Monimutkainen ”tapailu”
Kun.. mies ahdistuu helpolla ja.. mietin tapailenko nyt vain pleijeria suoraan sanottuna. Usein mennyt halpaan menneisyydessä. Itselläni taustana on siis se että mua on 2 edellistä miestä pystynyt ” hyötykäyttään” kun antanut olettaa muuta mitä haluavat ja pitänyt roikkumassa siinä sitten omia tarpeitaan varten, eivät ole olleet täysin rehellisiä vaan aika surkeita selityksiä. Tästä tullut trauma että en halua kukaan ”hyväksikäyttää jos näin vain sanoa” ja arvostaisi mua. En arvostanyt nähtävästi itse itseänikään ja olin säälittävä. Pelkään nyt, että uusi kumppani ei sano suoraan mitä haluaa ja olen varuillani koska hän vaikuttaa pelimieheltä. Jälleen kerran, intuitio varoittaa mutta en ole varma etten nyt pelkoni takia suurentele asioita vain näenkö selkeät merkit. Vai nyt vain pelkää. Tähän apua kaipaan. Nyt: Kerran seksin aikana mies totesi jos menee pitkäkin aika et nähdään seuraavan kerran niin että jaksaa odottaa sitten haluaa saa kunnolla ja enkö halua et hän saa kunnolla niin jaksaa olla sinne asti. Tätä jäin ihmettelemään koska vaikutti oudolta koko kommentti. Sanoin että kyllä hän voi muitakin nähdä mun puolesta, ja sillä uskon puhui tuossa puuta heinää +en usko että vain näkee minua.. vaikka antoi näin olettaa kun luulee mua täysin hyvä uskoisikaan.. asumme siis aika kaukana toisistanne (-ja on totta, näemme joka toinen tai kolmas viikko mutta silti lause kuulosti varsin oudolta. ) musta tuntui et hän halusi saada mut vain hänen omakseen ”olemaan tässä” varalta puhumalla tuollaisia. Musta myös tuntui että hän kiinnostui lisää kun vastaukseni kuulosti hänelle että ” täten haluaisin antaa/antaisin itselleni vapauden nähdä muita”. Vaikka tosissaa en uskonut hänen juttujaan. Hän on myös valehdellut mulle muutamassa asiassa jotka katsonut sormien lävitse ja en ole maininnut hänelle mitään. Mies vielä varmisti yksi viikko ”kestänkö sinne asti ilman” jos nähdään vasta kuukauden päästä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
10v päästä ihmettelet että miksi ihmeessä annoit kohdella itseäsi huonosti. Ei sillä ole mitään väliä MIKSI mies tekee niin tai näin, ainoa asia jolla on merkitystä SINULLE on se että et jää katselemaan tuollaista turhaa miestä.
Ap:han pelaa itsekin. Ei hänellä ole investoituna mitään tunteita, hän miettii siirtojaan kuten shakissa. En ymmärrä mitä kumpikaan saa tuosta suhteesta paitsi ap välillä munaa ja mies pääsee panemaan.
Ihmisillä on todella outoja arvoja ja asenteita ja elämäntilanteita. Kiinnostaisi tietää, mikä tähänkin on johtanut.
Näitä kun lukee, osaa olla todella kiitollinen omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaikki Red flagit ilmassa. Ei muuta ku äijä kiertoon ja neeeext
Niin on. Mutta nyt kun sanoin miehelle että en ole varma onko hän tosissaan niin hän sanoi ettei aio olla kanssani tekemisissä jos olen tuota mieltä ja laittoi mut hiljennykselle whatsupissa sillä hän ei jaksa tuollaista kuulemma. Nyt periaattees mun pitäis pyydellä anteeks ja olla hiljaa et hän haluais nähdä mua?? Olen hämmästynyt
Ap
Tekstistäsi sai sen vaikutelman, että sinä et ole tosissasi.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Mutta nyt kun sanoin miehelle että en ole varma onko hän tosissaan niin hän sanoi ettei aio olla kanssani tekemisissä jos olen tuota mieltä ja laittoi mut hiljennykselle whatsupissa sillä hän ei jaksa tuollaista kuulemma. Nyt periaattees mun pitäis pyydellä anteeks ja olla hiljaa et hän haluais nähdä mua?? Olen hämmästynyt
Ap
No et kai aijo alkaa pyyteleen anteeksi?? :D nythän tuossa on sulle hyvä rako häipyä. Jos vielä otat mieheen yhteyttä niin on kyllä iso peiliinkatsomisen paikka miksi kerjäät niin sanotusti turpiin.
En tietenkään pyytele.. tuntuu että hän varmaan nauttii tästä asetelmasta tai sitten ei ymmärtänyt mitä sanoin. Mutta pelannut hän on kuitnekin jotain pelimies peliä kanssani.
Ap
Älä ole kynnysmatto, ap!
Lakkaa miettimästä, mitä jonne oikein tuumaa. JOnne vaikuttaa hyvin laskelmoivalta, mutta niin vaikutat sinäkin miettiessäsi omia pelisiirtojasi tajuamatta, että mitään oikeaa suhdetta ei ole eikä sellaista koskaan tule.
Saman kokenut hamassa nuoruudessaan, kun selkärankaa ei ollut vielä tarpeeksi.
toivoo eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun tekstistä ei saa mitään selvää.
Teillä on joku epämääräinen panosuhde ilmeisesti eikä siihen liity juuri tunteita eikä välittämistä eikä ihastumista tai rakastumistakaan. Ja sinäkin vaan mietit taktisesti omia vastauksiasi. Eikö sulla ole mitään arvoja eikä mitään tunteita? Tiedätkö itsekään mitä haluat vai onko se vaan pointti, että joku mies huolii sut sänkyynsä?
Varmaan.. olen ollut parisuhteessa jossa mua ei arvostettu ja mies oli välinpitämätön.. vaikka olisin näyttänyt tunteeni ei niillä ollut sinänsä vaikutusta. Tai jos olisin suuttunut jostain ei ollut oikeutta suuttua koska mies olisi mut jättänyt jos tää avaa taustaa. En kunnioita tai arvosta itseäni ja tiedostan sen.. kaipasin tuolloinkin joku välittää. Että sain sitä edes jotakin kautta ”välttelevällä” kiintymyssuhteella epä suorasti
Ap
Mutta siis eikö tuo tämänhetkinen mies yritä epäsuorasti kysyä siltä, että olettehan vaan toistenne kanssa ja varmistelee sitä vielä? Ja sinä sanot, että ei kun pannaan vaan kenen kanssa huvittaa?
Minusta tuntuu, että sinun kannattaisi selkiyttää ensin omaa päätäsi. Äläkä pelaa suhteissa. Etsi kunnollinen mies ja käyttäydy itsekin kunnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten niin?
Ap itse haluaa avoimen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10v päästä ihmettelet että miksi ihmeessä annoit kohdella itseäsi huonosti. Ei sillä ole mitään väliä MIKSI mies tekee niin tai näin, ainoa asia jolla on merkitystä SINULLE on se että et jää katselemaan tuollaista turhaa miestä.
Ap:han pelaa itsekin. Ei hänellä ole investoituna mitään tunteita, hän miettii siirtojaan kuten shakissa. En ymmärrä mitä kumpikaan saa tuosta suhteesta paitsi ap välillä munaa ja mies pääsee panemaan.
Ihmisillä on todella outoja arvoja ja asenteita ja elämäntilanteita. Kiinnostaisi tietää, mikä tähänkin on johtanut.
On tunteet. Vähän liikaakin ja yritän miettiä nyt järjellä. Olet kyllä siinä oikeassa että olen varuillani ja suojelen itseäni että pakko pelata kun pelkään mulla pelataan ja mietin mitä mun pitäis seuraavaksi jos hän pelaa että en menetä häntä
Unohda tuo tyyppi! :D
Mä en ikinä kuuntelisi mitään "Jos sä et..."- tyylistä syyllistämistä yhtään keneltäkään. Varsinkaan parisuhteessa. Ei kuulosta kovin terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen ollut tekemisissä tuollaisen miehen kanssa, suosittelen sua luopumaan tuosta tapailusta, jos haluat kunnollisen parisuhteen. Sitoutumisongelmaisuus paistaa kauas. Mies tulee toimimaan noin jatkossakin, aina kun mielestäsi on jokin ongelma josta pitäisi puhua, sut hiljennetään. Kaikki toimii miehen ehdoilla.
Toisekseen tuossa vaiheessa ei vielä edes pitäisi ongelmia olla.
Tämä. Nimenomaan. Miten tulisi toimia jos sanot jostain ja sut hiljennetään ja miehen ehdoilla. Miten näytät kaapin paikan takaisin? Vinkkejä vai olla vaan itse asenteella että ihan sama, se on hänen ongelmansa jos ei kestä mitä sanot ja ei ottaa kantaa jos toinen mykistää. Saapahan jäädä sinne nalli kalliolla sitten. Näinkö???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ap jo selitti edellisessä kommentissaan: hänen itsetuntonsa on poljettu maanrakoon, eikä hän pääse sieltä pois omin voimin. Sen sijaan, että hän toimisi suoraselkäisesti ja jättäisi tämän luuserijonnen voidakseen elää itsenäistä elämää, hän antaa talloa itseään ja talloo samalla myös itseään.
Miellyttämisenhalu on hyvin yleinen piirre ihmisillä, joilla ei ole itsetuntoa. Siihen kuuluu ko. laskelmoiva käytös. Ettei vain tulisi tehtyä väärää siirtoa, jotta jonne voisi käydä välillä pa n e mas ssa häntä silloin, kun jo nn elle itselleen sopii parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tunteet. Vähän liikaakin ja yritän miettiä nyt järjellä. Olet kyllä siinä oikeassa että olen varuillani ja suojelen itseäni että pakko pelata kun pelkään mulla pelataan ja mietin mitä mun pitäis seuraavaksi jos hän pelaa että en menetä häntä
Älä lähde tuohon.
1. Sinä pilaat tuon suhteen mahdollisuudet pelaamalla ja järkeilemällä. Suhteessa on pakko luottaa ja antautua, jotta se voi toimia.
2. Jos et pysty muuhun, jätä koko suhde. Tuosta tulee vain pahaa mieltä ja huolta molemmille. Ansaitsette parempaa.
3. Mieti tarkkaan sitä, että sinä näet miehen kommentit omien väritettyjen silmälasiesi läpi. Minun silmälasini näkivät (jos epäselvästä tekstistä jotain selvää sai), että mies yritti varmistella, että olisitte uskollisia toisillenne.
Olipa aloitus. Mitä muuta tähän voi sanoa kuin on elämä joillekin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen ollut tekemisissä tuollaisen miehen kanssa, suosittelen sua luopumaan tuosta tapailusta, jos haluat kunnollisen parisuhteen. Sitoutumisongelmaisuus paistaa kauas. Mies tulee toimimaan noin jatkossakin, aina kun mielestäsi on jokin ongelma josta pitäisi puhua, sut hiljennetään. Kaikki toimii miehen ehdoilla.
Tämä. Nimenomaan. Miten tulisi toimia jos sanot jostain ja sut hiljennetään ja miehen ehdoilla. Miten näytät kaapin paikan takaisin? Vinkkejä vai olla vaan itse asenteella että ihan sama, se on hänen ongelmansa jos ei kestä mitä sanot ja ei ottaa kantaa jos toinen mykistää. Saapahan jäädä sinne nalli kalliolla sitten. Näinkö???
Ei kannata jäädä huonoon suhteeseen! Lähdet ja etsit suhteen, jossa sinua ei hiljennetä ja jossa ei mennä miehen ehdoilla. Mihinkään valtapeliin ja vääntöön ei kannata lähteä. Se vaan rasittaa molempia osapuolia ja pilaa elämänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten niin?
Mulle kävisi se ainakin tapailussa että nähdään myös muita.. sillon voin olla myös itse varma mua ei yritetä roikottaa tai omistaa tai pitää varalla yhteen ihmiseen vasn haluan antaa muillekkin mahdollisuuden kun se että ottaisin riskin olisin pleijerin listalla varalla enkä saisi nähdä ”muita”
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olipa aloitus. Mitä muuta tähän voi sanoa kuin on elämä joillekin vaikeaa.
Ei ole vaan jotkut ihmiset on. Jotka ei arvosta toisia ihmisiä.
Aloitus on niin henkistä epätasapainoa huokuva, että ainoa varsinainen ongelman juurisyy lienee aloittajan korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mies haluaa hänen ehdoillaan minkä takia? Vastasin miehelle, että se on hänen oma onglema jos ei halua tai aio olla kanssani tekemisissä - siis kunnioittaakseni häntä ja hänen päätöstään. Ihan normaalisti. Meni hiljaiseksi.. 😅 Oliko tämä ihan hyvin vastattu tuollaiselle ihmiselle mikäli sulla kokemusta on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun tekstistä ei saa mitään selvää.
Teillä on joku epämääräinen panosuhde ilmeisesti eikä siihen liity juuri tunteita eikä välittämistä eikä ihastumista tai rakastumistakaan. Ja sinäkin vaan mietit taktisesti omia vastauksiasi. Eikö sulla ole mitään arvoja eikä mitään tunteita? Tiedätkö itsekään mitä haluat vai onko se vaan pointti, että joku mies huolii sut sänkyynsä?
Varmaan.. olen ollut parisuhteessa jossa mua ei arvostettu ja mies oli välinpitämätön.. vaikka olisin näyttänyt tunteeni ei niillä ollut sinänsä vaikutusta. Tai jos olisin suuttunut jostain ei ollut oikeutta suuttua koska mies olisi mut jättänyt jos tää avaa taustaa. En kunnioita tai arvosta itseäni ja tiedostan sen.. kaipasin tuolloinkin joku välittää. Että sain sitä edes jotakin kautta ”välttelevällä” kiintymyssuhteella epä suorasti
Ap
Mutta siis eikö tuo tämänhetkinen mies yritä epäsuorasti kysyä siltä, että olettehan vaan toistenne kanssa ja varmistelee sitä vielä? Ja sinä sanot, että ei kun pannaan vaan kenen kanssa huvittaa?
Minusta tuntuu, että sinun kannattaisi selkiyttää ensin omaa päätäsi. Äläkä pelaa suhteissa. Etsi kunnollinen mies ja käyttäydy itsekin kunnollisesti.
No, ei yritä. mies haluaa varmistaa, että ap pysyy maisemissa saatavilla aina kun tekee miehen tekee mieli. Jos mies haluaisi ap:sta seurustelukumppanin itselleen, hän olisi huomattavasti suorasanaisempi ja selittäisi tämän eikä laittaisi ap:ta whatsappibanniin. Näin vastuulliset aikuiset käyttäytyvät.
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ap:n nyt kannattaisi miettiä, mitä hän haluaa tulevaisuudeltaan: haluaako hän itselleen vakavasti otettavan suhteenko vai jonkin fb-jutun. Sitten voisikin olla aika irrottautua tästä hyväksikäyttösuhteesta ja ruveta etsimään itselleen sellainen kumppani, jolla löytyy selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on niin henkistä epätasapainoa huokuva, että ainoa varsinainen ongelman juurisyy lienee aloittajan korvien välissä.
Aloittajan aloitus on epävarmuutta ja pelkoa joutuen epä arvostetuksi vuosien ja kuukausien pelimiehen uhriksi, veikkaisin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten niin?
Mulle kävisi se ainakin tapailussa että nähdään myös muita.. sillon voin olla myös itse varma mua ei yritetä roikottaa tai omistaa tai pitää varalla yhteen ihmiseen vasn haluan antaa muillekkin mahdollisuuden kun se että ottaisin riskin olisin pleijerin listalla varalla enkä saisi nähdä ”muita”
Ap
No, niin makaa kuin petaa. Olen nyt pitkästä aikaa seurustellut parin kuukauden ajan enkä todellakaan voisi samaan aikaan koskea toiseen mieheen ja myös mies on sanonut keskittyvänsä nyt minuun. Ei me vielä tiedetä mitä tästä tulee ja tuleeko mitään, mutta ainakin on aloitettu mielestäni turvallisella ja oikealla tavalla rakentamaan perustaa siltä varalta, että tästä tulisikin jotain kestävää.
Sano sille miehelle selkeästi, että sinä haluat (toistaiseksi) avoimen suhteen. Mies sitten ottaa tai jättää. Mies taitaisi haluta, että teillä ei olisi toisia.
Ap