Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, sinä "kotiäiti" !

Vierailija
15.12.2014 |

Sinä yhden tai useamman lapsen äiti... Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Mitä olette touhunneet tänään? :)

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenelle työ on tärkein ja lapsi pitää laittaa hoitoon niin pian kun mahdollista, miksi teette lapsia?

Vierailija
22/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:01"]

Mä en kestäisi tuollaista elämää: pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta...koko päivän ja joka päivä, ainoa elämän sisältö. Ei kyllä toivoakaan että järjissäni pysyisin. Henkinen tylsistyminen.

[/quote]

ööö, onhan siinä ne lapsetkin...?

Btw, hienosti teilattu kaikki emäntä/isäntäalan työt. Way to go!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]

Te kenelle työ on tärkein ja lapsi pitää laittaa hoitoon niin pian kun mahdollista, miksi teette lapsia?

[/quote]

Hölmö kysymys. Toivottavasti kukaan ei tee lasta pelkästään sen takia, että saa kotiäiteillä. Moni nauttii enemmän muun ikäisestä lapsesta kuin vauvasta.

Vierailija
24/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiaan kanssa puuhailtiin kaikenlaista: viihdytin vauvaa, ripustettiin pyykkejä "yhdessä", siivoiltiin vähän ja ihmeteltiin peilistä näkyvää vauvaa ja joulupalloja. Naapurin sedällä kävin vaihtamassa muutaman sanasen. Puhelimessa hoidin pari virallista asiaa. Päivällä kävin kävelylenkillä koiran ja vaunujen kanssa. Koululaiset tulivat koulusta ja syötiin, mutta ruokaa ei tarvinnut laittaa, koska oli eilistä jäljellä. Illalla oli vauvamuskari, jonka jälkeen käytiin kaupassa. Nyt vauva nukkuu ja laitan kohta tiskit ja vetäisen rikkaimurilla eteisen siistiksi.

Tavallinen, hyvä päivä. Mies asuu viikot muualla, joten yleensä päiväni menevät tähän samaan malliin. Ihanan rauhallista kymmenen vuoden tauottoman ja kiireisen työnteon jälkeen.

Vierailija
25/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käytiin vaunukävelyllä postissa, apteekissa ja kaupassa. Iltapäivällä käytiin muskarissa ja illalla saunassa. Terveisin äiti ja tyttö 1v.

Vierailija
26/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOISET!!

Vierailija
27/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin eskarissa, seuraava neljännellä luokalla, sitten yläasteikäinen ja lukiolainen. Olen laittanut aamupalat, vienyt eskarilaisen eskariin ja lukiolaisen bussille. Aamulla pesin myös pyykkiä ennen kuin lapset lähtivät, petasin kaikkien sängyt. Nukuin aamupäiväunet (pari tuntia) koska heräsin jo viideltä laittamaan miehelle aamupalan ja eväät töihin. Hain eskarilaisen, hain lukiolaisen... Käytiin miehen kanssa kaupassa, tehtiin yhdessä ruokaa.

Vierailija
28/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:36"]

Nuorin eskarissa, seuraava neljännellä luokalla, sitten yläasteikäinen ja lukiolainen. Olen laittanut aamupalat, vienyt eskarilaisen eskariin ja lukiolaisen bussille. Aamulla pesin myös pyykkiä ennen kuin lapset lähtivät, petasin kaikkien sängyt. Nukuin aamupäiväunet (pari tuntia) koska heräsin jo viideltä laittamaan miehelle aamupalan ja eväät töihin. Hain eskarilaisen, hain lukiolaisen... Käytiin miehen kanssa kaupassa, tehtiin yhdessä ruokaa.

[/quote]

Heräsit laittamaan miehelle aamupalaa ja eväitä? Miksi ei tehnyt itse? Aikuiset ihmiset jumalauta...

Vierailija
29/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottiin lastenhuoneen kaapeista leluja pois. Osa roskiin, osa kierrätykseen. Otin samalla kaikki nukenvaatteet, pehmolelut ja roolileikkivaatteet pesuun kun osaoli niin nuhjuisen näköisiä(pyörineet ties missä pölyissö sänkyjen alla jne). Pesin sitten pyykkiä loppupäivän. Luettiin kirjoja, käytin keskimmäisen terveysasemalla röntgenissä(kontrolli). Illalla tehtiin torttuja ja kuunneltiin joulumusiikkia. Siivottiin lelut kauhean riidan kanssa kun lapset oli jo liian väsyneitä vissiin sitten.

Vierailija
30/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:32"]

1v9kk ja 3vkoisen kanssa herättiin 10.30, ollaan syöty aamupala, esikoinen on penkonut kaikki lelunsa pitkin lattioita ja nyt aletaan ruokailemaan

[/quote]

Heräättekö aina noin myöhään? Tuntuu meille jo keskipäivältä, kun lapset heräävät joka aamu ennen kuutta, ovat heränneet vauvoista saakka aikaisin, koskaan meillä ei ole nukuttu edes seitsemään. Tuohon mennessä on tehty ja syöty jo aamupalat ja leikitty puistossa/ystävien luona ja tultu takaisin sisälle valmistamaan lounasta.

Vierailija
31/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,3,1. Siivottu, ulkoiltu, askarteltu, leivottu, leikitty

Vierailija
32/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:14"]

Kolmatta viikkoa kotiäitinä. Lapsi siis reilu kolmiviikkoinen. Tänään on syöty, nukuttu, sylitelty ja vaihdettu vaippoja sekä käyty neuvolassa ja lyhyellä kävelylenkillä lähipuistossa. Alan ymmärtämään kotiäitejä, jotka eivät kerkiä suihkuun...Itse olen vielä ehtinyt pesulle ja meikata, mutta en syömään kunnolla enkä käymään isommalla hädällä (vaatii aikansa kun vatsa kovalla) enkä tekemään kaikkia kotitöitä joita olisin halunnut. Tosin AV-palstalla hengailu ei oikein auta asiaa...

[/quote]

Ja sinulla vasta yksi lapsi;)

t. Pian viiden äiti, lapset syntyneet lähes vuoden välein

Vierailija
33/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk typyn kanssa herättiin 9 jälkeen. On niin luksusta kun tyttö on nyt reilun kk nukkunut 12-13 tunnin öitä putkeen, itsekin olen kuin eri ihminen kun ei aina väsytä! Ollaan leikitty, siivoiltu ja kokkailtu. Ja käytiin vaunulenkillä työpaikallani moikkaamassa ja kahvittelemassa. Mies tuli töistä klo 15, pari tuntia oli yhteistä aikaa kun tyttö unilla. Sitten lähdettiin vielä porukalla vaunulenkille. Illalla normaalia kotilöhöilyä. Typy nukkunut nyt reilun tunnin, jos sitä kohta itsekin menis unille.

Vierailija
34/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:07"]Nyt mä alan ymmärtää, miksi mammat älähtivät Rädyn ehdotuksesta, että miehetkin patistettaisiin kotiin hoitamaan lapsia... Kahvittelua, ulkoilua, shoppailua, päiväunia ja palstailua. Eipä kauhean vaativaa saati raskasta puuhaa tunnu kotiäidin elämä olevan.
[/quote]

Mitä sen pitäisi olla, että sinä olisit tyytyväinen?

Vierailija
35/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:01"] Mä en kestäisi tuollaista elämää: pyykkiä, ruuanlaittoa, siivousta...koko päivän ja joka päivä, ainoa elämän sisältö. Ei kyllä toivoakaan että järjissäni pysyisin. Henkinen tylsistyminen. [/quote]  Ei kannata sanoa tota ääneen. Sut kivitetään elävältä ja hirtetään sen päälle, jos haluat tehdä vähänkään mitään oikeasti hyödyllistä. Katsos, on se kahvittelu niin rankkaa ja lapset kärsivät, jos äiti ei ole katsomassa telkkaria. [/quote] Ja kotiäitinä olo ei ole hyödyllistä? Ja jep, on tosi helppoa sekin. (-< -huomaa sarkasmi;))

[/quote]

En voi käsittää sitä, että jos henkilö haluaa tehdä jotain hyvin aktiivisesti, vaikka tällä onkin pieni vauva, tämä leimataan aivan kamalaksi ihmiseksi ja nauretaan maan rakoon. Pitäisi olla väkisin vain kotona. Ja mitä se kotona olo sitten onkaan aika monelle äidille? Hissunkissuttelua. Ei millään pahalla, mutta kyllä tehokkaat ihmiset voivat muutakin tehdä kuin vauvailla ja olla.
[/quote]
Minua ei kiinnosta vaikka joku muu lähtisi töihin 2 viikkoa synnytyksestä. Ihmiset ovat erilaisia, jokaisen voimavarat ja kiinnostuksen kohteet ovat erilaiset. Ei me olla samasta muotista tehtyjä.
Ihmettelen kuinka heti hyökätään, jos joku ei satu toimimaan kuten SINUN MIELESTÄSI pitäisi.
Joku valitsee olla koko pikkulapsiajan kotona, joku toinen haluaa palata töihin heti kun mahdollista. Minä teen kuten itse koen parhaaksi, en kuten joku muu toivoisi minun tekevän.

Vierailija
36/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi 1v4kk lapsi. Tänään ollaan podettu molemmat flunssaa ja päivä on ollut raskas.
Yöllä lapsi herätti noin kymmenisen kertaa ja aamuyöstä asti nukkui vieressä vanhempiaan pitkin kiipeillen ja potkien.. Aamulla silmät ristissä keitin puuroa vain että lapsi sai heitellä sen alas pöydältä eikä suostunut syömään yhtään..

Vierailija
37/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 jatkaa... Päivä ja iltapäivä sujui samaa kaavaa: Lapsi kiukutteli, ei suostunut syömään ja leikitkään ei kiinnostanut.
Kirjoja luettiin paljon. Päikkärit oli levottomat ja laps heräili yskien ja itkien.

Illalla leikki isän kanssa kuin enkeli.

Vierailija
38/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

71/72 jatkaa.. Puhelin ei anna kirjottaa enempää..

Vierailija
39/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heräsi vauvan kanssa klo 9 kun minä nukuin huonosti enkä saanut silmiä auki. Heräsin puheluun kuitenkin 9.30. Aamupalaa ja sitten istuin vauvan kanssa lattialla ihmettelemässä leluja. Mies kävi pikaisesti kaupassa ja minä kävin suihkussa, vauva sitterissä ihmettelemässä lelukännykkää. Sitten vauvan lounas ja päiväunille. Me syötiin, mies siivosi keittiön ja minä selvittelin hoitoasioita. Mies lähti töihin, otin pyykit narulta ja katselin nauhoituksia. Vauva heräsi. Ihmeteltiin taas leluja, naureskeltiin. Välipala ja sen jälkeen laukeskelin vauvalle jonkun aikaa, katseltiin leluja, vauva pyöriskeli lattialla ja vastailin työnhakijoille. Kun alkoi väsähtää, lähdettiin kävelylle. Samalla vaippoja lisää kaupasta ja perusvoidetta apteekista. Kotona syötiin päivällinen ja taas ihmeteltiin leluja ja luettiin runoja. Vastailin lisää työnhakijoille ja vauva lörpötteli tai ihmetteli leluja. Iltapuuro, iltapesut ja unille.

Vierailija
40/75 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta 2 isompaa ja 2 pienempää. Pienimmän kanssa sairaalassa huolesta sekaisin tänään...täällä ollaan oltu jo melkein kuukausi.. välillä pikku reissu kotona! Henkisesti alan olla loppu ja raastaa kun pitäis olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. ..kauhea ikävä muita lapsia kun vain  saisikin taas viettää lasten kanssa ihania yhteisiä hetkiä kotona ja kaikki olisivat terveitä.