Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla psyykkisiä oireita kuukautisten aikaan?

Vierailija
14.12.2014 |

Itsellä nää menee vuoristorataa. Välillä on ihan hirveet ja välillä ei juurikaan. On ahdistusta, itkuisuutta, pinna tiukalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muita oireita ollut koskaan kuin pientä vatsakipua. En ole koskaan tajunnut tätä "olen pahalla päällä koska on menkat"

Vierailija
2/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole psyykkisiä oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ennen kuukautisia noin viikon masentunut. Elämä näyttää mustalta ja olen valmis jopa avioeroon. Muutkin läheiset ja lapset ärsyttää ja pinna on lyhyt. Kuukautisten alettua olo kohenee kunnes ovulaation jälkeen taas alkaa oireilu. Vanhemmiten oireet on pahentuneet. Toisaalta tähän ikään olen jo oppinut itseni tuntemaan ja tiedän oireilun olevan ohimenevää.

Vierailija
4/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! ! Vituttaa  kaikki  ja onneksi  tajusin  sen viimeinkin johtuvan  kuukautiskierrosta. 

Vierailija
5/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiosta vuodon alkuun asti on väsynyt, masentunut ja ärtyisä olo. Vuodon alettua olo muuttuu usein enemmän luovaksi, optimistiseksi ja toiveikkaaksi. Joskus kyllä varsinaisten menkkojenkin aikana ärsyttää ja väsyttää, ja olo saattaa olla ylitunteellinen, ei kuitenkaan koskaan siinä määrin että se varsinaisesti vaikeuttaisi elämää.

Vierailija
6/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, todella rankat. Alkoi raskauksien jälkeen. Ensimmäinen vuosi toisen lapsen imetyksen loppumisen jälkeen oli kauheaa: ovulaatiosta kuukautisiin rankkaa masennusta, mielialanvaihteluita ja koomamaista väsymystä. Nyt oireet ovat jo hieman tasoittuneet, mutta silti ovulaatiosta kuukautisiin asti on ahdistusta, mielialanvaihteluita, ärtymystä, rankkaa väsymystä sekä erilaisia fyysisiä oireita (pahoinvointi, vatsavaivat jne). Olen eri lääkäreiden toimesta kokeillut kahta ensimmäistä hoitosuositusta eli hormonaalista ehkäisyä ja SSRI-masennuslääkkeitä - kumpikaan ei toiminut, ehkäisyrengas pikemminkin vain teki oireet koko ajan päällä olevaksi. Seuraava hoitoehdotus (eli jotkin hormonilääkkeet) olisi puolestaan gynen mielestä liian rankka, koska saisi aikaan keinotekoiset vaihdevuodet. Vielä pitäisi uskaltaa kokeilla hormonikierukka, mutta sekin joko auttaa tai sitten vain pahentaa tilannetta. 

Vierailija
7/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä kirjoitan omasta vaimostani ; ihan vain, jos sattuisi olemaan vaikka apua. Vaimoni oli tavatessamme ns. normaali kuukautisten aikana ( lue = normaalia ärrä-purria tietysti oli ) , mutta lapsemme syntymisen jälkeen alkoi ilmaantua väsymystä ja ns. häiriökäyttäytymistä, joka korostui tietysti kuukautisten aikaan. Häiriökäyttäytymisellä tarkoitan "sammakoita", joita hän päästi suustaan jopa ventovieraille ihmisille. Hän ei siis ajatellut yhtään ja ei pystynyt ajattelemaan asioita toisen tai toiselta kantilta. Seuraavaksi hänellä ilmeni harvakseltaan vasemman jalan puutumista ja vasemman silmän näössä ns. sahalaita ilmiötä ; LUE TARKASTI SEURAAVA: kaikki siis VASEMMALLA PUOLELLA !!! Muutaman kerran hänellä tuli hätä housuihin, kun ei ehtinyt tarpeeksi nopeasti WC:lle. Vaikka ilmiö tulikin harvakseltaan muutaman kerran vuodessa ( paitsi väsymys ja "sammakot" suusta), niin päätimme käydä lääkärissä neurologilla. Magneettikuvista selvisi, että hänen aivoissaan oli "lievää ja jopa normaalia rappeumaa", joka ei haittaisi normaalia elämää. Juuri noilla sanoilla.

Nyt on kulunut muutama vuosi tuosta diagnoosista ja tilanne on se, että vaimoltani löytyi MS-tauti. Magneettikuvissa on nyt laajemmat varjostumat. Normaali kävelykyky on häneltä mennyt. "Rappeuma" hänen aivoissaan ja selkärangassaan on ns. plakkiarpeumaa. MS-tauti on perityvää siten, että se "hyppää" yhden sukupolven yli. MS-tauti on yleisempi naisilla kuin miehillä ja ilmestyy jostain syystä RASKAUDEN jälkeen useimmin. Ja jostain syystä alku oireet ilmestyvät kehon VASEMMALLE puolelle.

Minulta on muutama ihminen kysynyt, miksi jatkan avioliittoa hänen kanssaan. Helpointa olisi ottaakin ero, mutta en pystyisi elämään itseni kanssa sen jälkeen. Seksi on välillämme historiaa ja tunnen kadottavani miehisyyteni ...

Vierailija
8/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, varsinkin ennen kuukautisia!

Vierailija
9/10 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani sinun ja vaimosi puolesta 8 :(

Vierailija
10/10 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja tuntuu että kierto kierrolta pahenee vaan. Kesällä söin Primolut-kuurin menkkojen siirron vuoksi ja sen jälkeen kaikki menkka- ja ovisoireet on pahentunu. Oviksesta menkkojen loppuun mulla lyhytpinnaisuutta, itkuherkkyyttä, vitutusta ja masennusta. Tää on siis vielä hirveempää kuin e-pillereistä aiheutuneet oireet :( en tajua miten mun tuore miesystävä kestää näitä hirviökohtauksia :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi