Elän toimeentulotuella. Minulla on 700 euron talvitakki.
Mitä haluaisit tiedustella?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:34"]
Et kai oikeesti maksanu tosta 700 ?
[/quote]
Valmistaja myy noita 900:lla.
http://www.parajumpers.it/en/pjs-woman/jacket/masterpiece.html
Välillä tuntuu tyhmältä käydä töissä ja maksaa veroja, että toiset voi ostaa niillä rahoilla 700 euron takin.
700€ takki? Miksi edes niin kalliita tehdään? Kaikki tehdään suurinpiirtein samassa tehtaassa Kiinassa ja maksavat ehkä kympin valmistaa. Teet vain enemmän rahaa "brändille". Ainoa mitä saat vastineeksi on "sosiaalista statusta." Ihan kuin Applen tuotteissa.
Jos tilanteen kääntäisi toisin päin ja aloitus olisi: Tienaan miljoonan vuodessa, ostan vaatteeni kirpputorilta, ymmärtäisin sitä enemmän.
Ihanaa! Teidän Suomen toivojen takia tiedän miksi kahden vuorokauden ja kuuden tunnin kuluttua taas reippaasti tarvon läpi rännän kustannuspaikalle veroeuroja tahkoamaan!
Mulla on tosta parajumpersin takista pidempi malli ja suomessa liikkeestä ostettuna noi on v*tun kalliita! Kannattaa tilata netistä, saa yli puolet halvemmalla ;) voisin kohta ostaa toisen! Helvetin lämmin takki!
Juu, elin kans herroiks, ku jouduin ottaan opintotukikuukausien loputtua hetkeks toimeentulotuen. Se on hemmetin iso raha! Ja kaikki herkut voi kinuta päälle. Opintotuella ja osa-aikatyöllä ei siihen elintasoon pääse ja aikakin menee koulussa/ lukiessa/ töissä. Toimeentulotuella ei tarvi tehdä mitään. Ehkä vähän ryypätä ja pitää sellast perus-surkeutta yllä. Oli kyl iso summa ilmasta rahaa, en tajua miks isompi ku opintotuki!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:02"]
Välillä tuntuu tyhmältä käydä töissä ja maksaa veroja, että toiset voi ostaa niillä rahoilla 700 euron takin.
[/quote]
Niin, voisihan sen tuen tuhlata aina saman tien niin ei jäisi säästöön vaaterahoja.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:04"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:02"]
[/quote]
Niin, voisihan sen tuen tuhlata aina saman tien niin ei jäisi säästöön vaaterahoja.
[/quote]
Niin tai sen voisi käyttää johonkin hyödylliseen kuten vuokraan tai ruokaan.
Nostan työttömyystukea ja muita tukia mutta omistan useamman Chanelin laukun, suosikki merkkini on kuitenkin Mulberry ja sieltäkin useampi laukku. Takit on kaikki burberryä ja yksi takki canada gooselta. Ja niin edellen. Mitä haluat kysyä minulta?
Eiköhän ne tuet oo just sitä varten että ne jelppais sillon kun menee huonosti, niinkun nyt itse olen palannut ulkomailta eikä töitä tarjottukkaan tarjottimella. Olen kuitenkin maksanut Suomessa veroja lähemmäs puolet tuloistani monen vuoden ajan ja tiedän että tilanne on väliaikainen, sitä varten ne tuet oikeasti on kehitetty. Ei elättämään laiskoja ihmisiä vuosi tolkulla, eri asia ne joilla tapahtunut jotai joka oikeasti estää työn teon.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:04"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 00:02"] Välillä tuntuu tyhmältä käydä töissä ja maksaa veroja, että toiset voi ostaa niillä rahoilla 700 euron takin. [/quote] Niin, voisihan sen tuen tuhlata aina saman tien niin ei jäisi säästöön vaaterahoja. [/quote] Niin tai sen voisi käyttää johonkin hyödylliseen kuten vuokraan tai ruokaan.[/quote]
Oletat siis, että ap säästi takkiinsa asunnottomana ja syömättä?
Minäkin elän toimeentulotuella. Minulla on yksi halpa takki, 40e ja kestänyt yhden talven ja menee ainakin toisenkin. Toinen takki on myös halpa, muistaakseni 40e silloin kun ostin, kestänyt 6 vuotta. Sitten on yksi kalliimpi takki, 100e, kestänyt kolme vuotta ja toppaliivi 40e, kestänyt 5 vuotta. Aina kallis ei tarkoita laatua ja toisin päin :)
Minä elän yksin n. 1200 e nettotuloilla. Silti omistan parikymmentä talvitakkia, se sisältää toppatakit, untsikat, turkit ja villakangastakit. Vain muutaman olen ostanut uutena alesta, muut uudenveroisina käytettyinä. Tykkään kun on paljon erilaisia takkeja joita voi vaihtaa kelin ja muun vaatetuksen mukaan.
Tuossa parajumpersissa maksaa vain merkki. Itse en koskaan osta merkin takia mitään, ostopäätöksen ratkaisee vain vaatteen ulkonäkö ja laatu.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 03:22"]
Nostan työttömyystukea ja muita tukia mutta omistan useamman Chanelin laukun, suosikki merkkini on kuitenkin Mulberry ja sieltäkin useampi laukku. Takit on kaikki burberryä ja yksi takki canada gooselta. Ja niin edellen. Mitä haluat kysyä minulta?
Eiköhän ne tuet oo just sitä varten että ne jelppais sillon kun menee huonosti, niinkun nyt itse olen palannut ulkomailta eikä töitä tarjottukkaan tarjottimella. Olen kuitenkin maksanut Suomessa veroja lähemmäs puolet tuloistani monen vuoden ajan ja tiedän että tilanne on väliaikainen, sitä varten ne tuet oikeasti on kehitetty. Ei elättämään laiskoja ihmisiä vuosi tolkulla, eri asia ne joilla tapahtunut jotai joka oikeasti estää työn teon.
[/quote]
Mutta sä olet työkuntoinen eli kyse on enemmänkin nirsoilusta mitä työtä sitä viitsit tehdä. Minusta on paljon törkeämpää että sinä elät tuilla kuin että ap. elää tuilla. Ap:lla oli terveysongelmia, hän ei ollut työkuntoinen ja vajaakuntoisena on käytännössä mahdotonta saada töitä. Ne tuet on tarkoitettu henkilöille jotka eivät voi käydä töissä ei niille joita ei huvita käydä töissä.
Mitä 700 euron takkiin tulee niin eihän se rationaalisimpia hankintoja ollut, mutta joskus ne ei ole ne rationaalisimmat tuotteet jotka tekee onnellisimmiksi. Ainakin ap:n brändihankinta oli käyttötuote joka on antanut hänelle mahdollisuuden sulautua yhteiskuntaan. Kun kävelee kadulla tuo päällä muiden joukossa ei tule tunne että selässä lukee köyhä.
Kaikilla ihmisillä on oikeus olla onnellisia myös toimeentulotuen asiakkailla.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:10"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:07"] Säästin toimeentulotuesta muutaman kuukauden, enkä ostanut sinä aikana muuta. [/quote] Onko se takki jotenkin parempaa laatua ja voit käyttää sitä vielä monta vuotta, kun laitoit siihen noin paljon rahaa? Voisitko linkata kuvaa tai edes kuvailla, millainen takki se on? [/quote] Tuommoinen: http://bit.ly/1xb4EOx
[/quote]
:D
Ap on itse asiassa aika trenditietoinen (merkin suhteen). Kyseessä on Parajumpersin untuva takki, ja kauluskin on aitoa turkista? Parajumpersin takit maksavat mallista riippuen 700-1000€. Tuohon lyhyeen malliin en ole törmännyt livenä. Mutta pidempiä, pyllyn peittäviä, pjs:iä näkee Helsingin katukuvassa jonkin verran. Trendikäs vastine tai kilpailija viime vuosien hittitakki Canada Gooselle siis. Itse miellän Parajumpersin Espoolaisen eliittirouvan takiksi, mutta kukin tyylillään.
Et kai oikeesti maksanu tosta 700 ?