Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko avautua kiusaamisestani?

Vierailija
14.12.2014 |

No. Avaudun kuitenkin.
Olin aivan tavallisen näköinen suomalainen tyttö. Kiltti ja hyvä koulussa, mutta olin muita huomattavasti pidempi. Se ei kuitenkaan ollut syy kiusaamiseeni, vaan se, kun äitini on venäläinen. Jo ensimmäisenä koulupäivänäni ala-asteella minua kiusattiin. Kiusaaminen alkoi jo koulumatkalla taksissa, missä viisi vuotta vanhempi poika alkoi ryssittelemään minua. Koulussa jätettiin ulkopuolelle, ryssiteltiin ja vedettiin turpaan. Pari kertaa tönäistiin koulun betonirappusia päin ja löin pääni ja kerran, kun opettaja pyysi minua hakemaan yläkerrasta syntikan, tönäisi vuotta vanhempi tyttö minua portaissa ja kaaduin sen verran pahasti, että jalkapöytäni murtui kolmesta kohtaan. Päälleni myös syljettiin. Opettajat eivät tietenkään huomanneet koskaan mitään.
Sen tiedän kuitenkin, että taksissa minua ryssitellyt poika sai isältänsä selkään, isäni puhelun jälkeen. Se ryssittely loppuikin viikoksi.
Viidennellä luokalla sain ensimmäisen kännykkäni ja aloin saamaan tuntemattomasta numerosta tappouhkauksia. Tätä jatkui koko ala-asteen.
Yläasteella kiusaaminen jatkui. Ei mennyt kauaa, kun yksi poika tarttui minua hiuksista ja huusi kovaan ääneen: "mitä tää ryssähuora täällä tekee?"
Ulkonäköäni haukuttiin jatkuvasti, vaatteeni oli vääränlaiset, en käyttänyt räikeää luomiväriä tai meikannut muutenkaan, enkä käyttänyt stringejä. Ryssittely ja huorittelu jatkui, koska tulin paremmin joidenkin poikien kanssa juttuun. Menetin myös parhaan ystäväni, joka oli poika, koska joku oli laittanut huhun kiertämään, jossa olin muka kertonut meidän seurustelevan. Siitä sain kuulla vasta joitain vuosia myöhemmin.
Kerran, yksi luokkalaiseni poika kävi välitunnilla päälleni ja kuristi minua niin kauan, että pyörryin. Ei mitään sanktiota tälle pojalle. Itse kuitenkin sain joskus jälki-istuntoa, kun paiskasin yhden tytön seinään, kun hän yritti tumpata tupakan kasvoihini.
Pyöräni rikottiin useamman kerran koulun pihassa, eikä tekijöitä saatu koskaan kiinni.
Olin siinä vaiheessa jo niin turtunut, etten tuntenut enää mitään tunteita ja syrjäydyin tietoisesti porukoista.
Yläasteen jälkeen menin lukioon, jossa sama paska vain jatkui. Aloin viillellä, että pysyisin turtana ja lintsasin minkä kerkesin. Vuoden jaksoin sitä käydä ja vaihdoin sitten ammattikouluun.
Ammattikoulussa meni hetken paremmin, mutta ensimmäisen vuoden jälkeen alkoi kiusaaminen. Milloin kiusasivat poikaystävästäni, milloin hiuksistani ja milloin vaatteistani. Siinä vaiheessa, kun huomasivat minun viiltelevän ja alkoivat kiusata siitä, katosi maailmalta pohja ja yritin itsemurhaa. Epäonnistuin siinä ja olin pitkään sairaalassa. Kun vihdoin kotiuduin, oli kiusaaminen paljon pahempaa. Jatkuvasti sain kuulla, että olen vitun luuseri, joka ei saa itseään edes hengiltä ja olis paljon parempi kun olisin vain kuollut. Poissaoloni lisääntyivät, koska en enää uskaltanut mennä kouluun. Jossain vaiheessa jouduin taas osastolle hoitoon ja lopetin sitten kokonaan opiskeluni.
Nykyisin opiskelen viimeistä vuotta ammattikoulussa viisi vuotta nuorempien kanssa ja elämäni alkaa näyttää pikkuhiljaa valoisemmalta. Saan hyviä numeroita koulussa, minulla on kiva asunto ja ihana poikaystävä. Kuitenkin mietin päivittäin, miten mä enää olen tässä ja miksi mun elämästä on täytynyt tehdä helvettiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaa ymmärrä.. Aikuiset ei vittu ikinä välitä.. Ne ei ikinä tee mitään. Kelasin täs, et koha pääsen lukioon, vois kysyy koulun reksilt luvan jos sais uusien seiskojen luokil kertoo siitä mitä kiusaaminen aiheuttaa muillle.
Voisin kertoa mitä pelkästään 2vuoden rankka kiusaaminen aiheutti. Vituttaa ku aikuiset ei ikinä tee mitään. Vittu

Vierailija
2/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keille kaikille aikuisille kerroit kiusaamisesta? Yrittivätkö he mitenkään auttaa sinua?

Ja asuitko jollain pienellä paikkakunnalla? (Tuli tuosta koulutaksista mieleen.)

Entä oletko nyt jälkeenpäin saanut keskusteltua näistä asioista jonkun turvallisen aikuisen kanssa? Vai oletko ihan yksin joutunut pärjäämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvvk. Tää sama tarina on ollut täällä vaikka kuinka monta kertaa aikaisemmin. Mene terapiaan ja hanki elämä.

Vierailija
4/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä olet tainnut itse ryssiä hommat.
t ammattivalittaja

Vierailija
5/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:41"]Keille kaikille aikuisille kerroit kiusaamisesta? Yrittivätkö he mitenkään auttaa sinua?

Ja asuitko jollain pienellä paikkakunnalla? (Tuli tuosta koulutaksista mieleen.)

Entä oletko nyt jälkeenpäin saanut keskusteltua näistä asioista jonkun turvallisen aikuisen kanssa? Vai oletko ihan yksin joutunut pärjäämään?
[/quote]
asuin joo pienellä paikkakunnalla. Vanhemmille kerroin aluksi ja myöhemmin myös opettajille. Lopetin sitten kertomisen, kun kukaan ei saanut mitään tehtyä kiusaajille.

Vierailija
6/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:41"]Keille kaikille aikuisille kerroit kiusaamisesta? Yrittivätkö he mitenkään auttaa sinua?

[/quote]
asuin joo pienellä paikkakunnalla. Vanhemmille kerroin aluksi ja myöhemmin myös opettajille. Lopetin sitten kertomisen, kun kukaan ei saanut mitään tehtyä kiusaajille.
[/quote]
ja lukiossa tosiaan aloin käymään psykologilla.

Vierailija
7/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:08"]Ap kyllä olet tainnut itse ryssiä hommat.
t ammattivalittaja
[/quote]
ilmeisesti olisi pitänyt itse olla se kiusaaja

Vierailija
8/8 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 02:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 01:41"]Keille kaikille aikuisille kerroit kiusaamisesta? Yrittivätkö he mitenkään auttaa sinua? Ja asuitko jollain pienellä paikkakunnalla? (Tuli tuosta koulutaksista mieleen.) Entä oletko nyt jälkeenpäin saanut keskusteltua näistä asioista jonkun turvallisen aikuisen kanssa? Vai oletko ihan yksin joutunut pärjäämään? [/quote] asuin joo pienellä paikkakunnalla. Vanhemmille kerroin aluksi ja myöhemmin myös opettajille. Lopetin sitten kertomisen, kun kukaan ei saanut mitään tehtyä kiusaajille.

[/quote]

En ymmärtänyt tuota tokaa virkettä, mutta tämän ymmärsin ja se on minusta hieno. Se huutaa: "unohtakaa arkipaska ja lakatkaa kuvittelemasta, että se olisi ainoa mahdollinen tapa elää!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi