Babybjörn rintareppu!
Hei,
Sain kaverilta baby björn original rintarepun ja hieman siitä lueskeltuani törmäsin kovaan kiistelyyn siitä onko siinä hyvä vauvaa pitää. Itse ajattelin reppua ei päivittäiseen käyttöön ja lyhyiksi ajoiksi kerrallaan. Esimerkiksi vaunuihin varavarusteeksi jos jossain tilanteessa tarvitsee, sellaisissa liikkeissä käymiseen joissa vaunut tulee jättää ulos ja nopeisiin ulkona käymisiin joissa vauva on otettava mukaan. En ajatellut vastasyntynyttä laittaa vaan aikaisintaan 3vko iässä ja siis kasvot minuun päin.
Asentohan vauvalla tuossa ei vissiin ole kovin hyvä, mutta mietin onko siitä haittaa vähäisessä käytössä? Ja mietin myös sitä että jos se oikeasti on niin kamla kapistus mitä väitetään niin miksi ovat edelleen myynnissä?
Minulla on myös kantoliina jota ajattelin myös köyttää mutta ajatus monesta metristä kangasta kesähelteellä ei ole kovin houkutteleva ja reppuun vauva olisi helppo sujauttaa tällaisia pikaisia käyttöjä varten. Ja sitähän en vielä voi tietää kuinka hyvin juuri minun vauvani liinassa tai repussa viihtyy. :)
Kaipailisin siis mielipiteitä ja kokemuksia?
Niin ja olen kyllä lueskellut myös muista repuista mutta ajattelin nyt lähteä näistä jo olemassa olevista.
Kommentit (3)
Googleta manduca. Lapsi siinä paremmassa asennossa mutta yhtä helppo käyttää
Älä käytä sitä. Heti huomaa miten kamalassa asennossa lapsi niissä on. Tosin vissiin Babybjörn on tehnyt parannuksia uuteen malliinsa, mutta ei ne vieläkään mitään ergonomian huippuja ole.
Tula tai Manduca on hyviä ja yhtä helppoja. Niissä saa jopa kantaa lasta yhtäjaksoisesti pidempään jos tarvis. :)
En käyttäisi.