Teettekö hapankaalia itse vai ostatte kaupasta? Ostan s-marketista sellaista hapankaalia, jonka seassa on porkkanaa!
On hyvää! Maksaa alle kolme euroa ja iso lasipurkki.
Kommentit (14)
Testasin kerran Pirkan luomuhapankaalia, en tykännyt.
Ostan Prismasta puolalaista hapankaalia lasipurkissa, jossa on keltainen kansi.
Ostan yleensä Rasilaisen valkosipulihapankaalia kilon purkeissa. Sitä ei ole pastöroitu, joten toisin kuin säilykkeissä, siinä on myös eläviä maitohappobakteereita.
Mä ostan samaa hapankaalia, siis sitä porkkana versiota lasipurkissa. On hyvää.
Vatsa kiittää. Joka päivä menee hapankaalta. Kaupasta valmista ostan, helpointa niin minulle.
Hapankaali paistettuna/keitettynä kolme vuorokautta ja siihen paistaa sipulia, läskiä ,lihaa ,makkaraa . . Tomaattipuretta, liivatelehtiä, vettä koko ajan lisäämällä, suola pippuri. Lihaliemikuutio, tippa soijaa..
Siis aivan paras ruoka .Puolalainen resepti suomalaisen maun mukaan!
Onko siinä lisättyä sokeria, en ole koskaan maistanut, mutta lukenut että fermentoidut ruuat terveellisiä. Muuten vatsani ei oikein kestä kaalta, ei raasteena eikä laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä lisättyä sokeria, en ole koskaan maistanut, mutta lukenut että fermentoidut ruuat terveellisiä. Muuten vatsani ei oikein kestä kaalta, ei raasteena eikä laatikossa.
Ei ole sokeria. Hiilareita n. 1g/100g. Porkkanaversiossa 1,3g.
Hapankaalta en ole kokeillutkaan (kiinnostaisi kyllä), mutta kimchiä olen viimeaikoina ostanut ja opetellut syömään.
Vierailija kirjoitti:
Hapankaalta en ole kokeillutkaan (kiinnostaisi kyllä), mutta kimchiä olen viimeaikoina ostanut ja opetellut syömään.
Joissain etnisissä kaupoissa myydään aitoa korealaista kimchitä, jota säilytetään jääkaapissa. Omien kokemusteni perusteella ero maussa ja usein myös suutuntumassa on selvä korealaisten hyväksi.
Hapankaali muovipurkissa, porkkanaa seassa. Ainakin Pirkanmaalla Prismassa myynnissä Torkkelin hapankaali. Hyvää on. Rasilaisen tuotteessa maistuu etikka, siitä en tykkää.
Ostan kaupasta valmiina 1-2 kertaa kuussa. Ostan sitä sellaisessa kirkkaassa muovirasiassa olevaa, siinäkin on porkkanaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/