Elän toimeentulotuella. Minulla on 700 euron talvitakki.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:35"]
Älä nyt vaan mene tuo teinipilotti päälläsi mihinkään työhaastatteluun tai saat jatkaa toimeentulotuella elämistäsi. Tuollaiseen takkiin 700 euroa on hulluutta, koska sitä ei kehtaa pitää enää sen jälkeen, kun ikä on yli 21 v. Se ei ehdi maksaa itseään takaisin, toisin kuin joku klassinen untuvatakki, jota voi pitää vaikka kymmenen vuotta.
[/quote]
Miten untuvatakki voi olla klassinen? ihan hirvee makkaratakki ja niitä vasta teineillä näkeekin... Villakangastakki on klassinen.
[/quote]
No lisättäköön listalle myös villakangastakki ja muut ulsterit sekä turkikset (niille, jotka niitä haluavat käyttää), untuvatakkia en suostu kuitenkaan poistamaan. Toki onhan tuo pilottimuotikin ilmeisesti klassikko, koska jo 80-luvulla häirikkönuoret käyttivät niitä. Kai ap on muistanut etsiä jostain myös adidaksen kolmiraitaverkkarit.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:57"]
Nätti takki, ihana huppu. Itse olen jäänyt koukkuun säästämiseen joten en raskisi takista maksaa noin paljoa. Oletko muuten itse kuvassa? Jos olet niin kaunis iho:)
[/quote]
En ole itse kuvassa. Tuo kuva on monilla nettikauppojen sivuilla:
ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:57"] Nätti takki, ihana huppu. Itse olen jäänyt koukkuun säästämiseen joten en raskisi takista maksaa noin paljoa. Oletko muuten itse kuvassa? Jos olet niin kaunis iho:) [/quote] En ole itse kuvassa. Tuo kuva on monilla nettikauppojen sivuilla: http://bit.ly/1z23bJz ap
[/quote]
Alle 400 dollaria halvimmillaan netissä..
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:57"] Nätti takki, ihana huppu. Itse olen jäänyt koukkuun säästämiseen joten en raskisi takista maksaa noin paljoa. Oletko muuten itse kuvassa? Jos olet niin kaunis iho:) [/quote] En ole itse kuvassa. Tuo kuva on monilla nettikauppojen sivuilla: http://bit.ly/1z23bJz ap
[/quote]
Alle 400 dollaria halvimmillaan netissä..
[/quote]
Hinta on laskenut kun on pari vuotta vanha malli. Ja nuo halvimmat nettikaupat on luultavasti jotain huijaussivustoja, eli rahat menee mutta tavara ei tule koskaan perille. Liikkeestä tuota ei varmasti saa 400:lla vielä pariin vuoteen. ap
Valmistajan omilla sivuilla myyvät 900 eurolla näköjään vieläkin, eli säästit 200e ja sait sen heti käyttöön kun malli oli tullut myyntiin. Tosin valmistajan sivuilla on värivaihtoehtoja jotain lähemmäs kymmenen. Suomessa olen nähnyt noita vain mustina.
Sait lahjaksi tai se on vanhaa perua?
Säästin toimeentulotuesta muutaman kuukauden, enkä ostanut sinä aikana muuta.
ja nyt oot sitten valtavan onnellinen tästä takistasi. ainaki pati viikkoa.:)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:07"]
[/quote]
Onko se takki jotenkin parempaa laatua ja voit käyttää sitä vielä monta vuotta, kun laitoit siihen noin paljon rahaa? Voisitko linkata kuvaa tai edes kuvailla, millainen takki se on?
Mä olisin lähtenyt 700 eurolla parin viikon äkkilähtömatkalle jonnekin lämpimään.
No kaikki arvostaa eri asioita, mutta vaikka olen ollut työelämässä 25 vuotta ja palkkakin on yli keskitulon niin en ole koskaan ostanut 700 euron takkia, en lähellekään sen hintaista.
Sama täällä :D toisin oma vähän halvempi 500€ untuvatakki turkis kauluksella.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:10"]
ja nyt oot sitten valtavan onnellinen tästä takistasi. ainaki pati viikkoa.:)
[/quote]
Niin siis ostin sen 2012 syksyllä. Olen vieläkin onnellinen. ap
Mä elän vanh. rahalla ja mulla on 350€:n takki, se oli ainoa vaate mitä oon ostanut yli puoleen vuoteen. Aion käyttää niin kauan kunnes hajoaa. Rahaa jää säästöön tuostakin vähästä, kiitos Lidl!
Minäkin olen toimeentulotuen asiakas ja minulla on 190 euron talvitakki. Säästän aina rahaa toimeentulotuesta ja ostan laatua mikä kestää kauan.
Minä käyn töissä ja ostin käytetyn hienon talvitakin kirpparilta hintaan 7 euroa. Pankkitililläni on säästöjä.
Takkisi on joko varastettu tai lahja vanhemmiltasi?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:07"]
[/quote]
Onko se takki jotenkin parempaa laatua ja voit käyttää sitä vielä monta vuotta, kun laitoit siihen noin paljon rahaa? Voisitko linkata kuvaa tai edes kuvailla, millainen takki se on?
[/quote]
Tuommoinen:
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:35"]
Älä nyt vaan mene tuo teinipilotti päälläsi mihinkään työhaastatteluun tai saat jatkaa toimeentulotuella elämistäsi. Tuollaiseen takkiin 700 euroa on hulluutta, koska sitä ei kehtaa pitää enää sen jälkeen, kun ikä on yli 21 v. Se ei ehdi maksaa itseään takaisin, toisin kuin joku klassinen untuvatakki, jota voi pitää vaikka kymmenen vuotta.
[/quote]
Miten untuvatakki voi olla klassinen? ihan hirvee makkaratakki ja niitä vasta teineillä näkeekin... Villakangastakki on klassinen.