Monimutkainen ”tapailu”
Kun.. mies ahdistuu helpolla ja.. mietin tapailenko nyt vain pleijeria suoraan sanottuna. Usein mennyt halpaan menneisyydessä. Itselläni taustana on siis se että mua on 2 edellistä miestä pystynyt ” hyötykäyttään” kun antanut olettaa muuta mitä haluavat ja pitänyt roikkumassa siinä sitten omia tarpeitaan varten, eivät ole olleet täysin rehellisiä vaan aika surkeita selityksiä. Tästä tullut trauma että en halua kukaan ”hyväksikäyttää jos näin vain sanoa” ja arvostaisi mua. En arvostanyt nähtävästi itse itseänikään ja olin säälittävä. Pelkään nyt, että uusi kumppani ei sano suoraan mitä haluaa ja olen varuillani koska hän vaikuttaa pelimieheltä. Jälleen kerran, intuitio varoittaa mutta en ole varma etten nyt pelkoni takia suurentele asioita vain näenkö selkeät merkit. Vai nyt vain pelkää. Tähän apua kaipaan. Nyt: Kerran seksin aikana mies totesi jos menee pitkäkin aika et nähdään seuraavan kerran niin että jaksaa odottaa sitten haluaa saa kunnolla ja enkö halua et hän saa kunnolla niin jaksaa olla sinne asti. Tätä jäin ihmettelemään koska vaikutti oudolta koko kommentti. Sanoin että kyllä hän voi muitakin nähdä mun puolesta, ja sillä uskon puhui tuossa puuta heinää +en usko että vain näkee minua.. vaikka antoi näin olettaa kun luulee mua täysin hyvä uskoisikaan.. asumme siis aika kaukana toisistanne (-ja on totta, näemme joka toinen tai kolmas viikko mutta silti lause kuulosti varsin oudolta. ) musta tuntui et hän halusi saada mut vain hänen omakseen ”olemaan tässä” varalta puhumalla tuollaisia. Musta myös tuntui että hän kiinnostui lisää kun vastaukseni kuulosti hänelle että ” täten haluaisin antaa/antaisin itselleni vapauden nähdä muita”. Vaikka tosissaa en uskonut hänen juttujaan. Hän on myös valehdellut mulle muutamassa asiassa jotka katsonut sormien lävitse ja en ole maininnut hänelle mitään. Mies vielä varmisti yksi viikko ”kestänkö sinne asti ilman” jos nähdään vasta kuukauden päästä.
Kommentit (70)
Pelaamisella ei saa hyvää ihmissuhdetta. Ymmärrän kyllä tuon, että itsetunto-ongelmainen yrittää paikata sitä itsetuntoa hakemalla hyväksyntää juurikin välttelevältä kiintymyssuhdetyypiltä. Mutta se ei tule toimimaan. Ai mistäkö tiedän? Olen itse ollut samanlainen.
Kun kiinnostus on aitoa, ei tarvitse pelailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaikki Red flagit ilmassa. Ei muuta ku äijä kiertoon ja neeeext
Niin on. Mutta nyt kun sanoin miehelle että en ole varma onko hän tosissaan niin hän sanoi ettei aio olla kanssani tekemisissä jos olen tuota mieltä ja laittoi mut hiljennykselle whatsupissa sillä hän ei jaksa tuollaista kuulemma. Nyt periaattees mun pitäis pyydellä anteeks ja olla hiljaa et hän haluais nähdä mua?? Olen hämmästynyt
Ap
Olen ollut tekemisissä tuollaisen miehen kanssa, suosittelen sua luopumaan tuosta tapailusta, jos haluat kunnollisen parisuhteen. Sitoutumisongelmaisuus paistaa kauas. Mies tulee toimimaan noin jatkossakin, aina kun mielestäsi on jokin ongelma josta pitäisi puhua, sut hiljennetään. Kaikki toimii miehen ehdoilla.
Toisekseen tuossa vaiheessa ei vielä edes pitäisi ongelmia olla.
Siis mies haluaa hänen ehdoillaan minkä takia? Vastasin miehelle, että se on hänen oma onglema jos ei halua tai aio olla kanssani tekemisissä - siis kunnioittaakseni häntä ja hänen päätöstään. Ihan normaalisti. Meni hiljaiseksi.. 😅 Oliko tämä ihan hyvin vastattu tuollaiselle ihmiselle mikäli sulla kokemusta on?
Ap
Minun mielestäni riidanhaastaminen ja nokittelu ei ole koskaan fiksua käytöstä eikä etenkään parisuhteessa (no, panosuhteesta en tiedä mitään), jossa pitäisi voida olla turvallisesti toista lähellä.
Ap, sulla on netti. Käytäpä tämä perjantai-ilta siihen, että surffaat sivustoilla, joilla kerrotaan hyvän parisuhteen peruspilareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v päästä ihmettelet että miksi ihmeessä annoit kohdella itseäsi huonosti. Ei sillä ole mitään väliä MIKSI mies tekee niin tai näin, ainoa asia jolla on merkitystä SINULLE on se että et jää katselemaan tuollaista turhaa miestä.
Ap:han pelaa itsekin. Ei hänellä ole investoituna mitään tunteita, hän miettii siirtojaan kuten shakissa. En ymmärrä mitä kumpikaan saa tuosta suhteesta paitsi ap välillä munaa ja mies pääsee panemaan.
Ihmisillä on todella outoja arvoja ja asenteita ja elämäntilanteita. Kiinnostaisi tietää, mikä tähänkin on johtanut.
Näitä kun lukee, osaa olla todella kiitollinen omasta elämästään.
On tunteet. Vähän liikaakin ja yritän miettiä nyt järjellä. Olet kyllä siinä oikeassa että olen varuillani ja suojelen itseäni että pakko pelata kun pelkään mulla pelataan ja mietin mitä mun pitäis seuraavaksi jos hän pelaa että en menetä häntä
Lue kommenttisi uudelleen, ap! Ajatuksen kanssa! Sinä et suojele itseäsi tuolla tavalla vaan vahingoitat itseäsi ja annat tuon miehenkin vahingoittaa sinua.
Jos haluaisit ihan oikeasti suojella itseäsi, juoksisit tuollaista pelimiestä karkuun ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun tekstistä ei saa mitään selvää.
Teillä on joku epämääräinen panosuhde ilmeisesti eikä siihen liity juuri tunteita eikä välittämistä eikä ihastumista tai rakastumistakaan. Ja sinäkin vaan mietit taktisesti omia vastauksiasi. Eikö sulla ole mitään arvoja eikä mitään tunteita? Tiedätkö itsekään mitä haluat vai onko se vaan pointti, että joku mies huolii sut sänkyynsä?
Varmaan.. olen ollut parisuhteessa jossa mua ei arvostettu ja mies oli välinpitämätön.. vaikka olisin näyttänyt tunteeni ei niillä ollut sinänsä vaikutusta. Tai jos olisin suuttunut jostain ei ollut oikeutta suuttua koska mies olisi mut jättänyt jos tää avaa taustaa. En kunnioita tai arvosta itseäni ja tiedostan sen.. kaipasin tuolloinkin joku välittää. Että sain sitä edes jotakin kautta ”välttelevällä” kiintymyssuhteella epä suorasti
Ap
Mutta siis eikö tuo tämänhetkinen mies yritä epäsuorasti kysyä siltä, että olettehan vaan toistenne kanssa ja varmistelee sitä vielä? Ja sinä sanot, että ei kun pannaan vaan kenen kanssa huvittaa?
Minusta tuntuu, että sinun kannattaisi selkiyttää ensin omaa päätäsi. Äläkä pelaa suhteissa. Etsi kunnollinen mies ja käyttäydy itsekin kunnollisesti.
Tämä. Tätä kyllä olen myös miettinyt.
Ap
Ap:lle suosittelen terapiaa, jos kerta olet aiemminkin huonoihin suhteisiin joutunut. Siellä ehkä sulle selviää, mitä oikeasti haluat. Ja mitä et.
Ap ei ole varma pelaako mies vai ei vai varmisteleeko mies vain tapailun kulkua. Mitä muuta teette tapailussa? Kyseleekö päivästäsi? Miltä muut sanat ja teot näyttävät?
Tuo suhde on jo nyt alkumetreillä epäterve. WA-bannaus kertoo siitä, että miehellä on paha olla. AP:lla on paha olla. Eikö suhteen pitäisi tuoda elämään hyvää ja keventää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos toteaisit miehelle, että koska sinulle on ok, että mies tapailee muitakin, varmaan myös miehelle on ok, että sinä tapailet muita miehiä.
Missä on omanarvontuntosi, nainen? Älä anna tuon ihmisen roikottaa itseäsi löysässä hirressä. Ei tuo tuosta muutu yhtään paremmaksi. PÄinvastoin, pahemmaksi vain käy.
Juokse, tyttö, juokse! Niin kovaa kuin jaloistasi pääset. Juokse karkuun tuollaista sikaa.
Hän on sanonut etten saa tapailla muita tai ei halua
Ap
Miksi et kunnioita miehen toivetta? Jos mies haluaa, ettet tapaile muita niin sulla on siinä valinnan paikka. Joko valitset olla uskollinen tai sitten toteat suoraan ja selvästi, että et ole nyt valmis sitoutumaan ja haluat tapailla vapaasti ihmisiä.
Käytöksesi saa normaalimmankin ihmisen kilahtelemaan sekä bannamaan sinua.
Minä arvostan miestä, joka haluaa etten tapaile muita ja todella haluan olla sen luottamuksen arvoinen ja keskittyä yhteen mieheen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos toteaisit miehelle, että koska sinulle on ok, että mies tapailee muitakin, varmaan myös miehelle on ok, että sinä tapailet muita miehiä.
Missä on omanarvontuntosi, nainen? Älä anna tuon ihmisen roikottaa itseäsi löysässä hirressä. Ei tuo tuosta muutu yhtään paremmaksi. PÄinvastoin, pahemmaksi vain käy.
Juokse, tyttö, juokse! Niin kovaa kuin jaloistasi pääset. Juokse karkuun tuollaista sikaa.
Ap
... tai ei halua - niin mitä ei halua?
Sanoiko hän myös, että myöskään hän ei saa tapailla muita?
Jos ei sanonut, ei vaikuta kovinkaan vakuuttavalta tapaukselta.
Samat säännöt teille molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v päästä ihmettelet että miksi ihmeessä annoit kohdella itseäsi huonosti. Ei sillä ole mitään väliä MIKSI mies tekee niin tai näin, ainoa asia jolla on merkitystä SINULLE on se että et jää katselemaan tuollaista turhaa miestä.
Ap:han pelaa itsekin. Ei hänellä ole investoituna mitään tunteita, hän miettii siirtojaan kuten shakissa. En ymmärrä mitä kumpikaan saa tuosta suhteesta paitsi ap välillä munaa ja mies pääsee panemaan.
Ihmisillä on todella outoja arvoja ja asenteita ja elämäntilanteita. Kiinnostaisi tietää, mikä tähänkin on johtanut.
Näitä kun lukee, osaa olla todella kiitollinen omasta elämästään.
On tunteet. Vähän liikaakin ja yritän miettiä nyt järjellä. Olet kyllä siinä oikeassa että olen varuillani ja suojelen itseäni että pakko pelata kun pelkään mulla pelataan ja mietin mitä mun pitäis seuraavaksi jos hän pelaa että en menetä häntä
Älä lähde tuohon.
1. Sinä pilaat tuon suhteen mahdollisuudet pelaamalla ja järkeilemällä. Suhteessa on pakko luottaa ja antautua, jotta se voi toimia.
2. Jos et pysty muuhun, jätä koko suhde. Tuosta tulee vain pahaa mieltä ja huolta molemmille. Ansaitsette parempaa.
3. Mieti tarkkaan sitä, että sinä näet miehen kommentit omien väritettyjen silmälasiesi läpi. Minun silmälasini näkivät (jos epäselvästä tekstistä jotain selvää sai), että mies yritti varmistella, että olisitte uskollisia toisillenne.
Voisiko mies hieman pelata koska pelaat mutta olla kiinnostunut ja kysyä siksi epäsuorasti. Nyt kun sanoit suoraan onko hän tosisaaan hänen oma sitoutumisongelma myös tuli jossa mennään hänen ehdoillaan tai katsoa haluaako enää suhdetta kanssasi jos osoititkin Ap yhtäkkiä hänelle epävarmuutesi ja vaikutit kontrolloivalta ettet tiedä onko hän tosisaaan. Jos mies käsitti sut väärin ja pelkää nyt sitoutua ja katsoo hänen ehdoillaan jatko jos häntä ennen vaikka kontrolloitu. Jos aiemmin kerran sanoit on Ok jos hän näkee muita ja näette muita ja nyt varmisteletkin onko hän tosissaan kanssasi vai pelaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi et kunnioita miehen toivetta? Jos mies haluaa, ettet tapaile muita niin sulla on siinä valinnan paikka. Joko valitset olla uskollinen tai sitten toteat suoraan ja selvästi, että et ole nyt valmis sitoutumaan ja haluat tapailla vapaasti ihmisiä.
Minä arvostan miestä, joka haluaa etten tapaile muita ja todella haluan olla sen luottamuksen arvoinen ja keskittyä yhteen mieheen kerrallaan.
Tottakai se mulle käy? Mutta en halua kukaan vain missään määrin kukaan koskaan ”pelaa” mulla, varmistamalla etten näe muita, tai etten tee muiden kanssa mitään jos halutaan pitää nainen vaan hyötykäytössä itsellään omilla ehdoillaan.. ja vaikutti vain oudolta.
Ap
Minusta on ihan käsittämätöntä, että jos ihminen haluaisi saada hyvän ja turvallisen parisuhteen niin hän jotenkin kuvittelee pääsevänsä siihen pelaamalla ja vaatimalla oikeutta panna muita. Kuka tahansa teini-iän ylittänyt tajuaa, että tuossa on vain katastrofin ainekset kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tottakai se mulle käy? Mutta en halua kukaan vain missään määrin kukaan koskaan ”pelaa” mulla, varmistamalla etten näe muita, tai etten tee muiden kanssa mitään jos halutaan pitää nainen vaan hyötykäytössä itsellään omilla ehdoillaan.. ja vaikutti vain oudolta.
Ap
Hei, et ole valmis suhteeseen, kun olet noin arkana. Ainoa onnistumisen mahdollisuus on olla rehellinen ja avoin. Kerrot miehelle, että sulla on pelkoja ja millaisia ne ovat ja mitä oikeasti ja rehellisesti haluat suhteelta. Mies on väärä, jos et osaa avata suutasi hänelle rehellisesti tai jos hän suhtautuu sanomaasi jotenkin vähätellen tai oudosti.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamisella ei saa hyvää ihmissuhdetta. Ymmärrän kyllä tuon, että itsetunto-ongelmainen yrittää paikata sitä itsetuntoa hakemalla hyväksyntää juurikin välttelevältä kiintymyssuhdetyypiltä. Mutta se ei tule toimimaan. Ai mistäkö tiedän? Olen itse ollut samanlainen.
Kun kiinnostus on aitoa, ei tarvitse pelailla.
Tässähän se vaikeinta on kun nimenomaan on tuo huono itsetunto ja välttelevänkiintymys s tyyppi ja oikeasti aitoa kiinnostusta. En haluaisi pelailla mutta yritän suojella itseäni.
Tässä käyn näidenkin kommenttien jälkee värikuulasotaa päässäni että onko mies täysin pelimies vai sellainen kun joku kirjoitti hän halusi vain tapaillaan toisiamme epäsuorasti. En tiedän enää. Nyt mennään ainakin siinä että olen whastup bunnissa ja hänen ehdoillaan tämä kun kysyin onko hän tosissaan ym ja näytin oman heikkouteni
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Hei, et ole valmis suhteeseen, kun olet noin arkana. Ainoa onnistumisen mahdollisuus on olla rehellinen ja avoin. Kerrot miehelle, että sulla on pelkoja ja millaisia ne ovat ja mitä oikeasti ja rehellisesti haluat suhteelta. Mies on väärä, jos et osaa avata suutasi hänelle rehellisesti tai jos hän suhtautuu sanomaasi jotenkin vähätellen tai oudosti.
Laittoi whatsu mykistykseen kun Ap sanoi että ei tiedä mikä homma on
Ap, ihan oikeasti! Tuo ei ole ollenkaan tervettä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani.
Sinulle voisi ihan oikeasti tehdä hyvää päästä juttelemaan näistä sinun itsetunto-ongelmistasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Terveyskeskuksissa on psyk.sairaanhoitajia ja psykologeja, joiden luona voi käydä puhumassa silloin, kun oma elämä rupeaa tuntumaan liian vaikealta. Puhuminen auttaa, se helpottaa kummasti, kun on joku asiansa osaava kuuntelemassa. Ammatti-ihminen osaa kysyä oikeat kysymykset, joiden auvlla saat elämääsi oikeanlaisia mittasuhteita.
Mistäkö tämän sitten tiedän? Ihan omasta kokemusksesta tiedän. Kun sain oman elämäni aika pahaan solmuun, tein töitä löytääkseni itselleni oikeanlaista apua. Tällä kertaa pidin myös huolen, että en rupea etsimään itselleni uutta suhdetta, ennen kuin saan pyyhittyä pahimmat pölyt vintiltä. Se on kannattanut. Suosittelen tätä myös sinulle ja kaikille muillekin samankaltaisiin tilanteisiin joutuneille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan käsittämätöntä, että jos ihminen haluaisi saada hyvän ja turvallisen parisuhteen niin hän jotenkin kuvittelee pääsevänsä siihen pelaamalla ja vaatimalla oikeutta panna muita. Kuka tahansa teini-iän ylittänyt tajuaa, että tuossa on vain katastrofin ainekset kasassa.
En halua oikeutta panna muita. Mulle käy tapailussa avoin suhde - joka jättää turvaa mulle itselleni tai myös se ettei tapailla muita mutta tässä vaarana se että jos mies on pelimies. Olen mennyt halpaan että ei tapailla muita ja saanut vuoden päästä todeta mies kusettanut mua eli hän itse kyl nähnyt muita ja sit perunut sanojaan kun jääny kiinni
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan oikeasti! Tuo ei ole ollenkaan tervettä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani.
Sinulle voisi ihan oikeasti tehdä hyvää päästä juttelemaan näistä sinun itsetunto-ongelmistasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Terveyskeskuksissa on psyk.sairaanhoitajia ja psykologeja, joiden luona voi käydä puhumassa silloin, kun oma elämä rupeaa tuntumaan liian vaikealta. Puhuminen auttaa, se helpottaa kummasti, kun on joku asiansa osaava kuuntelemassa. Ammatti-ihminen osaa kysyä oikeat kysymykset, joiden auvlla saat elämääsi oikeanlaisia mittasuhteita.
Mistäkö tämän sitten tiedän? Ihan omasta kokemusksesta tiedän. Kun sain oman elämäni aika pahaan solmuun, tein töitä löytääkseni itselleni oikeanlaista apua. Tällä kertaa pidin myös huolen, että en rupea etsimään itselleni uutta suhdetta, ennen kuin saan pyyhittyä pahimmat pölyt vintiltä. Se on kannattanut. Suosittelen tätä myös sinulle ja kaikille muillekin samankaltaisiin tilanteisiin joutuneille.
Elämä? Ap puhuu miehistä , ei elämästään muuten. Kyllä Ap lla käyttää olevan jotain itsetuntoa jos nytkin vastasi miehelle että hänelle se on fine jos mies ei halua olla tekemisissä se on miehen oma päätös. Näyttäisi Ap lla olevan kunnioitusta silti jonkin verran ja munaa sanoa noin. Helposti dominoivat miehet saa vaan oman arvostuksen ja itsetunnon laskemaan. Onko tämä mies dominoiva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Laittoi whatsu mykistykseen kun Ap sanoi että ei tiedä mikä homma on
Lapsellinen mies vai saiko itse Ap sta väärinkäsityksenä red flagin ?
Ap