Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijat HUOM!!!

Vierailija
14.12.2014 |

http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201412140144928_v0.shtml

Tässä on erinomainen esimerkki siitä, miksi heijastimia tulisi käyttää pimeän aikaan! Kuinka monta ihmistä näet videolla?
Miksi valtaosalla jalankulkijoista ne heijastimet on kotona tai jopa kaupassa? Eikö teitä kiinnosta oma turvallisuutenne liikenteen seassa?
Jos ei oma henkiriepu ole yhdellekään teistä tärkeä niin laittakaa edes lapsienne vaatteisiin niitä heijastimia! Vaikka sitten useampikin, koska itse henk koht mieluummin katselen kaukaa heijastuvaa ihmistä, kuin sitä joka lentää konepellilleni hajottaen tuulilasin siinä matkansa aikana.
Saisikohan tämä video jotkut ymmärtämään, että ne HEIJASTIMET ovat todella TODELLA HALPA henkivakuutus!!!
Ja kyllä, ajan nopeuksia joista auto on helppo pysäyttää, mutta reaktioaika on muutaman sekunnin, jona aikana kerke tapahtumaan vaikka ja mitä. Ja liukkaalla tiellä jarrutusmatkat pitenee väistämättä.
Käyttäkää niitä heijastimia! Ne ei ole noloja, vaan jopa henkeä pelastavia!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
Enpä olis tätä uskonu, mut uskottavahan se on ku näkee omin silmin tämän.
Surettaa, mut ehkäpä joku hiljaksiaan ottaa opikseeb edes. Toivottavasti!

Vierailija
2/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D
[/quote]
Täh?

Vierailija
4/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D [/quote] Täh?

[/quote]

Eli kun ajat autolla ja pysäköit sen ja hyppäät ulos niin olet se ääliö jalankulkija ilman heijastinta.

Vierailija
5/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D [/quote] Täh?

[/quote]

Eli kun ajat autolla ja pysäköit sen ja hyppäät ulos niin olet se ääliö jalankulkija ilman heijastinta.

[/quote]

En ole AP. mutta minulla ainakin on heijastin taskussa. Siis hakaneula kiinnitettynä taskun sisäpuolelle, jolloin heijastin on helppo laittaa piiloon kun sitä ei tarvitse ja ottaa taskusta ulos kun sitä tarvitsee. Siis vaikka silloin kun nousee sieltä autosta ja lähtee kävelemään.

Vierailija
6/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D
[/quote]

Kylläpä mulla on autossa ihan heijastinliivi jos tarvetta semmoiselle tulee. Heijastimia on jokaisen takin taskussa ja takin jota käytän useimmin on hihoissa (kyllä molemmissa!) heijastin nauhat myös.
Ja toisaalta olet oikeassa, että osa autoilijoista on näitä ääliö jalankulkijoita, mutta kerrohsn kuinka monella peruskoululaisella lapsella on ajokortti?
Koska sinun mukaasi myös lapset joilla ei ole heijastinta on ääliö jalankulkijoita.
Ja olipa sitä ajokorttia tai ei, niin mitä sillä on merkitystä? Aivan liian moni hiihtelee tuolla tienpäällä ILMAN niitä heijastimia.
Onko se turvallista? Ehkä sinun mielestäsi, mun mielestä se on silkkaa itsemurhaa.
-ap

Vierailija
7/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja toimib Helsingin keskustassa, jossa suurin osa risteyksistä on valo-ohjattuja. Jos ei, katulamput valaisevat mukavasti. 

P.S. Vihaan tuota "heijastin on halpa henkivakuutus" -hokemaa, ei se heijastin kenellekään maksa korvauksia jos sen kantaja kuolee.

Vierailija
9/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

En ole AP. mutta minulla ainakin on heijastin taskussa. Siis hakaneula kiinnitettynä taskun sisäpuolelle, jolloin heijastin on helppo laittaa piiloon kun sitä ei tarvitse ja ottaa taskusta ulos kun sitä tarvitsee. Siis vaikka silloin kun nousee sieltä autosta ja lähtee kävelemään.
[/quote]
Eli heijastin on aikuisen mielestä niin nolo että sitä pitää oikein piilotella taskussa? Ei ihme ettei lapset halua käyttää. O.o

Vierailija
10/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:31"]Asun ja toimib Helsingin keskustassa, jossa suurin osa risteyksistä on valo-ohjattuja. Jos ei, katulamput valaisevat mukavasti. 

P.S. Vihaan tuota "heijastin on halpa henkivakuutus" -hokemaa, ei se heijastin kenellekään maksa korvauksia jos sen kantaja kuolee.
[/quote]

Mutta se heijastin voi pelastaa henkesi.
Ja vaikka miten on katuvaloja kaupungeissa, niin ne EI OLE niin hyviä mitä kuvitellaan. Pimeään aikaan, musta märkä asfaltti ja siihen mustiin pukeutunut jalankulkija. Kaikki valo imeytyy ympäristöön ja jalankulkija on lähes näkymätön.
Mut hei! Oma on henkes jos auton alle jäät kun et vaan viitti tai kehtaa heijastimia käyttää! :)
-ap

Vierailija
11/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Eli heijastin on aikuisen mielestä niin nolo että sitä pitää oikein piilotella taskussa? Ei ihme ettei lapset halua käyttää. O.o
[/quote]

ei ole nolo, vaan sellainen roikkuva heijastin tarttuu joka paikkaan: autossa turvavyöhön, kaupassa koriin jne.

siksi esim autoon istuessa laitan heijastimen taskuun. silloin se on roikkumassa siinä takissa kauemmin kuin kaksi päivää kun se ei heti ensimmäisellä reissulla tarttu johonkin ja putoa huomaamatta.

Vierailija
12/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä kirjoitan ekaa kertaa tähän ketjuun. Minulla on autolla ajaessa samat takit päällä kuin kävellessä, joissa on samat heijastimet kiinni, paiti kävellessä laitan vielä hihaheijastimen, takkeja on useampia, joista urheilupusakoissa on vielä heijastimet olleet alunperinkin. Kuulemma hyvin näkyy, sanoi yksi naapuri kerran kun olin tulossa lenkiltä ja hän autolla. Mutta sitä varten, että satun joutumaan autolla pysähtymään jossain pimeällä tiellä, minulla on autossa 2 kpl heijastinliivejä. 

Vierailija
13/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin koskaan autoilija kuolee tai edes loukkaantuu ajaessaan jalankulkijan päälle.

Vierailija
14/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Aika harvarlla on heijastinta kun nousee autosta jalankulkijaksi. Yleensä heijastin löytyy kävelyllä olijoilta. Pitäisi varmaan määrätä pakolliseksi heijastimet ulkovaatteisiin.

Vierailija
15/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet poikkeus. 99.9% ei laita heijastinta heilumaan kun nousee autosta.

Vierailija
16/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D [/quote] Kylläpä mulla on autossa ihan heijastinliivi jos tarvetta semmoiselle tulee. Heijastimia on jokaisen takin taskussa ja takin jota käytän useimmin on hihoissa (kyllä molemmissa!) heijastin nauhat myös. Ja toisaalta olet oikeassa, että osa autoilijoista on näitä ääliö jalankulkijoita, mutta kerrohsn kuinka monella peruskoululaisella lapsella on ajokortti? Koska sinun mukaasi myös lapset joilla ei ole heijastinta on ääliö jalankulkijoita. Ja olipa sitä ajokorttia tai ei, niin mitä sillä on merkitystä? Aivan liian moni hiihtelee tuolla tienpäällä ILMAN niitä heijastimia. Onko se turvallista? Ehkä sinun mielestäsi, mun mielestä se on silkkaa itsemurhaa. -ap

[/quote]

Et sä mitään heijastinta käytä kun nouset autosta. Älä viitsi valehdella.

Vierailija
17/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:11"]

[/quote]

[/quote]

Minä kirjoitan ekaa kertaa tähän ketjuun. Minulla on autolla ajaessa samat takit päällä kuin kävellessä, joissa on samat heijastimet kiinni, paiti kävellessä laitan vielä hihaheijastimen, takkeja on useampia, joista urheilupusakoissa on vielä heijastimet olleet alunperinkin. Kuulemma hyvin näkyy, sanoi yksi naapuri kerran kun olin tulossa lenkiltä ja hän autolla. Mutta sitä varten, että satun joutumaan autolla pysähtymään jossain pimeällä tiellä, minulla on autossa 2 kpl heijastinliivejä. 

[/quote]

Joo ja laitat sen heijastinliivin päälle kun kävlet autosta kauppaan. Uskotaan.

On mullakin heijastinliivi ja heijastinhaskat autossa, mutta kyllä ne on ihan vain sitä varten että jos joutuisi vaikka vaihtamaan rengasta tienpäällä tai jousi kävelemään moottoriten reunaa tms. Ei siis todellakaan ole arkikäytössä. Mutta kotona on myös heijastinliivi ja laitan sen päälle kun menen hämärässä tai pimeässä lenkille pikkuteitä pitkin. Mutta tosiaan kun siirryn autosta kävellen johonkin, niin eipä tule laitettua heijastinta näkyville, vaikka sellainen taskussa olisikin.

Vierailija
18/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
[/quote]
Ihan tarpeeks moneen heijastin keskusteluun olen jo vastannu. No vastataan nyt tähänkin: KÄYTETÄÄN HEIJASTIMIA!

Vierailija
19/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:31"]onko sinulla heijastin mukana autossa?  Suuri osa näistä heijastimettomistä "kävelijöistä" on autoilijoita :D [/quote] Kylläpä mulla on autossa ihan heijastinliivi jos tarvetta semmoiselle tulee. Heijastimia on jokaisen takin taskussa ja takin jota käytän useimmin on hihoissa (kyllä molemmissa!) heijastin nauhat myös. Ja toisaalta olet oikeassa, että osa autoilijoista on näitä ääliö jalankulkijoita, mutta kerrohsn kuinka monella peruskoululaisella lapsella on ajokortti? Koska sinun mukaasi myös lapset joilla ei ole heijastinta on ääliö jalankulkijoita. Ja olipa sitä ajokorttia tai ei, niin mitä sillä on merkitystä? Aivan liian moni hiihtelee tuolla tienpäällä ILMAN niitä heijastimia. Onko se turvallista? Ehkä sinun mielestäsi, mun mielestä se on silkkaa itsemurhaa. -ap

[/quote]

Et sä mitään heijastinta käytä kun nouset autosta. Älä viitsi valehdella.
[/quote]

Senkus tulet katsomaan ihan milloin haluat tämän asian!
Vaan mites on omalla kohdallasi? Onko heijastimet käytössä vai siellä kaupan hyllyllä?
-ap

Vierailija
20/32 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:29"]Odotin saavani keskustelua aikaiseksi, mutta näköjään täällä ei välitetä omasta eikä omien lasten hengestä tuon taivaallista.
[/quote]
Ihan tarpeeks moneen heijastin keskusteluun olen jo vastannu. No vastataan nyt tähänkin: KÄYTETÄÄN HEIJASTIMIA!
[/quote]

Eli kun sinä ja perheesi käytätte heijastimia niin kaikki käyttää?
Kumma miten tuolla tienpäällä äskenkin oli ihan tolkuton määrä näitä mustiin pukeutuneita joilla EI OLLU sitä heijastinta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi