Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijat HUOM!!!

Vierailija
14.12.2014 |

http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201412140144928_v0.shtml

Tässä on erinomainen esimerkki siitä, miksi heijastimia tulisi käyttää pimeän aikaan! Kuinka monta ihmistä näet videolla?
Miksi valtaosalla jalankulkijoista ne heijastimet on kotona tai jopa kaupassa? Eikö teitä kiinnosta oma turvallisuutenne liikenteen seassa?
Jos ei oma henkiriepu ole yhdellekään teistä tärkeä niin laittakaa edes lapsienne vaatteisiin niitä heijastimia! Vaikka sitten useampikin, koska itse henk koht mieluummin katselen kaukaa heijastuvaa ihmistä, kuin sitä joka lentää konepellilleni hajottaen tuulilasin siinä matkansa aikana.
Saisikohan tämä video jotkut ymmärtämään, että ne HEIJASTIMET ovat todella TODELLA HALPA henkivakuutus!!!
Ja kyllä, ajan nopeuksia joista auto on helppo pysäyttää, mutta reaktioaika on muutaman sekunnin, jona aikana kerke tapahtumaan vaikka ja mitä. Ja liukkaalla tiellä jarrutusmatkat pitenee väistämättä.
Käyttäkää niitä heijastimia! Ne ei ole noloja, vaan jopa henkeä pelastavia!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
Enpä olis tätä uskonu, mut uskottavahan se on ku näkee omin silmin tämän.
Surettaa, mut ehkäpä joku hiljaksiaan ottaa opikseeb edes. Toivottavasti!
[/quote]
Ihan tarpeeks moneen heijastin keskusteluun olen jo vastannu. No vastataan nyt tähänkin: KÄYTETÄÄN HEIJASTIMIA!
[/quote]

Eli kun sinä ja perheesi käytätte heijastimia niin kaikki käyttää?
Kumma miten tuolla tienpäällä äskenkin oli ihan tolkuton määrä näitä mustiin pukeutuneita joilla EI OLLU sitä heijastinta!
[/quote]
Niin mitä luulet että me voidaan tehdä täällä keskustelemalla asian hyväksi? Käydään jakelemassa heijastinliivejä naapurustoon kaikille?

Vierailija
22/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
[/quote]
Ihan tarpeeks moneen heijastin keskusteluun olen jo vastannu. No vastataan nyt tähänkin: KÄYTETÄÄN HEIJASTIMIA!
[/quote]

Kumma miten tuolla tienpäällä äskenkin oli ihan tolkuton määrä näitä mustiin pukeutuneita joilla EI OLLU sitä heijastinta!
[/quote]
Niin mitä luulet että me voidaan tehdä täällä keskustelemalla asian hyväksi? Käydään jakelemassa heijastinliivejä naapurustoon kaikille?
[/quote]

No ei toikaan pahitteeksi olisi!
En vaan ymmärrä miksi aiheesta keskusteluki on jo niin vihaa herättävää. Eikö todellakaan turvallisuus ole tärkeää? Ilmeisesti ei, koska se saa ihmiset suuttumaan.
Ei voi kuin ihmetellä suuresti taas kerran tätä asiaa.
-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa heijastimet myös lastenvaunuihin sinne etupäähän! Ne lastenvaunut sinne auton eteen ensimmäisenä työnnetään.

Vierailija
24/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

En vaan ymmärrä miksi aiheesta keskusteluki on jo niin vihaa herättävää. Eikö todellakaan turvallisuus ole tärkeää? Ilmeisesti ei, koska se saa ihmiset suuttumaan.
-ap
[/quote]
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4338471/onko_joku_oikeasti_sita_mielta_ettei_heijastimsesta_ole_hyotya_ellei_ole_pimea/sivu/1

Vierailija
25/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D [/quote] Täh?

[/quote]

Eli kun ajat autolla ja pysäköit sen ja hyppäät ulos niin olet se ääliö jalankulkija ilman heijastinta.

[/quote]

Minä kirjoitan ekaa kertaa tähän ketjuun. Minulla on autolla ajaessa samat takit päällä kuin kävellessä, joissa on samat heijastimet kiinni, paiti kävellessä laitan vielä hihaheijastimen, takkeja on useampia, joista urheilupusakoissa on vielä heijastimet olleet alunperinkin. Kuulemma hyvin näkyy, sanoi yksi naapuri kerran kun olin tulossa lenkiltä ja hän autolla. Mutta sitä varten, että satun joutumaan autolla pysähtymään jossain pimeällä tiellä, minulla on autossa 2 kpl heijastinliivejä. 

[/quote]

Joo ja laitat sen heijastinliivin päälle kun kävlet autosta kauppaan. Uskotaan.

On mullakin heijastinliivi ja heijastinhaskat autossa, mutta kyllä ne on ihan vain sitä varten että jos joutuisi vaikka vaihtamaan rengasta tienpäällä tai jousi kävelemään moottoriten reunaa tms. Ei siis todellakaan ole arkikäytössä. Mutta kotona on myös heijastinliivi ja laitan sen päälle kun menen hämärässä tai pimeässä lenkille pikkuteitä pitkin. Mutta tosiaan kun siirryn autosta kävellen johonkin, niin eipä tule laitettua heijastinta näkyville, vaikka sellainen taskussa olisikin.

[/quote]

Tuota, kannattaisiko opetella lukemaan: Mutta sitä varten, että satun joutumaan autolla pysähtymään jossain pimeällä tiellä, minulla on autossa 2 kpl heijastinliivejä. Mutta arjessa mulla on takissa kiinni heijastimet, enkä minä niitä ota pois kuin sitten, kun on valoisaa tai takki pesussa. Myös laukussani on klipsuilla kiinnitetty roikkuva heijastin ja se on siinä aina. Sama homma salikassissani, jossa taitaa olla heijastin myös muutenkin. 

Vierailija
26/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

-ap
[/quote]
Ite ajan autolla pimeällä. Onneks täällä päin aika kiitettävästi osataan käyttää ihan kunnon heijastinliivejä, myös koirilla.

Vierailija
27/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän autoilen pimeällä (myös katuvaloilla valasituilla alueilla) sitä enemmän perheemme käyttää heijastimiä ja huomiovaloja. Niin monta kertaa tupsahtaa jalankulkija/pyöräilijä "tyhjästä" ihmiset ei vaan tajua, että he eivät näy...

Vierailija
32/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä