ja ikenet verillä? Teen haastavaa työtä, vapaa-ajalla haluan ennen kaikkea rentoutua.
Kuulostaa hyvältä. Myös esteetön vaellusreitti olisi tarpeellinena.
Ne ’kermaperseet” voivat olla iäkkäämpiä tai muuten rajoittuneempia liikunnallisesti ja kestokyvyltään kuin hyväkuntoiset ja terveet ihmiset. Polvivamman takia en pysty kantamaan raskaita kuormia ja kävelemään enää 10-20 km päivässä kuten nuorempana.