Hillitkää hajusteintoa, please!
Tuosta pikkutytölle tuoksua sopivaa miettivästä ketjusta hämmästyneenä totean vaan, että toivottavasti ihmiset jaksaisivat ja älyäisivät huomioida kanssaihmiset myös hajusteasiassa. Eli mielellään ei tupsuteltaisi ylenpalttisesti ja kaikista mieluiten ei ollenkaan.
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:14"]
Se on kumma että vain Suomessa kaikki ovat allergisia minun 300 euroa maksavalle tuoksulle ja minun käyttämilleni minkki- ja kettuturkiksille :DDD Kaikelle sellaiselle mikä on kallista eikä ihan kaikkien saavutettavissa.
Kateus ja katkeruus tekee ihmisistä sairaita ja allergisia, omissa päissään siis.
[/quote] EI JOHDU KATEUDESTA! Se nyt vaan on lääketieteellinen totuus että joidenkin ihmisten aistit on vaan niin älyttömän paljon kehittyneenpiä kuin toisten. Joillain on täydellinen näkö, joillekin ei riitä edes +8/-8 lasit, jotkut kestää hyvin kipua toiset ei, jotkut ei kuule vaikka kuinka huutais jotkut kuulee kaikki pienetkin äänet joten MITEN SE NYT ON NIIN VAIKEA TAJUTA ETTÄ JOIDENKIN HAJUAISTI ON NIIN YLIKEHITTYNYT??????????????????? Itse en mene kauppaan jossa tarjoillaan esim pipareita ja glögiä koska hajua saa minut oksentamaan, bussissa yritän aina vaihtaa paikkaa jos joku tuoksahtaa hajuvedelle, pissalle, viinalle, tupakalle, bensalle, joillekin lääkkeille/vitmiineille, valkosipulille, kuukautisille, hampaan juuritulehdukselle jne jne. koska tulen niistä huonovointiseksi.
Minulla on 1 hiuslakka jonka hajua siedän, pyykinhuuhteluaineita en voi käyttää, en tee esim poppareita koska en kestä hajua, myös monet ruuat saavat minut oksentamaan (esim kesä- ja kaalikeitto).
Minua EI häiritse sinun turkkisi, on se nyt maksanut mitä vaan, mutta jos sinulla on esim juuritulehdus hampaissa tai korvatulehdus, tai käytät tiettyjä antibiootteja niin en halua istua vieressäsi.
Hajuaistiani on tutkittu ja sille EI VOI MITÄÄN että se on niin hyvä!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:17"]24, en tiedä missä boheemissa elokuvassa sinä elät mutta en ole koskaan ulkomaalaisten kaverieni kuuleen juttelevan hajusteista. Suomalaiset on lisäksi erittäin allergista kansaa verrattuna moneen muuhun Euroopan maahan.
Ihmiset vaan on niin itsekkäitä että vain koska itselle ei hajusteista ole haittaa niin se on ok myrkyttää ne joille siitä on oikeasti TERVEYDELLISTÄ haittaa. Jos siitä omasta paskasta tuoksusta tykkää niin uita pumpulitupot ja survo sieraimiin ja sitten paa vahatulpat. Näin itse haistat sen lemun mutta sivulliset ei siitä joudu kärsimään.
Minusta kukaan normaali hygieniasta huolta pitävä ihminen ei käytä hajuvesiä
[/quote]
Tällaisen kielenkäytönkö arvelet auttavan ajaamasi asiaa? -7
[/quote]
mikäs siinä loukkasi sinun sensitiviteettiä? Sana paska vai lemu? Koska niille se hajusteyliherkälle haisee. Tosin tämä kuvaus loukkaa paskaa. Sekin haisee paremmalle ;)
[/quote]
Mikä loukkasi? Muiden ihmisten haukkuminen. -7
Silti monet ihmiset väittää olevansa hajusteille yliherkkiä koska haluavat HALLITA erinäisiä tilanteita. Yleensä nämä tällaiset tyypit ovat mitättömän näköisiä ihmisiä joihin kukaan ei kiinnitä huomiota ennen kuin he avaavat suunsa ja alkavat vinkumaan ongelmastaan.
Kuvitelkaa että hyvännäköinen, tyylikkäästi pukeutunut nainen astuu samaan junavaunuun. Ihmiset nostavat päitään ja katsovat häntä ihaillen, paitsi joku suosta repäistyn näköinen henkilö joka vertaa naista itseensä, kokee alemmuudentunnetta, ja vaikka nainen ei juuri tuoksahtaisi millekään parfyymille niin tämä alkaa kuvitella että sillä on siistien vaatteiden lisäksi varmaan jotain *hui!* HAJUVETTÄKIN ja sitten pyritään ottamaan haltuun se tilanne sanomalla että "jollain täällä on voimakasta tuoksua, minä olen tuoksuille allerginen" jotta saisi naiseen kohdistuneen huomion kaikilta muilta hetkeksi edes itseensä ja samalla kuvittelee saavansa tuolle tyylikkäälle naiselle pahan olon kun häntä syyllistetään vaikkei ole tehnyt mitään. Tuommoinen on niin läpinäkyvää passiivis-agressiivista toimintaa!
PS. Olen nähnyt näitä tilanteita, ja huom. en ole itse tuo kuvailtu tyylikäs nainen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:27"]
Se on kumma että vain Suomessa kaikki ovat allergisia minun 300 euroa maksavalle tuoksulle ja minun käyttämilleni minkki- ja kettuturkiksille :DDD Kaikelle sellaiselle mikä on kallista eikä ihan kaikkien saavutettavissa.
Kateus ja katkeruus tekee ihmisistä sairaita ja allergisia, omissa päissään siis.
[/quote] EI JOHDU KATEUDESTA! Se nyt vaan on lääketieteellinen totuus että joidenkin ihmisten aistit on vaan niin älyttömän paljon kehittyneenpiä kuin toisten. Joillain on täydellinen näkö, joillekin ei riitä edes +8/-8 lasit, jotkut kestää hyvin kipua toiset ei, jotkut ei kuule vaikka kuinka huutais jotkut kuulee kaikki pienetkin äänet joten MITEN SE NYT ON NIIN VAIKEA TAJUTA ETTÄ JOIDENKIN HAJUAISTI ON NIIN YLIKEHITTYNYT??????????????????? Itse en mene kauppaan jossa tarjoillaan esim pipareita ja glögiä koska hajua saa minut oksentamaan, bussissa yritän aina vaihtaa paikkaa jos joku tuoksahtaa hajuvedelle, pissalle, viinalle, tupakalle, bensalle, joillekin lääkkeille/vitmiineille, valkosipulille, kuukautisille, hampaan juuritulehdukselle jne jne. koska tulen niistä huonovointiseksi.
Minulla on 1 hiuslakka jonka hajua siedän, pyykinhuuhteluaineita en voi käyttää, en tee esim poppareita koska en kestä hajua, myös monet ruuat saavat minut oksentamaan (esim kesä- ja kaalikeitto).
Minua EI häiritse sinun turkkisi, on se nyt maksanut mitä vaan, mutta jos sinulla on esim juuritulehdus hampaissa tai korvatulehdus, tai käytät tiettyjä antibiootteja niin en halua istua vieressäsi.
[/quote]
Vaikutat hysteeriseltä, sopii hyvin hajusteyliherkkyyteesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:42"] Miksi miehet eivät koskaan valita hajusteista? [/quote] Miehillä on naisia useammin kyky sietää/olla välittämättä erilaisista hajuista. Melkein toivoisin että herkimmät hajuista valittajat joutuisivat kokemaan oikean kaatopaikan, biojätteen,metallin ja puun työstötilojen hajun, ison koiran pierun hajun, sikalan hajun. Kaikki nämä useamman kerran. Silloin viimeistään alkaisi monelle deodoranttien, pesuaineiden tuoksut olemaan varsin mitättömiä tai mukavampia tuoksuja noihin verrattuna. [/quote] Luonnollisten hajujen kanssa yliherkkyys ei vaivaa niin paljon. Mikä hajuvesissä jne tökkii on se kemikaalimainen haju. Ihan sama miltä ruusuilta ja vaniljalta sen hajusteen pitäisi haista ne hajut eivät haise luonnolliselta
[/quote] Tää on ihan totta! Kestän kyllä ihan hyvin esim sonnan hajun, vanha pissa ihmisen vaatteissa onkin vähän eri juttu, esim kaatiksella ei tee heikkookaan olla.
Niin ja mitä tulee hajuaistiin, niin se on kuulemma miehillä keskimääräisesti huonompi kuin naisilla kertoi lääkärini. (nro 39)
Älä KARJU!
Voit hyvinkin olla hajusteherkkä, mutta hyvin hermostunut ainakin tunnut oevan, kun ei normaalit kirjaimet riitä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:42"] Miksi miehet eivät koskaan valita hajusteista? [/quote] Miehillä on naisia useammin kyky sietää/olla välittämättä erilaisista hajuista. Melkein toivoisin että herkimmät hajuista valittajat joutuisivat kokemaan oikean kaatopaikan, biojätteen,metallin ja puun työstötilojen hajun, ison koiran pierun hajun, sikalan hajun. Kaikki nämä useamman kerran. Silloin viimeistään alkaisi monelle deodoranttien, pesuaineiden tuoksut olemaan varsin mitättömiä tai mukavampia tuoksuja noihin verrattuna. [/quote] Luonnollisten hajujen kanssa yliherkkyys ei vaivaa niin paljon. Mikä hajuvesissä jne tökkii on se kemikaalimainen haju. Ihan sama miltä ruusuilta ja vaniljalta sen hajusteen pitäisi haista ne hajut eivät haise luonnolliselta
[/quote] Tää on ihan totta! Kestän kyllä ihan hyvin esim sonnan hajun, vanha pissa ihmisen vaatteissa onkin vähän eri juttu, esim kaatiksella ei tee heikkookaan olla.
Niin ja mitä tulee hajuaistiin, niin se on kuulemma miehillä keskimääräisesti huonompi kuin naisilla kertoi lääkärini. (nro 39)
[/quote]
Halvat hajusteet tökkivät myös tuoksuharrastajaa. Parhaissa tuoksuissa komponentit ovat laadukkaita ja luonnollisia. Maailma tuoksuisi paljon paremmalta, jos tuoksuihin käytettäisiin rahaa siinä missä kenkiinkin -7
Saanko tiedustella,oletteko te hajuherkät ihmiset myös herkkiä pas**n hajulle?
Minua ei voisi vähempää kiinnostaa se onko toiset naiset tyylikkäitä vai ei. Minulle riittää se että olen siisti ja normaali ja se että mieheni rakastaa minua juuri tällaisena.
mutta mikä minua kiinnostaa on se että joidenkin ihmisten terveys kärsii kun toiset tahallaan lemuttavat ympäristönsä.
ja 7lle.. Nämä lemuttajat kutsuvat meitä luulosairaiksi joten en näe mitään pahaa mitä sanoin varsinkin kun on maalaisjärkeä että ei tarvitse peittää itseään turhilla hajuilla jos ei pahalle haise
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:30"]
[/quote]
[/quote] Ihan sama mulle, ei liikuta pätkääkään miltä mä sinun mielestäsi vaikutan. On vain täysin naurettavaa, että jotkut on oikeesti niin tyhmiä, etteivät tajua miten erilailla ihmisillä noi aistit toimii. Mulla esim on hyvä kuulo, aistin herkästi myös kivun, näkö on suht huono ja hajuaisti sitten ihan super luokkaa.
Mutta syytön mä siihen olen jos sinun hajuaistisi on huono, ehkä sulla sitten vastaavasti joku muu aisti on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:26"]
[/quote]
Halvat hajusteet tökkivät myös tuoksuharrastajaa. Parhaissa tuoksuissa komponentit ovat laadukkaita ja luonnollisia. Maailma tuoksuisi paljon paremmalta, jos tuoksuihin käytettäisiin rahaa siinä missä kenkiinkin -7
[/quote]
jopa ne kalliit hajusteet haisee kemikaaleille jos on herkkä. Ja kyllä tiedän ihmisiä jotka laittaa hirveitä summia parfyymeihinsä ja sanoo tätä samaa, että eikö sulla nyt tämä hajuste voi mitään aiheuttaa!
ja ihan sama kemikaalien ja käsiteltyjen hajujen haju niissä on
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:36"]
[/quote]
me muut ollaan ainakin ahdistuneita noiden hajusteherkkien ihmisten hien ja hilseen hajulle! laiskuuttahan tuo niiden herkkyys ja allergia on.
Ihmisten paska, hiki, päänahka yms. haisevat todellakin mun nenään, mutta eivät aiheuta muita oireita kuin oksettavan olon. Tietyt hajusteet aiheuttavat migreeniä, laikkuja ja näppylöitä ihoon, pahaa oloa jopa oksentamiseen saakka.
Älkää laittako hajusteita
-kouluun
-luennoille
-kursseille
-elokuvateatteriin, teatteriin
-muihin suljettuihin tiloihin.
Käytän hajuvettä vain omaksi ilokseni kotona.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:36"]
[/quote]
me muut ollaan ainakin ahdistuneita noiden hajusteherkkien ihmisten hien ja hilseen hajulle! laiskuuttahan tuo niiden herkkyys ja allergia on.
[/quote]
Pieleen meni tyttöpieni, mä olen niin hajuherkkä että taatusti et mun hien tai muunkaan hajua haista. Hajusteyliherkät pitää puhtaudestaan paremmin huolta kuin hajuvesillä läträäjät, tutkittu juttu. Eikä se onneksi ole ongelma sillä nykyään on paljon shanpoita, deodorantteja ym jota me pystymme käyttämään.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:30"]
[/quote]
[/quote] Ihan sama mulle, ei liikuta pätkääkään miltä mä sinun mielestäsi vaikutan. On vain täysin naurettavaa, että jotkut on oikeesti niin tyhmiä, etteivät tajua miten erilailla ihmisillä noi aistit toimii. Mulla esim on hyvä kuulo, aistin herkästi myös kivun, näkö on suht huono ja hajuaisti sitten ihan super luokkaa.
Mutta syytön mä siihen olen jos sinun hajuaistisi on huono, ehkä sulla sitten vastaavasti joku muu aisti on hyvä.
[/quote]
En oo toi aiempi mutta ei todellakaan tarvitse olla huono hajuaisti vaikka ei haistais niin hyvin kun sä. Koska sun hajuaisti on hyvin kaukana normaalin ihmisen hajuaistista. YLIherkkyys on täysin eri asia. Melkeinpä veikkaan että yli 90% hajusteista valittavista eivät ole noin yliherkkiä.
Haha, haiskaa toki rauhassa kuselle ja paskalle. Ällöttävää. Käyn suihkussa päivittäin, joskus montakin kertaa ja harrastan hajuvesiä. Lälläslää.
Mä voin lopettaa hajusteiden käytön julkisissa paikoissa heti kun julkisissa ravintoloissa kielletään kalaruoka ja kaikki vedestä tullut yleensäkin. Jos hajusteherkillä on oikeus mennä mihin vaan ilman pelkoa että saavat esim migreenin, pitää meillä pahasti kalalle allergisillakin olla oikeus mennä mihin tahansa ravintolaan ilman pelkoa pahimmassa tapauksessa tappavasta allergiakohtauksesta. Ja sama koskee myös torien jne kalakauppiaita. Pahinta on kauppojen pihoilla savustavat kalamyyjät.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:30"]
[/quote]
[/quote]
En oo toi aiempi mutta ei todellakaan tarvitse olla huono hajuaisti vaikka ei haistais niin hyvin kun sä. Koska sun hajuaisti on hyvin kaukana normaalin ihmisen hajuaistista. YLIherkkyys on täysin eri asia. Melkeinpä veikkaan että yli 90% hajusteista valittavista eivät ole noin yliherkkiä.
[/quote]
Miten sä voit ylipäänsä kulkea yhtään missään?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:17"]
24, en tiedä missä boheemissa elokuvassa sinä elät mutta en ole koskaan ulkomaalaisten kaverieni kuuleen juttelevan hajusteista. Suomalaiset on lisäksi erittäin allergista kansaa verrattuna moneen muuhun Euroopan maahan. Ihmiset vaan on niin itsekkäitä että vain koska itselle ei hajusteista ole haittaa niin se on ok myrkyttää ne joille siitä on oikeasti TERVEYDELLISTÄ haittaa. Jos siitä omasta paskasta tuoksusta tykkää niin uita pumpulitupot ja survo sieraimiin ja sitten paa vahatulpat. Näin itse haistat sen lemun mutta sivulliset ei siitä joudu kärsimään. Minusta kukaan normaali hygieniasta huolta pitävä ihminen ei käytä hajuvesiä
[/quote]
Vai pitäisikö sen hajusteyliherkän tunkea korvatulpat sieramiin tai käyttää kaasunaamaria? Miksi muiden pitäisi muuttaa tapojan muutaman mahdollisesti luulosairaan takia?