Kuolisitko lapsesi puolesta?
Kuvitellaan, että lapsesi olisi kuolemansairas, ja ainoa realistinen tapa pelastaa hänet olisi se, että luovutat hänelle oman sydämesi tai muun elimesi. Tämä operaatio tappaisi sinut varmuudella. Kuolisitko lapsesi puolesta?
Kommentit (131)
No en oikein tiedä.. Lapsella ei ole ketään muuta kuin minä.. Ja minä olen raskaana eli vauvakin kuolisi siis.. Ja lapsi jäisi ilman äitiä. Vaikea päätös olisi kieltämättä.
Kuolisin. En voisi elää sen tiedon kanssa, että olisin voinut pelastaa hänet, mutta valitsin oman elämän. Kärsisin kuitenkin koko loppuelämäni ilman lastani.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 20:40"]
Kyllä, hetkeäkään epäröimättä.
[/quote]Samoin.
Kyllä, vaikka muut jäisivät äidittömiksi. Heillä on hyvä ja rakastava isä. Suomessa vain tämä ei ole mahdollista paitsi :/
Kyllä. Olishan se paha paikka, mutta en voi kuvitella olevani onnellinen ilman (ainoaa) lastani. Plus syyllisyys, kun ei pelastanut, olisi liikaa.
Kyllä, mutta lapseni olisi sitten orpo. Olisi hänellä onneksi huolehtijat.
Mulla ei ole uita lapsa, joten moisessa tilanteessa kuolisin lapseni puolesta sen isompia ongemia kokematta. Ja helppo ratkaisuhan tuo onkin, vaikka usemmiten aivan kuvitteellinen. Useimmat meistä joutuvat elämään lapsensa hyväksi, ja monest seon paljon haastavmpaa ja vaativampaa.
Munuaisen luovutin jo, mutta siihen ei kuole.
Vaikea kysymys. Uskoisin niin, että luovuttaisin kuitenkin oman elimeni lapselleni. Vaikkakin sitten myös toinen lapseni jäisi äidittömäksi. Tiedän, että mieheni rakastaisi ja pitäisi lapsistamme huolta kun minua ei enää olisi.
Kyllä. Tekisin lapseni vuoksi mitä tahansa.
En kuolisi enkä myöskään kokisi elämänmittaista syyllisyyttä. Keneltäkään ei voida moraalisesti edellyttää itsemurhaa missään tilanteessa.
Kyllä minäkin kuolisin, ehdottomasti eikä asiaa tarvitsisi edes miettiä. Minunkin lapsilla on ihana ja huolehtiva isä ja rakastavat nuorehkot isovanhemmat.
18, onko sinulla oikeasti lapsia?
En. Silloin muut lapset jäisivät äidittömiksi.