Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hindu. Kysyttävää? :)

Vierailija
14.12.2014 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:44"]Oletko seurannut Intian politiikkaa? Mikä näkemys sinulla siitä on, onko maa menossa mihin suuntaan? Miksi Intia nykyisin kaveeraa Venäjän kanssa? Luuletko että Intia ja Pakistan ajautuvat yhteenottoon? Mikä suhtautuminen hinduilla on muslimeihin? Kun olen matkustanut Intiassa, muslimienemmistöisissä paikoissa on ollut jotenkin tympeä ilmapiiri, ainakin näin naisena olen kokenut niin. Onko sinulla tähän mitään mielipidettä? [/quote] En ole kovin paljon seurannut, mutta hieman ristiriitaiset tuntemukset minulla on. Luulen, että Intia haluaisi "hyötyä" jotenkin Venäjästä, tosin en osaa varmaksi sanoa mitään. Veikkaan, että Intia ja Pakistan ajautuvat sotaan melko varmasti. En puhu nyt kaikkien hindujen puolesta, mutta melko moni (minä ainakin) hyväksyy muslimit, tai ei ainakaan vihaa heitä "avoimesti". Mutta esimerkiksi sikhit (hindulaisuudesta kehittynyt uskonto) eivät hyväksy muslimeita/islamia. Itse en matkustele hirveästi muslimienimmistöisissä paikoissa, enkä ole kiinnittänyt asiaan hirveästi huomiota. t: ap

[/quote]

Koetko kuitenkin, että Intia arvostaisi/kääntyisi enemmän länsimaalaisten arvojen puoleen tulevaisuudessa? Siis että pitäisi yhtä länsimaisten demokratioiden kanssa kuin diktatuurien kuten Venäjän tai Kiinan kanssa?

Entä miten brittikolonisaatio koetaan nykyisin Intiassa? Ollaanko katkeria briteille vai ollaanko asian kanssa jo sinut?

Vierailija
62/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:44"]Oletko seurannut Intian politiikkaa? Mikä näkemys sinulla siitä on, onko maa menossa mihin suuntaan? Miksi Intia nykyisin kaveeraa Venäjän kanssa? Luuletko että Intia ja Pakistan ajautuvat yhteenottoon? Mikä suhtautuminen hinduilla on muslimeihin? Kun olen matkustanut Intiassa, muslimienemmistöisissä paikoissa on ollut jotenkin tympeä ilmapiiri, ainakin näin naisena olen kokenut niin. Onko sinulla tähän mitään mielipidettä? [/quote] En ole kovin paljon seurannut, mutta hieman ristiriitaiset tuntemukset minulla on. Luulen, että Intia haluaisi "hyötyä" jotenkin Venäjästä, tosin en osaa varmaksi sanoa mitään. Veikkaan, että Intia ja Pakistan ajautuvat sotaan melko varmasti. En puhu nyt kaikkien hindujen puolesta, mutta melko moni (minä ainakin) hyväksyy muslimit, tai ei ainakaan vihaa heitä "avoimesti". Mutta esimerkiksi sikhit (hindulaisuudesta kehittynyt uskonto) eivät hyväksy muslimeita/islamia. Itse en matkustele hirveästi muslimienimmistöisissä paikoissa, enkä ole kiinnittänyt asiaan hirveästi huomiota. t: ap

[/quote]

Koetko kuitenkin, että Intia arvostaisi/kääntyisi enemmän länsimaalaisten arvojen puoleen tulevaisuudessa? Siis että pitäisi yhtä länsimaisten demokratioiden kanssa kuin diktatuurien kuten Venäjän tai Kiinan kanssa?

Entä miten brittikolonisaatio koetaan nykyisin Intiassa? Ollaanko katkeria briteille vai ollaanko asian kanssa jo sinut?
[/quote]

Minun mielestäni Intia on kehittymässä länteen päin. Tosin siinä, että siitä tulisi ihan "kehittynyt maa", saattaa kestää todella kauan.

Isäni tuntee edelleen katkeruutta britannialaisia kohtaan. Muista intialaisista en niin tiedä. Itse olen aina ollut ihan sinut asian kanssa. t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko brahmiinien mielestäsi vihkiä homopareja? Miksi?

Vierailija
64/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:00"]Tulisiko brahmiinien mielestäsi vihkiä homopareja? Miksi?
[/quote]

Tämä herättää minussa ristiriitaisia tunteita. Pakko sanoa, etten ole varma. t: ap

Vierailija
65/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:00"]Tulisiko brahmiinien mielestäsi vihkiä homopareja? Miksi?
[/quote]

Tämä herättää minussa ristiriitaisia tunteita. Pakko sanoa, etten ole varma. t: ap

Vierailija
66/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
67/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
68/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
69/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
70/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, kännykkä alkoi sekoilemaan ja lähetti aivan liikaa viestejä. Nyt ap tosin alkaa painua nukkumaan. Vastaan huomenna uusiin kysymyksiin. t: ap

Vierailija
71/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko seurusrtellut suomalaisen kanssa?

Vierailija
72/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että "hindulaisuus on aina ollut minulle oikea uskonto". Tarkoittaako tämä että kaikki muut uskonnot ovat vääriä? Koska logiikkahan sanoo että useat uskonnot eivät voi olla samaan aikaan totta, koska ne tekevät toisensa poissulkevia väitteitä maailmasta. Maailmassa voi olla useita tai vain yksi jumala (tai nolla), mutta nämä kaksi väitettä eivät voi olla totta samaan aikaan. Joten jos hinduismissa on useita jumalia, silloin Abrahamilaiset uskonnot eivät voi olla oikeassa vain yhden jumalan olemassaolosta. Jos taas Abrahamilaiset uskonnot ovat oikeassa, silloin hinduismi on väärässä. Joten miten on? Jos hinduismi on oikeassa, onko kaikki muut uskonnot väärässä? Ne siis eivät voi olla kaikki oikeassa samaan aikaan. Tämä on ihan puhdasta logiikkaa.

Vierailija
73/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:45"]Uskotko, että kaikilla uskonnoilla on oma jumalansa vai onko Jumala sama kaikissa uskonnoissa, mutta meillä on häneen vain erilainen näkökulma? Intiassahan ne useat jumalat ovat yhden Jumalan ilmentymiä. [/quote] Muhammed, Jeesus, Buddha ja kaikki he ovat hindujen jumalten inkarnaatioita. Suurin osa Vishnun. He kaikki haluavat johdattaa ihmiset samaan valaistumiseen. Kaikilla on sama päämäärä. t: ap

[/quote]

Miksei kaikki mainitsemasi ole kristittyjen Jumalan eri muotoja?

Vierailija
74/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on hindulla ja Hondalla?

Vierailija
75/75 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö psyykelääkkeitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän