Björn Wahlroos: Kannabis voitaisiin laillistaa
Björn Wahlroos: Kannabis voitaisiin laillistaa – ”Suuri merkitys, kun katkaistaan ketju kovien huumeiden myymiseen”
Kommentit (201)
Joo, kyllä voisi ganjan laillistaa, mutta sen myynti ja jakelu pitäisi olla sitten tarkoin valvottua. Ettei kävisi niin kuin esim. pimeän viinan kanssa monelle on käynyt, eli aine onkin ollut muuta mitä on luvattu.
Hupsis sentään, mokat jäi rannikolle. 👃🍃🍃
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä voisi ganjan laillistaa, mutta sen myynti ja jakelu pitäisi olla sitten tarkoin valvottua. Ettei kävisi niin kuin esim. pimeän viinan kanssa monelle on käynyt, eli aine onkin ollut muuta mitä on luvattu.
Laillinen kannabiksen myynti olisi monella tavalla parempi kuin laiton. Ikärajat, valvonta eikä kovien huumeiden myyntiä samassa paikassa. Alkoholille vähemmän haitallinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nalle tiedä mistä puhuu.
Toi ukko ei elämänsä aikana ole koskaan puhunut järkeviä.Taitaa itse tai sukunsa olla hörhöjä.
Ihan hyviä kirjoja kirjoittanut.
Ennustanut miten asiat tulevat menemään suht tarkasti.
Nistithän maksais mielellään haittaveroa aineistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laillinen kannabiksen myynti olisi monella tavalla parempi kuin laiton. Ikärajat, valvonta eikä kovien huumeiden myyntiä samassa paikassa. Alkoholille vähemmän haitallinen vaihtoehto.
Paitsi että valvonta toimisi yhtä hyvin kuin alkoholin kanssa. Lapsethan ei saa sitä mitenkään käsiinsä :)
Ainoa asia joka siis muuttuisi olisi että teilä myynti helpottuisi. Verotulot 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että valvonta toimisi yhtä hyvin kuin alkoholin kanssa. Lapsethan ei saa sitä mitenkään käsiinsä :)
Ainoa asia joka siis muuttuisi olisi että teilä myynti helpottuisi. Verotulot 0
Laiton myynti ei kysy ikää. Ne pyytää vain rahaa. Meinaatko oikeasti että tuo toimii paremmin kuin laillinen myynti? Jos näin on niin eiköhän ulkoisteta alkoholikin diilereille. Verotuloja jos kukan tuotantokulut yläkanttiin 2-3 euroa gramma ja siitä maksetaan 10-20 euroa lajikkeesta riippuen. Jos ei noilla luvuilla kauppa kannata niin pitää olla melkoinen tunari.
Kaukausittain käyttäviä ainakin 100 000. Luultavasti enemmän eli jos käyttävät vaikka vain 50 euroa kuukaudessa niin pyöreitä lukuja on helppo laskea. Vuosittain käyttäviä oli yli 200 000. Sitten on siltä väliltä. Kyselytutkimuksissa on se että ei niihin lähellekkään kaikki uskalla myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä nistit? Tässä keskustellaan kannabiksesta.
Saa nähdä pääsenkö minä ikinä pössyttelemään laillisesti, kun nyt on 40v ikää. Onhan se epäreilua jos nuorempi sukupolvi saa jossain vaiheessa pössytellä ja meiltä tämä ilo evätty. Kannabikset ilot on huomattavat ja itse olen tyytyväinen, että saanut kokoa muutakin päihdettä kuin alkoholia. Minä sanoisin kannabiksen alkoholia paremmaksi päihteeksi, mistä ei tule pää kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä pääsenkö minä ikinä pössyttelemään laillisesti, kun nyt on 40v ikää. Onhan se epäreilua jos nuorempi sukupolvi saa jossain vaiheessa pössytellä ja meiltä tämä ilo evätty. Kannabikset ilot on huomattavat ja itse olen tyytyväinen, että saanut kokoa muutakin päihdettä kuin alkoholia. Minä sanoisin kannabiksen alkoholia paremmaksi päihteeksi, mistä ei tule pää kipeä.
Mulla on jo yli 50 ikää ja mietin myös ehtiikö tulla edes sallituksi mun aikana. Kun pääsen eläkkeelle niin kasvatan omaan käyttöön oli laillista tai ei. Paljon parempi päihde kuin alkoholi. Siitä ei mene koskaan niin sekaisin kuin juomisesta. Ei tarvi kärsiä krapulasta nauttimisen jälkeen. Eikä rasita maksaa, munuaisia jne.
EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa
.
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Joutais monttuun jo tuokin pappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittomien päihteiden käyttäjät ovat narkomaaneja eli nistejä.
Vierailija kirjoitti:
.
- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Jo se että sä spammaat samaa viestiä jostain notepadista vuosien ajan kertoo riippuvuuden olevan voimakas.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa kun pohdin lasketaanko suojaikärajaa koskaan... Ensin lapsille voisi tarjota tätä kannabista ja sitten niiden kanssa voisi pitää vähän hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittomien päihteiden käyttäjät ovat narkomaaneja eli nistejä.
Nisteillä ja narkomaaneilla tarkoitetaan kovien huumeiden koukussa olevaa pakonomaista käyttäjää.
Björn Wahlroos ei ole mikään nalle kun hän on tuota mieltä. Bjårn Wåhlråås on sinimusta nallekarkki.
Jos kannabis laillistetaan niin pienen suomen valtion pitää ottaa tutkimustuloksia republikaani puolueesta marijuanasta, julkaista sen sopivalle työryhmälle ja kannabiksen laillistamisen ohella tämä työryhmä tekisi suomen lakiin määritelmän kannabikseen ja marijuanaan. Aitoa marijuanaa pitäisi saada kyseinen työryhmä sen siemenestä ja aidon marijuanasiemenen omistajan pitää olla rehellinen Jumalan ja Taivaan isän nimeen määritellyn lain hyväksi joka erottaa kannabiksen ja marijuanan yhteiseksi tasa-arvoksi amerikan demokraattipuolueen vaaditulla lailla joka tulisi suomeen jos kannabis laillistetaan.
Jos tätä ei noudateta kannabiksen laillistamisen suhteen suomessa niin voin luvata että kiinalaiset eivät tule tykkämään siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Jo se että sä spammaat samaa viestiä jostain notepadista vuosien ajan kertoo riippuvuuden olevan voimakas.
Totuus ei muutu ajan kanssa.
Eri.
Labrassa annoskoot pystyy ehkä tarkemmin määrittämään kasveista vaikka luomusta. Ja laittamaan esimerkiksi kakun sisään tai tee. Jolloin ei tule savumassaa josta ei tiedetä paljonko ihminen vetää sisäänsä. Ehkä senkin joku osaa sanoa tai määrittää. Kaikille se ei sitten sovi, kuten kasveissa yleensä ja muussa.
Björrrrrrn... anteeksi kun pieraisin.