Minulla on molemmat rokotteet, mutta silti lopetan asioinnin paikoissa joissa vaaditaan koronapassia
Luulen, että homma tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, vaikken itse vastusta rokotusta mutta vastustan sitä, että ihmisiä ns. pakotettaisiin ottamaan se vapauden rajoittamisen uhalla.
Kommentit (96)
Kummallista on myös toisten ihmisten omanarvontunto. Ihan kuin heidän tekemisillään olisi jotain väliä.
Ei sitä aleta missään vaatimaan. Ei riittäisi enää asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Taas on kummallinen käsitys vapaudesta.
Mitä tarkoitat? Ketään ei voi pakottaa mihinkään lääketieteellisen toimenpiteeseen, tämä on ihan perus ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suomalaiset kuitenkin suostuu tähän hulluuteen. Sitä kokeillaan hetki, ja sitten tullaan pian samaan lopputulokseen kuin Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa, joissa luovuttiin koronapasseista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
70 prossaa on rokotettu, (+ testatut + sairastaneet) , niin 70+ prossaa on potentiaalisia asiakkaita. Vain yksi prosentti protestoi.
Kostat siis hallituksen päätökset pienyrittäjille joilla on muutenkin ollut vaikeaa viimeiset puolitoista vuotta? Luuletko että heistä on kivaa kiusata ihmisiä vaatimalla rokotetodistuksia?
Pandemia on runnellut monia aloja, sinusta siis ravintolat eivät ole vielä kärsineet tarpeeksi? Kivat sulle sitten. Itse ainakin käytän nyt ja jatkossa entistä enemmän paikallisten pienyrittäjien palveluja. Haluan tehdä osani jotta mahdollisimman moni ravintola ja yritys selviäisi tästä kriisistä.
Tämä korona kyllä paljastaa, ketkä pystyvät hahmottamaan suurempia kokonaisuuksia, ja ketkä ei.
Sama täällä. Meitä on taloudessa kaksi henkilöä ja kumpikaan ei tule käyttämään mitään sellaista paikkaa tai palvelua, johon riistopassi vaaditaan. Ei, vaikka rokotukset on ja tätä meille markkinoidaan vapautena. Emme hyväksy ihmisten lajittelua ja rajoitettujen palvelujen tarjoamista, jossa perustuslain vastaisesti syrjitään ihmisiä.
Mietitään vaikka aikaa ennen koronaa. Kaikki tietävät, että influenssa tappaa vanhuksia ja monisairaita, mutta ei ketään ole syrjitty ennenkään sen takia että itse vaikka sairastaa juuri sillä hetkellä influenssaa tai ei ole ottanut rokotetta. Silloin sanottiin että no minkäs sille mahtaa, vanhat ja sairaat voivat kuolla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
No, minä kyllä odotan mielenkiinnolla, mitkä paikat näitä alkaa vaatimaan. Ja ehdottomasti mieluummin menisin vaikka kylpylään, jossa kaikilla olisi passi. Haluaisin nämä myös kauppakeskuksiin. Olisi mukava vaellella vähän rauhallisemmin jossain Isossaomenassa kun ei olisi rokottamattomia paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kostat siis hallituksen päätökset pienyrittäjille joilla on muutenkin ollut vaikeaa viimeiset puolitoista vuotta? Luuletko että heistä on kivaa kiusata ihmisiä vaatimalla rokotetodistuksia?
Pandemia on runnellut monia aloja, sinusta siis ravintolat eivät ole vielä kärsineet tarpeeksi? Kivat sulle sitten. Itse ainakin käytän nyt ja jatkossa entistä enemmän paikallisten pienyrittäjien palveluja. Haluan tehdä osani jotta mahdollisimman moni ravintola ja yritys selviäisi tästä kriisistä.
Todellakin kostan ja kostan ikuisesti. Mustalle listalleni joutuu.
(Aina voi vaihtaa alaa. Niin minullekin sanottiin kun jäin omalta alalta työttömäksi. Sen jälkeen en ole kuunnellut yhdenkään vinkumisia työttömyydestä tai yrityksen kaatumisesta. Mutta todellakin olen käyttänyt erityisen paljon paikallisten pienyrittäjien palveluita nyt korona-aikana. Teetin jopa isot remontit talooni.)
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona kyllä paljastaa, ketkä pystyvät hahmottamaan suurempia kokonaisuuksia, ja ketkä ei.
Minähän nimenomaan mietin suurempia kokonaisuuksia. Jos ihmisiä aletaan syrjimään koronan perusteella, niin miksei sitten aleta syrjimään myös muiden tarttuvien tautien perusteella? Norovirus, influenssa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä kyllä odotan mielenkiinnolla, mitkä paikat näitä alkaa vaatimaan. Ja ehdottomasti mieluummin menisin vaikka kylpylään, jossa kaikilla olisi passi. Haluaisin nämä myös kauppakeskuksiin. Olisi mukava vaellella vähän rauhallisemmin jossain Isossaomenassa kun ei olisi rokottamattomia paikalla.
Jos kolmannes tai enemmän asiakkaista häipyy, häipyy sun isotomenatkin.
Lopeta kaikin mokomin ap. Kuka siitä välittää?
Rajoituksia eivät määrää yrittäjät vaan tartunatauti viranomaiset ja Avi.
Rokotettuja asiakkaita kyllä riittää.
Joo, en minäkään ole menossa yökerhoon riekkumaan aamuviiteen saakka.
Missään niissä paikoissa joissa olen viimeisen puolentoista vuoden aikana asioinut ei takuulla tulla vaatimaan mitään koronapassia. Mikään ei siis muutu enkä tarvitse passia vaikka se saattaa omakannasta löytyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Meitä on taloudessa kaksi henkilöä ja kumpikaan ei tule käyttämään mitään sellaista paikkaa tai palvelua, johon riistopassi vaaditaan. Ei, vaikka rokotukset on ja tätä meille markkinoidaan vapautena. Emme hyväksy ihmisten lajittelua ja rajoitettujen palvelujen tarjoamista, jossa perustuslain vastaisesti syrjitään ihmisiä.
Jotenkin tuntuu usein, että ihmiset unohtavat sen, että tässä on kyseessä pandemia. Tämä ei varmaan tule olemaan viimeinen. Nyt harjoitellaan tulevaisuuden pandemioita varten. Näistä pandemioista on tiedemiehet varoitelleet jo tietenkin kauan, mutta nyt se tuli, niinkuin talvi suomalaisille, pyytämättä ja yllätyksenä. Ihan turhaa kohkata jostain "perustuslain vastaisista milloin-mistäkin". Kaikki, siis ihan kaikki, on perustuslain vastaista, jos oikein aletaan miettiä. Joskus se pandemia vaan ajaa asioiden ohi.
Kertokaa, ketä tässä syrjitäään? Toiset maksaa passisita rahalla, toiset terveydellä. Vain sairastaneet saavat sen ilmaiseksi.
Pistän aapeeta paremmaksi. Mä lopetan ikuisiksi ajoiksi.
Pörrääkö baareissa rokottamattomat vai rokotetut?
Todennäköisesti rokottamattomat. Eli koronapassi on ihan hyvä idea.
Taas on kummallinen käsitys vapaudesta.