Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä "kotiäiti" !

Vierailija
15.12.2014 |

Sinä yhden tai useamman lapsen äiti... Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Mitä olette touhunneet tänään? :)

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:07"]Nyt mä alan ymmärtää, miksi mammat älähtivät Rädyn ehdotuksesta, että miehetkin patistettaisiin kotiin hoitamaan lapsia... Kahvittelua, ulkoilua, shoppailua, päiväunia ja palstailua. Eipä kauhean vaativaa saati raskasta puuhaa tunnu kotiäidin elämä olevan.
[/quote]

Täysin samaa mieltä!!! ihmekkää ku ovat kovin ylipainoisia kun luin vastaukset...

Vierailija
2/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta viikkoa kotiäitinä. Lapsi siis reilu kolmiviikkoinen. Tänään on syöty, nukuttu, sylitelty ja vaihdettu vaippoja sekä käyty neuvolassa ja lyhyellä kävelylenkillä lähipuistossa. Alan ymmärtämään kotiäitejä, jotka eivät kerkiä suihkuun...Itse olen vielä ehtinyt pesulle ja meikata, mutta en syömään kunnolla enkä käymään isommalla hädällä (vaatii aikansa kun vatsa kovalla) enkä tekemään kaikkia kotitöitä joita olisin halunnut. Tosin AV-palstalla hengailu ei oikein auta asiaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:07"]Nyt mä alan ymmärtää, miksi mammat älähtivät Rädyn ehdotuksesta, että miehetkin patistettaisiin kotiin hoitamaan lapsia... Kahvittelua, ulkoilua, shoppailua, päiväunia ja palstailua. Eipä kauhean vaativaa saati raskasta puuhaa tunnu kotiäidin elämä olevan.
[/quote]

Täysin samaa mieltä!!! ihmekkää ku ovat kovin ylipainoisia kun luin vastaukset...
[/quote]
Miksi oot noin katkera? Olet itse lapseton vai urakeskeinen? Kenties molempia?
Sun oma elämä on vissiin henkisesti & fyysisesti raskasta työtä aamusta iltaan? Et edes syömään kerkeä, kun kokoajan hiki päällä?

Vierailija
4/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te työssäkäyvät olevinanne jotenkin parempia ihmisiä kuin me kotiäidit? :D

Vierailija
6/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia äitejä ette ainakaan oo! Kyllä se 9kk ikäinen mieluummin haluaa olla äidin kanssa kuin pyöriä vieraitten jaloissa. Ja minä oon ollut töissä 0-3v osastolla päiväkodissa..

Vierailija
7/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs työttömänä olevat lapsettomat sitten ovat, jos lasten kanssa oleminen, ja heistä & kodista huolehtiminen, on jo laiskottelua? Äly hoi... Tämä aloitus oli ajatuksena kiva, mutta aina joidenkin täytyy hyökätä provoilemaan.

Vierailija
8/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 8kk. Äiti kävi aamulla hammaslääkärissä ja pojan muori oli sillä aikaa häntä vahtimassa. Muori oli siivonnut ja pessyt pyykkiä :D.
Muuten päivällä leikittiin(lue:kaatuiltiin, kun poika keksi että hän pääsee itse istumaan ja siitä pyritään nyt konttaamaan), nukuttiin vaunussa päikkärit ja odoteltiin isiä kotiin.
Nyt poika jo nukkumassa, joten ilta on pyhitetty äidin ja isin yhteiselle ajalle :)!

Vierailija
10/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:19"]

On ihanaa olla kotona lapsen kanssa ja pitää kodin siisteydestä huolta, laittaa sapuskaa yms. On ihan eri meininki kuin töissä, ja huom. en todellakaan ole ollut missään "ura"työpaikassa. Huvittaa kun tähänkin on muutama tullut sanomaan että "ompas helppoa, ei ihme että äidit tykkääkin olla kotiäitinä palstailevana perseenkaivajana, kyllä Takinkääntäjä-Räty on oikeassa yms. Kotiäitinä olo ei mielestäni todellakaan ole mitään löysäilyä. Vaikka pääsen nytkin kirjoittamaan vauvafoorumille ja toisinaan kaupungille ystävää tapaamaan, ei pidä unohtaa, että lapsen kanssa äiti on jatkuvasti hälytysvalmiudessa ja alati toista ihmistä varten, lasta täytyy viihdyttää, ruokkia ja hoitaa. Kun on yli puoli vuotta herännyt joka yö vähintään 4 kertaa kymmenien minuuttien-tuntien ajaksi valveille, on auttamatta jatkuvassa väsymystilassa, joka vaikuttaa toimintakykyyn. Koen, että elämäni parasta aikaa ja tottakai tämä on miljoona kertaa ihanampaa kuin olla töissä, mutta en tätä rennoksi laiskotteluksi nimittäisi. Muistakaa, että lapsen takia sitä kotona ollaan, eikä siksi että saisi lusmuta sängynpohjalla.

[/quote]

Ja muistathan toki, että työssäkäyvä äiti saattaa olla esim. vastuussa ihmishengistä työpäivänsä ajan ja silti olla loput vuorokaudesta "jatkuvassa hälytystilassa".

Vierailija
11/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... :)

Vierailija
12/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:01"]

Mä en kestäisi tuollaista elämää: pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta...koko päivän ja joka päivä, ainoa elämän sisältö. Ei kyllä toivoakaan että järjissäni pysyisin. Henkinen tylsistyminen.

[/quote]

Ei kannata sanoa tota ääneen. Sut kivitetään elävältä ja hirtetään sen päälle, jos haluat tehdä vähänkään mitään oikeasti hyödyllistä. Katsos, on se kahvittelu niin rankkaa ja lapset kärsivät, jos äiti ei ole katsomassa telkkaria.
[/quote]

Ja kotiäitinä olo ei ole hyödyllistä? Ja jep, on tosi helppoa sekin. (-< -huomaa sarkasmi;))

Vierailija
13/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaapas sitten, te kotiäitiyttä arvostelevat, minkä ikäisen lapsen olette itse laittaneet päiväkotiin?
2-3 vuotta on tosiaan pieni aika elämästä, miksi se olisi väärin viettää lapsensa kanssa 24/7, jos vaan itse niin tykkää + siihen on mahdollisuus? Ei kai se teiltä ole pois?
Eikö olisi järkevämpää keskittyä itse omiin töihinne ja arkeenne, eikä nillittää muiden tekemisistä?

Vierailija
14/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk, käytiin kaupassa, ruokaa tein, tiskasin, lauloin vauvalle ja leikin ja nukuttii päikkärit.. ihan normaali kiva päivä :)

Vierailija
15/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:01"] Mä en kestäisi tuollaista elämää: pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta...koko päivän ja joka päivä, ainoa elämän sisältö. Ei kyllä toivoakaan että järjissäni pysyisin. Henkinen tylsistyminen. [/quote]  Ei kannata sanoa tota ääneen. Sut kivitetään elävältä ja hirtetään sen päälle, jos haluat tehdä vähänkään mitään oikeasti hyödyllistä. Katsos, on se kahvittelu niin rankkaa ja lapset kärsivät, jos äiti ei ole katsomassa telkkaria. [/quote] Ja kotiäitinä olo ei ole hyödyllistä? Ja jep, on tosi helppoa sekin. (-< -huomaa sarkasmi;))

[/quote]

En voi käsittää sitä, että jos henkilö haluaa tehdä jotain hyvin aktiivisesti, vaikka tällä onkin pieni vauva, tämä leimataan aivan kamalaksi ihmiseksi ja nauretaan maan rakoon. Pitäisi olla väkisin vain kotona. Ja mitä se kotona olo sitten onkaan aika monelle äidille? Hissunkissuttelua. Ei millään pahalla, mutta kyllä tehokkaat ihmiset voivat muutakin tehdä kuin vauvailla ja olla.

Vierailija
19/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:01"]

Mä en kestäisi tuollaista elämää: pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta...koko päivän ja joka päivä, ainoa elämän sisältö. Ei kyllä toivoakaan että järjissäni pysyisin. Henkinen tylsistyminen.

[/quote]

Kotiäitivuosinani tein gradun ja hankin lisäpätevyydeksi erityistutkinnon. Tämän lisäksi vähän niitä näitä opintoviikkoja netin kautta/monimuotona, jotta sain edes vähän tutustua kiinnostaviin aihealueisiin, joita en entuudesta tuntenutkaan. Ei kotiäitiys tietääkseni edellytä pelkkää sitä tai pelkkää tätä, vaan on perheen itse muokattavissa.

Vierailija
20/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:12"]Kahden lapsen äiti myös täällä. 4- ja 1,8-vuotiaat muksut. [/quote] Miksi oi miksi 1,8- vuotias? Siis lapsesi on vuoden ja 9,6 kuukautta? Vai mitä hä? Vai 1 v. 8 kk?

T. Mielensäpahoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi