Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, haittaisiko sinua jos ette miehen saamien tukien takia voisi muuttaa virallisesti yhteen, eli kirjoille samaan asuntoon?

Vierailija
16.10.2021 |

Miehen täytyisi siis pitää oma asuntonsa, jotta et joutuisi elättämään häntä tukien pienentyessä.

Epävirallisesti voisitte tietysti asua samassa asunnossa.

Haittaisiko tällainen sinua?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailusuhde kävisi tässä elämänvaiheessa oikein hyvin, yhteen en edes haluaisi muuttaa. Vierailla voidaan puolin ja toisin, mutta mihinkään tukikikkailuun en lähde. Jos mies sitä edes ehdottaa, niin heihei.

Ei siinä varsinaisesti mitään tarvitse "kikkailla".

Mies vain viettää enemmän aikaa luonasi, tai sitten sinä vietät enemmän aikaa hänen luonaan.

Melko yksinkertaista.

ap

Ei mitään "enemmän aikaa" vaan silloin tällöin. Tarvitsen omaa aikaa ja tilaa. Miehistä nyt yleensä aiheutuu naiselle lisätyötä, sitä en halua.

Vierailija
22/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi koska en tahdo muuttaa koskaan yhteen, edes pitkässä parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, siinähän jää sille töissäkäyvälle puolisolle koko oman asunnon kustannukset niskaan sen sijaan että ne edes lähes puolittuisi. Eli eipä se sen halvemmalla ainakaan pääse kuin jos sua alkaisi "elättämään". taloudellisesti en siis näe mitään järkeä asua erillään. Jos muista syistä haluaa molemmat pitää omat asuntonsa niin se on toki täysin eri asia.

Vierailija
24/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskisi edes kaverin pimpillä mieheen joka näkee taloudenhoidossa kaksi mahdollista tapaa; joko valtion tai naisen elättinä loisiminen.

Olipa kauniisti sanottu. Otan tämän muistiin jos sallit

Vierailija
25/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mua nyt tässä vaiheessa elämää enää haittaisi. En oikeastaan haluakaan enää välttämättä asua miehen kanssa yhdessä. Mutta kyllä silloin nuorena halusin muuttaa yhteen. Että riippuu vähän elämäntilanteesta. Moni iäkkäämpi ihminen tykkää asua omillaan vaikka seurustellaankin. Tietysti sitten tosi vanhoina käppänöinä kannattaa muuttaa yhteen, tai ainakin samaan palvelutaloon asumaan.

Vierailija
26/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista elämämme olisi siellä samassa asunnossa?

Varmaan ihan tavallista elämää? Tietysti riippuu siitä minkälaisia ihmisiä olette

Minulle on tavallista käyttää paljon rahaa ruokaan. Pitäisikö minun elättää miestä vai syötäisiinkö me eri ruokia?

Minuakin alkoi kiinnostaa. Millaista olisi elämä tukien varassa elävän miehen kanssa? Oletan, että tuet ovat työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki eli hänelle jäisi asumiskulujen jälkeen ehkä muutama satanen kuukaudessa.

Kun itse tulisin töistä väsyneenä, mitä tekisimme? Minäkin tykkään syödä laadukkaasti eli ostan luomua, syön ulkona (ainakin kunhan korona taas hellittää), tilaan pizzaa. Söisimmekö siis eri ruokia ja/tai kävisin yksin ulkona syömässä?

Entä mitä tekisimme viikonloppuisin ja lomilla? Minä tykkään matkustella ja käytän kesällä pari viikkoa ulkomaanmatkaan, joululomalla teen toisen pitemmän matkan ja niiden välillä pari-kolme kaupunkilomaa vuodessa. Kotimaassa voin lähteä ihan vaan tavallisena viikonloppuna hotellilomalle tai kesällä leirintäalueelle jonnekin päin Suomea joko tutustumaan uuteen kaupunkiin tai retkeilemään mökiltä käsin luonnon- tai kansallispuistossa. Tykkään myös normaaliaikoina käydä elokuvissa, näyttelyissä ja satunnaisesti teatterissa.

Olisiko ap:lle ok, että tekisin noita juttuja yksin tai kavereiden kanssa ja me viettäisimme yhdessä aikaa vain silloin, kun ei jaksa tai huvita lähteä minnekään ulos?

-Asumiskulujen ha muiden laskujen jälkeen jää käteen 500e (perustoimeentulotuki)

-Syömiskuviot voi sopia jokainen pariskunta miten parhaaksi näkee. Joko omat ruoat, tai sitten erikseen.

-Matkailu työttömän kanssa onnistuu hyvin. hänellä on aikaa. Molemmat maksavat oman osuutensa matkoista. Voit myös tehdä yksin tai kavereiden kanssa jos niin haluat.

ap

Vierailija
27/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan tavallista elämää? Tietysti riippuu siitä minkälaisia ihmisiä olette

Minulle on tavallista käyttää paljon rahaa ruokaan. Pitäisikö minun elättää miestä vai syötäisiinkö me eri ruokia?

Minuakin alkoi kiinnostaa. Millaista olisi elämä tukien varassa elävän miehen kanssa? Oletan, että tuet ovat työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki eli hänelle jäisi asumiskulujen jälkeen ehkä muutama satanen kuukaudessa.

Kun itse tulisin töistä väsyneenä, mitä tekisimme? Minäkin tykkään syödä laadukkaasti eli ostan luomua, syön ulkona (ainakin kunhan korona taas hellittää), tilaan pizzaa. Söisimmekö siis eri ruokia ja/tai kävisin yksin ulkona syömässä?

Entä mitä tekisimme viikonloppuisin ja lomilla? Minä tykkään matkustella ja käytän kesällä pari viikkoa ulkomaanmatkaan, joululomalla teen toisen pitemmän matkan ja niiden välillä pari-kolme kaupunkilomaa vuodessa. Kotimaassa voin lähteä ihan vaan tavallisena viikonloppuna hotellilomalle tai kesällä leirintäalueelle jonnekin päin Suomea joko tutustumaan uuteen kaupunkiin tai retkeilemään mökiltä käsin luonnon- tai kansallispuistossa. Tykkään myös normaaliaikoina käydä elokuvissa, näyttelyissä ja satunnaisesti teatterissa.

Olisiko ap:lle ok, että tekisin noita juttuja yksin tai kavereiden kanssa ja me viettäisimme yhdessä aikaa vain silloin, kun ei jaksa tai huvita lähteä minnekään ulos?

-Asumiskulujen ha muiden laskujen jälkeen jää käteen 500e (perustoimeentulotuki)

-Syömiskuviot voi sopia jokainen pariskunta miten parhaaksi näkee. Joko omat ruoat, tai sitten erikseen.

-Matkailu työttömän kanssa onnistuu hyvin. hänellä on aikaa. Molemmat maksavat oman osuutensa matkoista. Voit myös tehdä yksin tai kavereiden kanssa jos niin haluat.

ap

Aika vähän noilla rahoilla lähdetään Malediiveille

Vierailija
28/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tietysti maksaisivat syömästään ruoasta. Esimerkiksi yhteinen ruokatili, jonne molemmat laittavat tietyn summan kuukaudessa, ja sillä ostetaan ruoat.

Tai sitten molemmat ostavat omansa...Tapojahan on erilaisia, riippuen miten pariskunta on asiasta sopinut.

ap

Kyllä se vähän oudoksi menee, jos toinen käyttää paljon rahaa laadukkaaseen ruokaan ja toinen vetää jotain kaurapuuroa ja maksalaatikkoa, kun ei rahat riitä muuhun. Ja mäkö sitten maiskuttelisin herkkujani siinä miehen tuijottaessa vieressä kuola valuen kuin koira?

Vierailija
29/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet ovat pakoitettuja hakemaan tukia, vaikka töissä olisivatkin, koska hoitoalalla palkka ei riitä elämiseen kun vuokra-asunnot ovat yli 800 e/kk. Ja jos laskee muut kulut niin käteen jäävä osuus on 250e/kk. Suurinpiirtein saman saa sossun luukulta jos osaa hakea ja voi hoidella omia bisneksiä. T. Mertsi

Vierailija
30/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tietysti maksaisivat syömästään ruoasta. Esimerkiksi yhteinen ruokatili, jonne molemmat laittavat tietyn summan kuukaudessa, ja sillä ostetaan ruoat.

Tai sitten molemmat ostavat omansa...Tapojahan on erilaisia, riippuen miten pariskunta on asiasta sopinut.

ap

Kyllä se vähän oudoksi menee, jos toinen käyttää paljon rahaa laadukkaaseen ruokaan ja toinen vetää jotain kaurapuuroa ja maksalaatikkoa, kun ei rahat riitä muuhun. Ja mäkö sitten maiskuttelisin herkkujani siinä miehen tuijottaessa vieressä kuola valuen kuin koira?

Paljonko ruokakulusi ovat /kk?

Minulla on tällä hetkellä noin 200-250e kun asun yksin.

ap

Vierailija
31/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on ihan normaali käytäntö, aina pitää vähän laskelmoida. Järjen käyttö ja budjetin teko on sallittua parisuhteen muodostamisessakin. 

-sivusta

Vierailija
32/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi, jos osaat muuten käyttäytyä hyvin ja otat naisen hyvin huomioon enkä tarkoita rahallisia juttuja.

Vierailija
33/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Yhden entisen kumppanin kanssa tehtin vähän tuontyyppine ratkaisu, tai no asuimme yhdessä, mutta mies ei ollut luonani kirjoilla vaan oli virallisesti asunnoton.

Vierailija
34/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hienoa. Sinä syöt kotona tonnikalaa purkista ja minä.lähden kavereiden kanssa ravintolaan syömäån 3 ruokalajin illallisen.

Vierailija
35/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään tukimiestä huolisi, ylimpään tulodesiiliin pitää kuulua.

Vierailija
36/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulle ei olisi ongelma se, että kumppani elää tuilla. Tuo olisi juuri ihanteellista, että hänellä oli aikaa ja varmaan sen vuoksi haluakin lähteä kanssani reissuun. Eikä minua haittaa, vaikka itse maksaisin koko matkan, jos kerran parisuhteessa ollaan ja kumpikin tosissaan, rakastamme toisiamme ja haluamme elää yhdessä. Entinen kumppanini oli itseäni pienituloisempi, ja yhdessä reissasimme - minä maksoin melkein kaiken, mutta ei se tuntunut siltä, että minä maksan. Se tuntui siltä, että matkustamme yhdessä.  Ja samoin voisin kyllä ihan hyvin maksaa enemmän ruokakuluja, jos tilanne olisi se, että toisella on vain joku minimituki.

Silloin kun esikoiseni syntyi, mieheni oli työttömänä, ja se oli oikeastaan vain plussaa: hän oli aina kotona hoitamassa vauvaa kanssani, vuoroteltiin sen verran että kumpikin sai nukkua, ja oli myös aikuista juttuseuraa. Välillä muiden äitien puheita kuunnellessa on tuntunut, että moni on aika yksin vauva-aikana, ja moni koki ettei puoliso ymmärrä ollenkaan, kun hän tietysti työssäkäyvänä eli ihan eri todellisuutta. Meillä ei tuota ongelmaa ollut, kun myös mies oli kotona ja jaettiin se vauva-aika yhdessä.

Vierailija
37/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten 500 eurosta jää rahaa matkailuun? Vaikka matkustaisi halvasti, kuten itse teen (halvimmat lennot, majoitus airbnb:n kautta, en shoppaile, en syö hienoissa ravintoloissa), niin kyllä siihen pidennetyn viikonlopun mittaiseen kaupunkilomaankin väistämättä menee vähintään 300-400 euroa.

Vierailija
38/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuisin jos tunkisi kotiini. Jokaisella on oma koti ja siellä on hyvä elää ja olla.

Vierailija
39/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella monia ihan kunniallisia syitä, miksi miehellä voisi olla alentunut työkyky tai rahat eivät riittäisi töissä käymisestä ja/tai opiskelusta huolimatta, eli ei haittaisi. En ole muutenkaan muuttamassa yhteen kenenkään kanssa ainakaan muutamaan vuoteen. Sen sijaan elämäntapatyötöntä en katselisi, vastenmielinen maailmankatsomus.

Vierailija
40/136 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulle ei olisi ongelma se, että kumppani elää tuilla. Tuo olisi juuri ihanteellista, että hänellä oli aikaa ja varmaan sen vuoksi haluakin lähteä kanssani reissuun. Eikä minua haittaa, vaikka itse maksaisin koko matkan, jos kerran parisuhteessa ollaan ja kumpikin tosissaan, rakastamme toisiamme ja haluamme elää yhdessä. Entinen kumppanini oli itseäni pienituloisempi, ja yhdessä reissasimme - minä maksoin melkein kaiken, mutta ei se tuntunut siltä, että minä maksan. Se tuntui siltä, että matkustamme yhdessä.  Ja samoin voisin kyllä ihan hyvin maksaa enemmän ruokakuluja, jos tilanne olisi se, että toisella on vain joku minimituki.

Silloin kun esikoiseni syntyi, mieheni oli työttömänä, ja se oli oikeastaan vain plussaa: hän oli aina kotona hoitamassa vauvaa kanssani, vuoroteltiin sen verran että kumpikin sai nukkua, ja oli myös aikuista juttuseuraa. Välillä muiden äitien puheita kuunnellessa on tuntunut, että moni on aika yksin vauva-aikana, ja moni koki ettei puoliso ymmärrä ollenkaan, kun hän tietysti työssäkäyvänä eli ihan eri todellisuutta. Meillä ei tuota ongelmaa ollut, kun myös mies oli kotona ja jaettiin se vauva-aika yhdessä.

No minä en ole niin hyvätuloinen, että pystyisin maksamaan miehenkin matkat useamman kerran vuodessa. Tai muutkaan harrastukset ja muut menot. Tienaan vain suunnilleen suomalaisen mediaanin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi