Hei, sinä "kotiäiti" !
Sinä yhden tai useamman lapsen äiti... Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Mitä olette touhunneet tänään? :)
Kommentit (75)
Kolme lasta, 5v, 3v ja 11 kk.. pedissä kirjojen ja elokuvien parissa mennyt päivä, koko porukka sairaana:(
Kahden lapsen äiti täällä. Aamupäivällä käytiin lähikaupassa ja touhuttiin ulkona. Nyt lapsoset päikkäreillä ja äidillä kahvikuppi edessä ja laskuja pitäisi alkaa makselemaan. Eksyin kuitenkin nettikauppojen maailmaan; jos jossain olisi jo hyviä aletuotteita :) Ulkona sataa, niin iltapäivällä taidetaan leipoa jotain.
9- ja 11-vuotiaat koulussa, 4- ja 2- vuotiaat kotona. Ihan vaan kotihommia olen tehnyt ja lapsille lukenut, nuorimmainen kuumeessa. Onneksi mulla harrastus illalla ja mies hoitaa lapset.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:09"]Onpas teillä raskasta. Jaksatteko? onko uupumusta havaittavissa?
[/quote]
Eli kotiäideillä pitäisi olla mahdollisimman raskasta, niin lapsetkin on iloisempia?
Kahden lapsen äiti myös täällä. 4- ja 1,8-vuotiaat muksut. Isompi oli aamun kerhossa, jolloin hoidin ruokakaupassa käymisen pienemmän kanssa. Lounasta ja nyt pienempi päiväunilla, isompi ruokalevolla ja minä kahvikuppi kädessä ja nettiä selailen. Kotihommia täytyisi alkaa tekemään hiukan ja sittenhän kohta onkin jo välipala-aika. Ulos meneminen taidetaankin skipata iltapäivältä kun siellä sataa, sisäleikkejä siis.
Täällä 2,5-vuotiaan äiti. Oltu sisällä, nyt lapsi päiväunilla. Olisi pitänyt käydä lenkillä koiraa käyttämässä, mutta olin aamupäivällä niin kuolemanväsynyt raskauden takia, että en jaksanut tehdä muuta kuin pakolliset hommat. Lähdetään sinne lenkille kun lapsi herää (koira kyllä pääsi aamulla tekemään tarpeensa ulos).
Iltapäivällä tarkoitus siivota ja paistaa pipareita lopusta taikinasta.
Vietiin aamulla esikoinen eskariin. Puin pienimmät rattaisiin, jonka jälkeen oltiin hetki pihalla ja sitten lähdettiin kuntosalille. Sieltä kotiin, ruoan laitto ja takaisin eskariin. Pienin päikkäreille. Sitten välipalaa, pyykinpesua, vaatteiden viikkausta ja keittiön siivous. Matot pihalle, pölyjen pyyhintä ja sitten taas ruoan laittoa. Ennen sitä lasten kanssa pihalle. Illalla tiskikone päälle, vielä toinen kone pyykkiä ja leipomista huomiselle vieraille. Imurointia ja lattioiden pesua. Lapsille iltapala ja iltasatu. Lisäksi lukuisia määriä tavaroiden korjausta paikoilleen, koska niitä kuskataan jatkuvasti milloin minnekin.
heräsin 8:05 laittamaan 2 lasta kouluun, menin taaperon viereen takaisin, herättiin 10:27. oon pessyt pyykkiä, on syöty, katseltu piirrettyjä. lähdetään kohta ulos ja kauppaan, lapset tuli just koulusta ja otti välipalan ja lähti ulos
Kolmen lapsen äiti täällä. Olen tänään vapaalla ja lasten kanssa touhuttu kaikkea kivaa. Temppurataa, sählyä, pipareiden leipomista. Muksut ovat 2, 4 ja 5. Huomenna taas töihin. Ihanan pitkä viikonloppu.
Yhden lapsen äiti. Herätty 6.30, lenkillä käyty koirien kanssa, pyykätty ja nyt vauva nukkuu joten itsekkin taidan torkahtaa. Illalla kyläilemään ja saunan kautta nukkumaan:)
3 kuukauden ikäisen tytön kanssa ollaan käyty 2 kertaa lenkillä tänään, ekalla lenkillä käytiin kaupassa. Ollaan laitettu kotia jouluteloille. Ihan hyvin jaksetaan, ei uupumusta, kiitos kysymästä.
En ole varsinaisesti kotiäiti, mutta työtön äiti. Nuorimman lapsen vein aamulla päiväkotiin (hän on kehitysvammainen ja päiväkoti on kuntoutusta), isommat meni kouluun. Laitoin tiskit ja pyykit koneisiin, pesin vessan ja lähdin joululahjaostoksille. Kotona paketoin lahjat ja söin välipalaa ja ryystin kahvia. Kohta odottelen yhtä lääkärisoittoa. Sitten lähden hakemaan lapsen päiväkodista. Teen ruuan, ripustan pyykit ja lähden jumppaan, anoppi hoitaa lasta sen aikaa.
1v9kk ja 3vkoisen kanssa herättiin 10.30, ollaan syöty aamupala, esikoinen on penkonut kaikki lelunsa pitkin lattioita ja nyt aletaan ruokailemaan
Lapsi melkein 1v. Kävimme tänään bussilla postissa lähettämässä joulukortit ja hakemassa postipaketti. Tämän jälkeen jatkoimme matkaa Tapiolaan tekemään pieniä jouluostoksia ja kävimme kahvilassa. Bussilla kotiin ja päiväunille. Loppupäivä ollaan kotona.
Heräsin viideltä omiin aamutoimiin, tein raporttia, luin tenttiin. Keitin lapsille aamupuuroa samalla. Luin tenttiin päiväunien ajan ja tein lounaan. Kaupassa olen käynyt ja käyttänyt lapsen lääkärillä. Mun koti on pommin jäljiltä, ehkä siistin sen vielä tänään.. Lapset 8v ja 1.5 v.
Lapset oli koulussa, heräsin 9.30, pesin pyykkiä ja mankeloin, paketoin lahjoja, laitoin kirpparille myyntiin vaatteita, nyt juon päiväkahvia ja lapsetkin tulleet koulusta. kohta ruuanlaittoon.
Yksi lapsi, 2 kk. Ollaan nukuttu ja maattu lattialla ja heiluteltu vauvan leluja :p Aika pitkätoikkoista pidemmän päälle. Vauva rohisee nuhaisena, niin ei oikein uloskaan uskalla.
74 jatkaa. Tulee tehtyä yleensä enemmän kotitöitä mutta mies oli aktiivisella päällä ja minua taas väsytti tänään ja otin rennommin. Illalla vauvan mennessä nukkumaan piti vielä selvittää tulevia työasioita ennen kun pääsi itse nukkumaan.