Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reumalääkärini soitti juuri ja kertoi että en pääse enää jatkossa infuusioon, sillä saamaani biologista lääkettä käytetään koronan hoitoon ja nyt se menee koronapotilaille

Vierailija
15.10.2021 |

Pitkään etsittiin sopivaa biologista, ja kun se viimein löytyi, sain toimintakykyni takaisin. Käyn kuukausittain infuusiossa, jossa saan aggressiiviseen seropositiiviseen reumaani poliklinikkamaksulla hoitoa.
Nyt reumapolilta soitettiin ja sanottiin että minun pitää siirtyä itsepistettävään versioon, jonka arvo kelakorvauksen jälkeen on 600€, eli Kelan maksukatto.
Minulla ei ole varaa käyttää nyt viittä sataa euroa loppuvuoden reumalääkkeen ja tammikuussa kuuttasataa euroa, että maksukatto tulisi täyteen. Reumani jää siis jatkossa hoitamatta.
😭

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun lääke menee jatkossa niille rokotekieltäytyjille, antti ja hessu 46v.

Niin, voisko Antti ja Hessu edes maksaa hoidostaan todelliset kulut, jos muuten ei kiinnosta talkoilu?

Ja Rasoul ja Mahmud ja Malika myös. Samoin Svetlana  ja Katerina.

Vierailija
142/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten soittelee. Itse Crohnin vuoksi pitkäaikaisissa hoidoissa sairaalan polilla ja kyllä mulle hoitava lääkäri soittaa infuusioiden jälkeen, eikä ole mitään soittoaikaa sovittu. Julkisella puolella olen hoidettavana.

No eivät todellakaan soittele. Lopetas jo ap tuo läyhääminen.

En ole ap. Jos sinulle ei soittele ja meille muille soitellaan niin ihan turha sinun on jankata sitä, että olet ainoa joka on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten soittelee. Itse Crohnin vuoksi pitkäaikaisissa hoidoissa sairaalan polilla ja kyllä mulle hoitava lääkäri soittaa infuusioiden jälkeen, eikä ole mitään soittoaikaa sovittu. Julkisella puolella olen hoidettavana.

En ole ap. Jos sinulle ei soittele ja meille muille soitellaan niin ihan turha sinun on jankata sitä, että olet ainoa joka on oikeassa.

Ap, tuo alkaa olemaan jo aika epätoivoista tuo sun valheiden levitys. Älä kehtaa kun et tiedä erikoissairaanhoidosta tai mistään mitään.

Vierailija
144/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo alkaa olemaan jo aika epätoivoista tuo sun valheiden levitys. Älä kehtaa kun et tiedä erikoissairaanhoidosta tai mistään mitään.

Sä oot epätoivoinen. Tiesitkö että pienissä kunnissa on hieman eri toimintatapa koska potilaita on vähän.

Vierailija
145/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ollut mukana lääketestissä ja saanut kallista biologista lääkettä maksutta. Nyt joudut alkamaan maksamaan siitä. Kuitenkin verorahoista korvataan valtaosa. Nuo lääkkeet ovat todella kalliita.

Ne nimenomaan ovat kalliita, ja toivoisi, että ne kalliit lääkkeet menisi reumapotilaille, kun vakavan koronan ehkäisyyn on halpa keino, rokote. En tiedä, onko rokotevastustajilla muutenkaan mitään käsitystä tehohoidon todellisesta hinnasta. Keskimääräinen tehollaoloaika on koronan hoidossa kaksi viikkoa, ja hintalappu on yli 3000 euroa/vrk. Tämän lisäksi tarvitaan useampi viikkoa normaalia osastohoitoa, joka maksaa yli 600 euroa/vrk. Sen jälkeen on tiedossa luultavasti vielä kuntoutusjakso. Siitä voi laskea, mitä yksi vakavasti sairastunut koronapotilas yhteiskunnalle maksaa. "Mutta kun en halua ottaa rokotetta, ja kyllä mulla on oikeus hoitoon."

Vierailija
146/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Sä oot epätoivoinen. Tiesitkö että pienissä kunnissa on hieman eri toimintatapa koska potilaita on vähän.[/quote]

:) voi kun alkaa jo ap hermostumaan. Kyllä me kaikki tiedetään, voit jo lopettaa

Vierailija
147/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen harkitsemaan biologisia tarkkaan. Lapselleni tuli siitä vakava haittavaikutus, jonka takia nyt on rampattu 2,5 vuotta tutkimuksissa. Kukaan ei ota vastuuta, mitään ei korvata.

Mä suosittelisin tarkkaan harkitsemaan tämänkaltaisten kommenttien kirjoittamista. Pelottelullasi saatat tuhota jonkun työkyvyn.

Mulla on ollut Humira käytössä 10 vuotta ja kaikki selkärankareuman oireet katosivat viikossa ja ovat pysyneet poissa. Lääkkeestä ei ole tullut mitään oireita. Muista reumalääkkeistä ei ollut mitään apua.

Ei kai nyt kukaan ole niin vajaaälyinen että uskoisi vauvapalstan asiantuntijoiden juttuja. Paitsi ehkä nämä rokottamattomat

Vierailija
148/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Sä oot epätoivoinen. Tiesitkö että pienissä kunnissa on hieman eri toimintatapa koska potilaita on vähän.

:) voi kun alkaa jo ap hermostumaan. Kyllä me kaikki tiedetään, voit jo lopettaa

Kulkutautimyönteinen trolli voi lopettaa trollaamisen. En ole aloittaja, ja tiedän että reumalääkkeitä voi määrätä vain lääkäri

Vierailija
149/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ollut mukana lääketestissä ja saanut kallista biologista lääkettä maksutta. Nyt joudut alkamaan maksamaan siitä. Kuitenkin verorahoista korvataan valtaosa. Nuo lääkkeet ovat todella kalliita.

Ja mitä vit*ua sitten vaikka niin olisikin?! Ihan oikein että hyvinvointiyhteiskunnassa maksetaan sairastuneille tarvittavat lääkkeet, oli hinta sitten mikä hyvänsä. Kun puhutaan sairaudesta jolle ei itse voi mitään. Toinen juttu on koronan kanssa! Siihen on aktiivisesti tarjottu, jopa tuputettu rokotuksia, joten jos ei kelpaa niin maksakoon sitten itse! Oikeasti sairailta näille pelleille ei missään nimessä pitäisi lääkkeitä viedä!

Vierailija
150/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia rokotekieltäytyjät pitäisi laittaa jonon vikoiksi ja kustantamaan itse hoitonsa.

Vierailija
151/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kulkutautimyönteinen trolli voi lopettaa trollaamisen. En ole aloittaja, ja tiedän että reumalääkkeitä voi määrätä vain lääkäri

😅

Sitähän tässä on sulle ap yritetty tolkuttaa, lääkkeitä määrää vaan lääkäri ja potilaille soittaa hoitajat. Hyvä kun alkaa mennä vihdoin jakeluun.

Vierailija
152/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat sitä mieltä ettei lääkäri soita: hoitajanko kanssa te keskustelette lääkityksen vaihtamisesta? Kyllä sellaisesta ainakin erikoissairaanhoidossa päätetään ihan lääkärin kanssa keskustellen. Ap tarvitsee esim. tuossa tilanteessa reseptin ja B-lausunnon Kelaan, ja saa ne lääkäriltä (jos siis aloittaa itse ostettavan lääkkeen). 

t. toinen reumaa sairastava, jolla käytössä biologinen

Vierailija
153/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoimmuunisairauksistahan "ei tiedetä" mistä ne syntyvät tai johtuvat. Aivan kuten syöpä. Kukas se syöpätutkija olikaan joka mainitsi ettei ole tavannut koskaan rokottamatonta syöpäpotilasta.

No jaa. Eräs ystäväni eli lapsuutensa uskonnollisessa lahkossa ja kukaan perheen lapsista ei saanut ikinä rokotteita. Ystäväni sairastui parikymppisenä syöpään. Onneksi ei yrittänyt parantaa itseään niillä lihaluuliemillä tai ternimaidolla jne mitä muutoin veti. 

Kuulostaa huuhaalle tuo väite. 

Vierailija
154/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun lääke menee jatkossa niille rokotekieltäytyjille, antti ja hessu 46v.

En ole ottanut rokotetta, mutta ei huolta, en aio osallistua tuohon koronan lääkehoitokokeiluun, jonka yhtenä osana on tuo reumalääke. Meillä on hoidettu koronaa ihan menestyksellä jo ennen tätä kokeilua, joten pyydän itselleni normaalin lääkehoidon. 

Siinä vaiheessa kun makaat taju kankaalla hengityskoneessa ei paljoa kysellä että saako tätä tai tuota lääkettä laittaa. 

Vierailija
155/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tilanteessasi niin, että sinnittelisin marras-joulukuun ilman lääkettä ja samalla säästäisin rahat tammikuun pistokseen. Senhän jälkeen ei ole huolen häivää kun lääke maksaa katon täytyttyä 2,5€.

Vierailija
156/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutava vääryys jos itse omilla valinnoillaan valavan koronan saaneet priorisoidaan muiden sairaiden edelle, ja he joutuvat näiden idioottien vuoksi jopa luopumaan toimivasta lääkityksestä!!! Näin EI voi eikä saa missään nimessä olla!!! HUHUU päättäjät! Nyt toimia, ja asap!

Vierailija
157/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko jotkut oikeasti ettei lääkärit koskaan soita potilaille? Voin vakuuttaa että kyllä soittaa! Olen itse polilla sh ja aina silloin tällöin pyydän lääkäriä soittamaan potilaalle suoraan ilman välikäsiä jos on jokin monimutkainen tilanne. Toisinaan lääkärit sopivat myös itse soittoaikoja potilaiden kanssa. Kuitenkin aina niin että lääkäri soittaa potilaalle, ei päinvastoin. Potilaat eivät saa ainakaan meillä missään tilanteessa lääkärin suoraa numeroa.

Vierailija
158/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ovat sitä mieltä ettei lääkäri soita: hoitajanko kanssa te keskustelette lääkityksen vaihtamisesta? Kyllä sellaisesta ainakin erikoissairaanhoidossa päätetään ihan lääkärin kanssa keskustellen. Ap tarvitsee esim. tuossa tilanteessa reseptin ja B-lausunnon Kelaan, ja saa ne lääkäriltä (jos siis aloittaa itse ostettavan lääkkeen). 

t. toinen reumaa sairastava, jolla käytössä biologinen

Sulla ei kyllä mitään biologista ole käytössä kun noin vähän tiedät. Menkää terveet muualle täältä pilkkaamasta meitä oikeasti reumasairaita.

Vierailija
159/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko jotkut oikeasti ettei lääkärit koskaan soita potilaille? Voin vakuuttaa että kyllä soittaa! Olen itse polilla sh ja aina silloin tällöin pyydän lääkäriä soittamaan potilaalle suoraan ilman välikäsiä jos on jokin monimutkainen tilanne. Toisinaan lääkärit sopivat myös itse soittoaikoja potilaiden kanssa. Kuitenkin aina niin että lääkäri soittaa potilaalle, ei päinvastoin. Potilaat eivät saa ainakaan meillä missään tilanteessa lääkärin suoraa numeroa.

Nyt missasit pointin, tässä on ollut kyse siitä soittaako lääkäri yhtäkkiä vaiko sovittuna aikana. Tollot väittää että lääkärit soittelee milloin sattuu. KYLLÄ PITÄÄ OLLA AINA SOITTOAIKA SOVITTUNA.

Vierailija
160/186 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä vit*ua sitten vaikka niin olisikin?! Ihan oikein että hyvinvointiyhteiskunnassa maksetaan sairastuneille tarvittavat lääkkeet, oli hinta sitten mikä hyvänsä. Kun puhutaan sairaudesta jolle ei itse voi mitään. Toinen juttu on koronan kanssa! Siihen on aktiivisesti tarjottu, jopa tuputettu rokotuksia, joten jos ei kelpaa niin maksakoon sitten itse! Oikeasti sairailta näille pelleille ei missään nimessä pitäisi lääkkeitä viedä!

Samaa mieltä. On se jännä, että sairaalaan joutuneet koronapotilaat eivät kuitenkaan ole tehneet hoitokieltoa ja heihin saa pumpata vieraita, ja vain osin humaaneja soluja (soluinfuusiot) mutta koronarokote ei kelpaa. Kai tiesitte että osa noista soluista on jyrsijöiden soluja.