Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun perit rahaa, miten käytit sen?

Vierailija
16.10.2021 |

Minä perin nyt vain muutaman tonnin, mutta kiinnostaa, miten muut käyttivät. Summankin saa mainita.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän enemmän perin ja käytin rahat auton ostamiseen

Vierailija
2/95 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisältä aika tarkkaan 3700, laitoin asp-tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitelkaa lisää:)

Vierailija
4/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin noin 200 000 euroa. Kaikki on sijoitettu edelleen.

Vierailija
6/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin kasan laskuja ja purkillisen pikkukolikoita. Eipä siinä ollut paljon miettimistä.

Vierailija
7/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut ennakkoperintönä palasen maata. Asutan kesäisin. Pellot vuokralla ja vuokra maksetaan elintarvikkeina. Ei sijoutusongelmia :) 

Vierailija
8/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin juopolta itsemurhan tehneeltä isältä sen 160 euroa kun itse olin täysi-iän kynnyksellä. Käytin sen lentolippuun muuttaakseni kauas pois Suomesta ja lapsuudenkodista.

Vierailija
9/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin parikymmentä vuotta sitten noin 140 000 €, tämä siis verojen jälkeen. En tiennyt mitä tekisin rahoilla ja tuntui pahalta, että sain rahaa siksi että isäni kuoli. Laitoin rahat ensin määräaikaistilille (siihen aikaan niille vielä maksettiin hyvää korkoa) ja myöhemmin sijoitusneuvojan suositusten mukaan rahastoihin, sijoitusvakuutukseen ym. En ole vieläkään käyttänyt senttiäkään perinnöstä. Hölmöä, tiedän sen.

Vierailija
10/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin noin 80 000 yhdeltä sukulaiselta, maksoin mökkivelan pois. Omalta vanhemmalta perin noin 130 000€, ostin sijoitusasunnon ja laitoin loput 10000 € osakkeisiin.

Vierailija
11/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosasunto kaupungista lähellä miehen kotipaikkaa. Muutamia tonnin luokkaa olevia hankintoja, säästöön itselle ja lapselle, reissattu lapsen kanssa.

Perikunnan yksiön lunastaminen ja laittaminen vuokralle.

Perintöni olivat 150000 ja 30000.

Vierailija
12/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 markkaa oli isän lompakossa joskus. Oisinkohan ostanut ruokaa.

Vierailija
13/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilta 25000, maksoin asuntolainan pois. 

Vierailija
14/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000 euroa, rantatontin ja irtaimistoa. Remontoin keittiön ja olohuoneen. Tontin annoin lapselleni. Halusin, että jää jotain näkyvää, silloin sai vielä toki matkustellakin. 

Vierailija
15/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu peri 4000 euroa ja ryyppäsi kaikki. Ajeli taksilla ja tarjosi baarissa pummeille. Vähän sääliksi kävi. Ei ostanut mitään pysyvää. Olisihan tuolla saanut esimerkiksi vaatteita ja uuden puhelimen. Hänen puhelimen näyttö on säröillä.

Vierailija
16/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isoäidiltäni muutaman tonnin arvoisen rahasto-osuuden. Muut osat menivät muulle perikunnalle. Pidin rahaston koska tuotti hyvin, se on minulla edelleenkin. En ole säästänyt siihen lisää vaan omat säästöni ovat osakkeissa. Nyt jos perisin muutaman tonnin niin avaisin osakesäästötilin ja alkaisin sijoittaa sen tuottoja tilin sisällä verovapaasti sekä laittaisin silloin tällöin muista tuloistani lisää niin pitkää kunnes tilin ulkopuolelta tuleva pääoma on sen maksimisäästösumman 50000 euroa. Sen jälkeen joko sijoittaisin edelleen tilin sisällä verovapaasti sen tuottoja tai jossain vaiheessa alkaisin nostaa osan tuotosta käyttööni. Pitäisin sitä eläkesäästötilinäni ja voisin ottaa osakesalkkuni tuotot nyt jo käyttöön. Koska perinnöistä ei vielä tietoa niin pitää jatkaa tuon oman salkun kerryttämistä edelleen eläkepäivien varalle pikkuhiljaa. 

Vierailija
17/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö hieman alle 80k ja ostin asunnon. Pystymetsästä vaan, onneksi on arvo kivasti noussut. Olisin sijoittanut jotenkin, mutta koska ei ole taitoja, makaa pieni osa pankissa. No, onpahan hätävarana jos jotain sattuu.

Vierailija
18/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilta 25000, maksoin asuntolainan pois. 

Tätä ei kyllä näin matalien korkojen aikana kannata tehdä jos vaan muuten pystyy lainaa lyhentämään. Ennemmin tuollainen summa osakesäästötilin kautta osakkeisiin. 

Vierailija
19/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on nyt tulossa isältä n. 30.000 e perintö. Sijoitan suurimman osan rahastoihin, mutta ostan myös jotain itselleni, taulun/korun/tjs, jokin viimeinen lahja isältä.

Vierailija
20/95 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin aikanaan noin satatuhatta jota en kokenut omakseni, ostin auton ja reissasin ympäri maailmaa. Käytännössä kaikki meni mutta olen nyt onnellisempi kuin rahojen ollessa tilillä. Sain tehdä nuorena mitä halusin ja maailmankuva laajeni mukavasti. Olen aidosti sitä mieltä että asiat tuntuvat isommilta ja hienommilta kun niitä joutuu tovin odottamaan ja suunnittelemaan.

Sitä en ymmärrä ollenkaan miten ihmiset tarraavat kiinni rahaan ja materiaan, tiedän monta ihmistä jotka ovat kuolleet olleessaan rikkaimmillaan elämässään, siinä ei ole järjen hiventäkään. Eläkää ja käyttäkää ne rahat itsenne ja läheistenne hyvinvointiin, vanhana sitä muistelee lämmöllä lähinnä kokemiaan elämyksiä ja ihmisiä jotka ovat olleet sinulle hyviä. Talot, autot, pankkitilin saldot - yhdentekevää.