Reumalääkärini soitti juuri ja kertoi että en pääse enää jatkossa infuusioon, sillä saamaani biologista lääkettä käytetään koronan hoitoon ja nyt se menee koronapotilaille
Pitkään etsittiin sopivaa biologista, ja kun se viimein löytyi, sain toimintakykyni takaisin. Käyn kuukausittain infuusiossa, jossa saan aggressiiviseen seropositiiviseen reumaani poliklinikkamaksulla hoitoa.
Nyt reumapolilta soitettiin ja sanottiin että minun pitää siirtyä itsepistettävään versioon, jonka arvo kelakorvauksen jälkeen on 600€, eli Kelan maksukatto.
Minulla ei ole varaa käyttää nyt viittä sataa euroa loppuvuoden reumalääkkeen ja tammikuussa kuuttasataa euroa, että maksukatto tulisi täyteen. Reumani jää siis jatkossa hoitamatta.
😭
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Eikä ne reumalääkärit noin vaan soittele kenellekään potilaalle, pitää olla puhelinaika varattuna niin sitten.
Häh. Tietenkin soittavat jos lääkitys pitää yllättäen muuttaa ts. infuusioaikaa ei voidakaan varata.
Höpöhöpö. Lääkärit ei soittele kenellekään sopimatta etukäteen puhelinvastaanottoajasta, vaan se on hoitajien tehtävä. Lääkäri pystyy tekemään lääkemuutokset ja reseptit mutta ei sen tarvitse niistä soitella. Jokaisesta lääkärin puhelusta, puhelinajasta pitää maksaa se parin kympin vastaanottoaika maksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologinen lääke koronanhoitoon onkin itselleni ihan uusi asia. Mikä juttu tämä nyt on?
Tämä on valhe tämä aloitus. itsekin olen reumapotilas ja monet tuttuni eikä tälläisestä tiedä kukaan. Reumapotilaat saavat lääkkeensä edelleen kyllä ihan normaalisti lääkärinikin mukaan. Tämän aloituksen voisi hyvin poistaa 👍🏻
Miksi väität tätä valheeksi? Jos viestiketju ei kiinnosta, älä avaa sitä, mutta miten voit väittää minua valehtelijaksi?
Tiedän tämän sen takia valheeksi koska minä olen OIKEASTI reumasairas, minulla oli hoitaja + infuusio perjantaina ja he eivät tienneet tästä asiasta yhtään mitään. Sain lääkkeen normaalisti eikä mitään ongelmia ollut. Joten lopetahan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Eikä ne reumalääkärit noin vaan soittele kenellekään potilaalle, pitää olla puhelinaika varattuna niin sitten.
Kyllä ne lääkärit soittelevat. Eikä tarvitse olla puhelinaikaa varattuna. Mistä tälläinen käsitys ettei lääkärit soittele ilman puhelinaikoja. Toki jos asioi vain terveyskeskuslääkärin kanssa niin silloin soittelevat puhelinaikoina, mutta kun kyseessä on pitkäaikainen sairaus niin lääkärit ovat yhteydessä ilman puhelinaikoja.
No eivät todellakaan soittele. Olen ollut vuosia hoitosuhteessa erikoissairaanhoidon puolella reumapolilla ja tiedän kyllä käytännön kuka soittaa ja miten soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se sun lääke menee jatkossa niille rokotekieltäytyjille, antti ja hessu 46v.
En ole ottanut rokotetta, mutta ei huolta, en aio osallistua tuohon koronan lääkehoitokokeiluun, jonka yhtenä osana on tuo reumalääke. Meillä on hoidettu koronaa ihan menestyksellä jo ennen tätä kokeilua, joten pyydän itselleni normaalin lääkehoidon.
Monella meillä on tuo tilanne että pitää ostaa kallista biologista lääkettä ja pistää kotona. Syksyllä aloitus on hankala mutta se on sitä vain kerran.
Lääke on itselleni niin mahtava että olen kiitollinen siitä että tuo lääkitys, ainoa apu minulle, on keksitty.
Kiitos veronmaksajien tuo maksukatto ylipäänsä on. Sellainen olen toki itsekin ja osin juuri tuon biologisen lääkkeen ansiosta.
Ja alkuviikosta sun äiti kuoli?
Sama pelle taas kirjoittaa näitä tosi surkeita juttuja. Kannattais hakee hoitoo tohon mielenterveyteen.
Ap kirjoittaa ihan asiaa.
Meillä on miehellä pistettävä biologinen lääke reumaan ja nyt on odoteltu monta viikkoa, että tulisi apteekkiin sitä.
Juurikin koronan takia vaikeuksia saada lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Antin ja hessun henki on tärkeämpi kuin sinun toimintakykysi.
Enemmänkin Ahmedin ja mohammedin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lääkäri kertookin tuon syyn sinulle 😄 joo ihan totta.
Miksi ei kertoisi? Minun yhdestä lääkkeestä sanottiin, että saatavuus on heikko, koska sitä kokeillaan koronanhoitoon. Ja ihan sama missä maassa sitä kokeillaan, koska markkinat on globaalit. Jos Intia keksii, että "aspiriini" käy koronan hoitoon, niin vaikuttava aine jää sinne. Vaikka joku lääke valmistettaisiin vaikka Suomessa, niin vaikuttava aine tulee joko Kiinasta tai Intiasta. Hyvin herkkä ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotetta, mutta ei huolta, en aio osallistua tuohon koronan lääkehoitokokeiluun, jonka yhtenä osana on tuo reumalääke. Meillä on hoidettu koronaa ihan menestyksellä jo ennen tätä kokeilua, joten pyydän itselleni normaalin lääkehoidon.
Se "normaali" lääkehoito on pois muilta. Koronaan ei ole mitään omaa lääkettä, vaan siihen käytetään muiden sairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä. Ja tuskin alat sairaalassa selittämään, että saisinko lääkettä jota kukaan muu ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lääkärit soittelevat. Eikä tarvitse olla puhelinaikaa varattuna. Mistä tälläinen käsitys ettei lääkärit soittele ilman puhelinaikoja. Toki jos asioi vain terveyskeskuslääkärin kanssa niin silloin soittelevat puhelinaikoina, mutta kun kyseessä on pitkäaikainen sairaus niin lääkärit ovat yhteydessä ilman puhelinaikoja.
No eivät todellakaan soittele. Olen ollut vuosia hoitosuhteessa erikoissairaanhoidon puolella reumapolilla ja tiedän kyllä käytännön kuka soittaa ja miten soittaa.
Olen eri erikoissairaanhoidossa ja lääkäri soittaa jos on asiaa. Ja voin kysyä netissä tai sähköpostilla ja he voivat vastata soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niille ulkomaalaisille joita koronapotilaista on 70%.
Näin se media muokkaa mielipiteitä kertomalla osatotuuksia.
Koko totuus: rokotekieltäytyjät ovat suuremmaksi osaksi ns. yhteiskunnan alimmilla portailla. Antti ja Hessu yms. ovat ihan samalla tavalla riskissä joutua teholle kuin eriväriset samaan alempaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvat kohtalotoverinsa. Koko porukkaa yhdistää sama logiikka, tai oikeastaan logiikan puute, epäluuloisuus, uskomukset ja alempi koulutustausta.
Lisäksi sinne teholle joutuu rokotetuista ne, jotka ovat ennestään vaikeasti sairaita tai rokotusteho jo hiipunut.
0nhan se kauheeta maksaa tuhansien (jotkut kymmeniä tuhansia )eurojen lääkkeistä 600+ omavastuu vuodessa. Yli 50 kuussa. Sillähän saisi jo lavan kaljaa ja pari röökiaskia. Ja monta pussia koiran maksuja. Joo, joo ap ei polta eikä juo. Ja köyhällä on oikeus koiraan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen harkitsemaan biologisia tarkkaan. Lapselleni tuli siitä vakava haittavaikutus, jonka takia nyt on rampattu 2,5 vuotta tutkimuksissa. Kukaan ei ota vastuuta, mitään ei korvata.
Suosittelen harkitsemaan jopa buranan ottamista tarkkaan. Kaikista lääkkeistä voi tulla vakavia haittavaikutuksia, jopa kuolemaan johtavia. Kaikki ihmiset eivät saa haittavaikutuksia kaikista lääkkeistä.
Lääkärin tehtävä on arvioida riski-hyötysuhde. Lääkärin arvio ei aina osu oikeaan, koska hän ei tiedä kaikkea ennalta. Lääke, josta sinun lapsellesi on haittaa, auttaa montaa muuta.
Kaikki eivät saa vakavia haittavaikutuksia samasta lääkkeestä kuin lapsesi. Jonkun se voi pelastaa.
Kukaan ei ota vastuuta asiasta, jota ei voi ennustaa. Se oli lapselle annettu mahdollisuus, joka ei auttanut tai josta tuli sivuvaikutus. Biologisia lääkkeitä ei anneta kevein perustein.
Siinä olen samaa mieltä, että haittavaikutusten hoito pitäisi mielestäni korvata.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen harkitsemaan biologisia tarkkaan. Lapselleni tuli siitä vakava haittavaikutus, jonka takia nyt on rampattu 2,5 vuotta tutkimuksissa. Kukaan ei ota vastuuta, mitään ei korvata.
Mä suosittelisin tarkkaan harkitsemaan tämänkaltaisten kommenttien kirjoittamista. Pelottelullasi saatat tuhota jonkun työkyvyn.
Mulla on ollut Humira käytössä 10 vuotta ja kaikki selkärankareuman oireet katosivat viikossa ja ovat pysyneet poissa. Lääkkeestä ei ole tullut mitään oireita. Muista reumalääkkeistä ei ollut mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä lääkettä sitten muka apteekissa on jos ei sairaalassa?
Infuusio on iso satsi lääkettä, nestepussillinen. Apteekin lääke on hyvin pieni määrä, muutama milli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten soittelee. Itse Crohnin vuoksi pitkäaikaisissa hoidoissa sairaalan polilla ja kyllä mulle hoitava lääkäri soittaa infuusioiden jälkeen, eikä ole mitään soittoaikaa sovittu. Julkisella puolella olen hoidettavana.
[/quote]
Kyllä muuten soittelee. Itse Crohnin vuoksi pitkäaikaisissa hoidoissa sairaalan polilla ja kyllä mulle hoitava lääkäri soittaa infuusioiden jälkeen, eikä ole mitään soittoaikaa sovittu. Julkisella puolella olen hoidettavana.[/quote]
No eivät todellakaan soittele. Lopetas jo ap tuo läyhääminen.
Silloin kun aletaan käyttämään biologisia, niin siinä ei enään muita vaihtoehtoja ole. Paitsi halaaminen ja aromaterapia.