Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin hiljattain saunaan sellaisen lauteen mittaisen laudeliinan.

Vierailija
13.12.2014 |

Kun ajatuksena oli, että kaikki me kolme kuitenkin istutaan aina samoissa paikoissa saunassa. No eikös vaan tänään mies ollut mennyt istumaan perseellään minun paikalleni! Nyt pitää heti pestä laudeliina! En istu miehen pyllynjäljille .

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:29"]

Ei niitä siellä saunassa pidetä kuin sen ajan kun siinä istutaan pösilöt. Ja siinä on normaali laudeliina päällä kuten sanottu. Ei se mitenkään muhi.

Noin on ollut nyt 30 vuotta meillä ja sitä ennen meillä kotona paljon pidempään, eikä yksikään ole mitään vastaan sanonut vaan usea vieras on ominut saman tavan koska se on toimiva systeemi. 

Jos AP on huolissaan siitä että joku on istunut hänen kohdallaan laudeliinalla, niin miettikää sitä kun siellä on lauma vieraita hikoamassa lauteilla, etenkin kun et voi tietää toisten hygieni tasosta mitään. Sit meet itse samoille lauteille hikoamaan mis joku on just istunut, vaikka siinä oliskin laudeliina. Paljon puhtaampi tapa tuo lauteiden suojaaminen tuollai on, koska ne on helppo vaihtaa sen jälkeen kun vieraat ovat saunoneet.

[/quote]

No itse en kyllä ainakaan ymmärrä, että mitä ihmettä se haittaa vaikka istuukin "samoille lauteille, missä joku on just istunu" enkä tajua tuota sun puhetta toisten hygienia tasosta. Pelkäätkö, että siitä tarttuu vaikka jotain tauteja jos istut toisen hikoamalla paikalla? Teillä on varmaan saunan ovessa omat ovenkahvatkin jokaiselle...

Vierailija
2/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne kernit on pestävä vähintään 60 asteessa jos haluaa hygieniasta varmistua. Ihan niinkuin pellavaliinatkin.

Vierailija
4/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:50"]

No itse en kyllä ainakaan ymmärrä, että mitä ihmettä se haittaa vaikka istuukin "samoille lauteille, missä joku on just istunu" enkä tajua tuota sun puhetta toisten hygienia tasosta. Pelkäätkö, että siitä tarttuu vaikka jotain tauteja jos istut toisen hikoamalla paikalla? Teillä on varmaan saunan ovessa omat ovenkahvatkin jokaiselle...

[/quote] Ole sitten ymmärtämättä. Itse pidän siisteydestä ja must se on kivempi tuollai, en siihen sun hyväksyntää tarvitse.

Jos se jollekin aiheuttaa oksetusreaktion, niin käy sitten vaan suihkussa ei saunaan ole pakko mennä. Meillä on tosin eri pyyhkeetkin kaikille, jopa vieraille. Vessassa on käsipyyhekin erikseen vieraille, uskomatonta.

Vierailija
6/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:29"]

Ei niitä siellä saunassa pidetä kuin sen ajan kun siinä istutaan pösilöt. Ja siinä on normaali laudeliina päällä kuten sanottu. Ei se mitenkään muhi.

Noin on ollut nyt 30 vuotta meillä ja sitä ennen meillä kotona paljon pidempään, eikä yksikään ole mitään vastaan sanonut vaan usea vieras on ominut saman tavan koska se on toimiva systeemi. 

Jos AP on huolissaan siitä että joku on istunut hänen kohdallaan laudeliinalla, niin miettikää sitä kun siellä on lauma vieraita hikoamassa lauteilla, etenkin kun et voi tietää toisten hygieni tasosta mitään. Sit meet itse samoille lauteille hikoamaan mis joku on just istunut, vaikka siinä oliskin laudeliina. Paljon puhtaampi tapa tuo lauteiden suojaaminen tuollai on, koska ne on helppo vaihtaa sen jälkeen kun vieraat ovat saunoneet.

[/quote]

Meillä käydään suihkussa ennen kuin mennään saunaan ja sitten lopuksi, kun saunominen lopetetaan ja yleensä löylyjen välissä. Lauteilla on tavallinen pellavaliina ja vieraat saa oman liinan.

Minulle riittää tämä hygieniataso oikein hyvin...

Vierailija
7/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussata voi, seksiä harrastaa ja aika varmasti suihinkin ottaa, mutta hyi saatana, jos se sika istuu samalla laudeliinalla!? :D

Vierailija
8/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:50"]

[/quote] Ole sitten ymmärtämättä. Itse pidän siisteydestä ja must se on kivempi tuollai, en siihen sun hyväksyntää tarvitse.

Jos se jollekin aiheuttaa oksetusreaktion, niin käy sitten vaan suihkussa ei saunaan ole pakko mennä. Meillä on tosin eri pyyhkeetkin kaikille, jopa vieraille. Vessassa on käsipyyhekin erikseen vieraille, uskomatonta.

[/quote]

mitä tekemistä tolla on siisteyden kanssa?

Vierailija
9/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.sta ja muistakin hygieniafriikeistä tulee mieleeni edesmennyt setäni, jonka piti ehdottomasta päästä aina ensimmäisenä saunaan, koska jos naiset ehtivät ensin, niin eihän sitä tiedä, mitä tauteja sieltä tarttuu. Siis tuollaisesta 80-asteisesta saunasta. Eiköhän kuumuus taudit tapa. Mutta ei setä halunnut kuulla järkipuhettä. Mutta ei hänellä tullut mieleenkään, että hänenkin pepustaan saattaisi tarttua jotakin lauteisiin. Ei muuten ollut laudeliinat käytössä heillä eikä kesämökilläkään.

Vierailija
11/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä laudeliina tai pefletti riitä. Tai edes se vahakangas lauteella. Hikeä valuu ylempääkin ja jos esimerkiksi nojaa seinään, tarttuu siihen hikeä ja likaa. Meillä kaikki pukeutuvat kertakäyttösadetakkeihin saunaan mennessään. Huppu tietysti päähän, niin ei hiuksista valu likavettä saunaan. Helppoa ja hygieenistä!

Vierailija
12/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:25"]

Ei pelkkä laudeliina tai pefletti riitä. Tai edes se vahakangas lauteella. Hikeä valuu ylempääkin ja jos esimerkiksi nojaa seinään, tarttuu siihen hikeä ja likaa. Meillä kaikki pukeutuvat kertakäyttösadetakkeihin saunaan mennessään. Huppu tietysti päähän, niin ei hiuksista valu likavettä saunaan. Helppoa ja hygieenistä!

[/quote]Rajansa kaikella, parempi olla saunomatta jo tuossa tapauksessa.

Eikä jokapaikassa käytetä minkäänlaista peflettiä.

Vierailija
13/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:25"]Ei pelkkä laudeliina tai pefletti riitä. Tai edes se vahakangas lauteella. Hikeä valuu ylempääkin ja jos esimerkiksi nojaa seinään, tarttuu siihen hikeä ja likaa. Meillä kaikki pukeutuvat kertakäyttösadetakkeihin saunaan mennessään. Huppu tietysti päähän, niin ei hiuksista valu likavettä saunaan. Helppoa ja hygieenistä!
[/quote]

Meillä myös näin. Ja lisäksi jalkoihin sellaiset muoviset kertakäyttötossut, niin voi nostaa jalat siihen kaiteelle. Kaide säilyy puhtaana eikä kenenkään tarvitse toisen likaisiin jalanjälkiin asettaa omia jalkojaan. Meillä on kertakäyttösadetakkeja ja muovisia kenkäsuojia saunan oven vieressä, niin siitän voi saunaan mennessä näppärästi napata puhtaat mukaan. Tullessa tietysti heittää käytetyt sitten oven vieressä olevaan roskikseen.

Vierailija
14/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:06"]

Ole sitten ymmärtämättä. Itse pidän siisteydestä ja must se on kivempi tuollai, en siihen sun hyväksyntää tarvitse.

[/quote]

Useimmilla on saunassa joku pellavaliina, pefletti tms. ja vieraille tietenkin omansa; osa käyttää perheensä kanssa yhteisiä, osa ei. Ja useimmlla on omat pyyhkeet, vieraille omat pyyhkeet ja käsipyyhe vieraille erikseen. Tämä on ihan normisettiä.

Sen sijaan en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi kerniliina lauteilla "hygienisyistä". :D

Vierailija
15/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan hysteerinen meidän pyyhkeistä. Mulla on käytössä kaksi pyyhettä. Pikkasen vitutti kun mies tuli saunasta ja ottanuy kaapista mun pyyhkeen! Tasan tietää että mua kuvottaa pyyhkiä naamaa sellaseen millä toinen on joskus tahkonut persreikäänsä. Mun pyyhkeissä on kuviot mistä tiedän aina kumpi puoli on ylä- ja kumpi alapäälle.

Vierailija
16/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:25"]Ei pelkkä laudeliina tai pefletti riitä. Tai edes se vahakangas lauteella. Hikeä valuu ylempääkin ja jos esimerkiksi nojaa seinään, tarttuu siihen hikeä ja likaa. Meillä kaikki pukeutuvat kertakäyttösadetakkeihin saunaan mennessään. Huppu tietysti päähän, niin ei hiuksista valu likavettä saunaan. Helppoa ja hygieenistä!
[/quote]

Meillä myös näin. Ja lisäksi jalkoihin sellaiset muoviset kertakäyttötossut, niin voi nostaa jalat siihen kaiteelle. Kaide säilyy puhtaana eikä kenenkään tarvitse toisen likaisiin jalanjälkiin asettaa omia jalkojaan. Meillä on kertakäyttösadetakkeja ja muovisia kenkäsuojia saunan oven vieressä, niin siitän voi saunaan mennessä näppärästi napata puhtaat mukaan. Tullessa tietysti heittää käytetyt sitten oven vieressä olevaan roskikseen.
[/quote]

No tietysti. Eikö kaikki toimi näin? Mites te teette sitten, kun yleensä kuitenkin sääret vielä jää paljaaksi sen sadetakin alta ja sitten varsinkin, jos ne jalat nostaa kaiteelle, niin sääriä pitkin valuu vaikka mitä kuonaa sinne saunaan?

Vierailija
17/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:25"]Ei pelkkä laudeliina tai pefletti riitä. Tai edes se vahakangas lauteella. Hikeä valuu ylempääkin ja jos esimerkiksi nojaa seinään, tarttuu siihen hikeä ja likaa. Meillä kaikki pukeutuvat kertakäyttösadetakkeihin saunaan mennessään. Huppu tietysti päähän, niin ei hiuksista valu likavettä saunaan. Helppoa ja hygieenistä!
[/quote]

[/quote]

No tietysti. Eikö kaikki toimi näin? Mites te teette sitten, kun yleensä kuitenkin sääret vielä jää paljaaksi sen sadetakin alta ja sitten varsinkin, jos ne jalat nostaa kaiteelle, niin sääriä pitkin valuu vaikka mitä kuonaa sinne saunaan?
[/quote]

No meillä ainakin on rulla elmukelmua kylppärissä. Siitä on kätevä kietaista säärisuojat saunaan mennessä.

Vierailija
18/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:36"]

Mä oon ihan hysteerinen meidän pyyhkeistä. Mulla on käytössä kaksi pyyhettä. Pikkasen vitutti kun mies tuli saunasta ja ottanuy kaapista mun pyyhkeen! Tasan tietää että mua kuvottaa pyyhkiä naamaa sellaseen millä toinen on joskus tahkonut persreikäänsä. Mun pyyhkeissä on kuviot mistä tiedän aina kumpi puoli on ylä- ja kumpi alapäälle.

[/quote] Mulla on kokonaan erinäköinen pyyhe ylä- ja alapäälle. Muutoinkin kahden pyyhkeen kanssa vaan on jotenki mukavampi kuin yhden.

Vierailija
20/95 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"]

Sen sijaan en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi kerniliina lauteilla "hygienisyistä". :D

[/quote] Siinä sanottiin et enemmänkin yleisen siisteyden takia, ei tule tummentumia aikojen saatossa vaan sauna näyttää lähes uudelta aina. Uuden näköinen sauna on aika miellyttävämpi, kuin sellainen jonka lauteet kaipaisi jo hiomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan