Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavat, oletko normaalipainoinen?

Vierailija
12.12.2014 |

Olen tässä miettinyt, johtuuko minun vaikeasti laihtuminen sittenkin kilpparista.

Kuinka yleistä on lihavuus+vajaatoiminta? Vai löytyykö laihoja?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus 20kg

Vierailija
2/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeista sen näkee helposti. Sinne vaan kipinkapin!
Tosin laihduttaminen lääkitykselläkään ei ole helppoa kilppariongelmaiselle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanon vielä että ei kannata vetää johtopäätöstä vajaatoiminta = ylipaino
T. Normaalipainon ylärajoilla oleva kilppariongelmainen, syön myös aika epäterveellisesti eli omaa syytäkin.. 3

Vierailija
4/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksin mukaan ylipainoa oli 3kg, mutta täysin normaalipainoisen näkönen olin. Kun lääkitystä pienennettiin ja todettiin nuoruusiän diabetes ja alotettiin insuliinit, on ylipainoa jo 12kg. :/ ilman lääketasapainoa mahdotonta laihdutus kilpparin vajaatoimintaisella, ja päälle vielä sokeritasapainon heittely niin avot.

Vierailija
5/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vajaatoiminta ja lääkitys.

Ap

Vierailija
6/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 25 kg ylipainoa.

Vierailija
7/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaatoiminta ja tahaton alipaino. Voi olla näinkin päin.

Vierailija
8/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vajaatoiminta ja olen todella hoikka.

Vierailija
9/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi siis kyselen kun tuntuu että olen aina vaan ylipainoinen. Korkeintaan nesteitä lähtee kun oikein yritän. Onko käytännössä mahdollista (tai varmaan on) että oikealla ruokavaliolla ja normaalilla liikunnalla olisin normaalipainoinen? Tällä hetkellä n. 20kg ylimääräistä :( ja jos se ylipäätään on mahdollista niin miten kauan siihen oikein menee..huoh. ikää minulla on alle 30 vuotta.

Ap

Vierailija
10/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään tekosyy lihavuudelle. Itse olen ihan normaalipainoinen (painoindeksi 20).

Vierailija
11/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Laihdutin just 6kg. Normaalipainon sisällä.

Vierailija
12/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:56"]

Siksi siis kyselen kun tuntuu että olen aina vaan ylipainoinen. Korkeintaan nesteitä lähtee kun oikein yritän. Onko käytännössä mahdollista (tai varmaan on) että oikealla ruokavaliolla ja normaalilla liikunnalla olisin normaalipainoinen? Tällä hetkellä n. 20kg ylimääräistä :( ja jos se ylipäätään on mahdollista niin miten kauan siihen oikein menee..huoh. ikää minulla on alle 30 vuotta. Ap

[/quote]

Onko sulla liian pieni lääkitys? Olethan gluteenittomalla ruokavaliolla? Vajaatoiminnasta kärsivillä on paljon useammin keliakiaa ja laktoosi intoleranssia (koska ovat myös autoimmuuni sairauksia) kuin terveillä. Gluteenin jättäminen helpottaa varmasti laihtumista ja edistää suoliston kuntoa.

Vierailija
13/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 21

Vierailija
14/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja äidilläni on molemmilla vajaatoiminta ja lääkitys ja normaalipainossa pysyminen on haastavaa. :/ Itse olen normaalipainon ylärajoilla ja äiti lievästi ylipainoinen. Syön noin 1300kcal päivässä enkä tästä laihdu näköjään mihinkään. (en liiku juuri ollenkaan, pitäisi varmaan aloittaa). Äitini oli ennen enemmänkin ylipainoinen mutta on saanut laihdutettua. Syö noin samanverran kuin minä ja lisäksi lenkkeilee päivittäin. Noin 10 kiloa pudottanut siten.

Vierailija
15/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kilo yli normaalipainon. Tosin ennen lääkitystä paino nousi tosi herkästi eikä laskenut millään. Nyt ei enää nouse yhtä herkästi mutta ei meinaa edelleenkään laskea millään. Ihan selvästi painonhallinta on vaikeampaa kuin ennen vajista. Turvotusta ja kipuja koko kehossa oli aika paljon ennen lääkityksen alkua, nyt tuntuu ja näyttää kutakuinkin normaalilta.

Vierailija
16/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alipainoinen, aina ollut. Vajaatoiminta todettu n. 9 vuotta sitten.

Vierailija
17/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiha vajaatoimintainen ja liitän kyllä kilppariin sen etten liho millään.

Vierailija
18/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta voi hidastua tässä sairaudessa ja se tulee ottaa huomioon ruokavaliossa. Jos lihoo, pitää syödä vähemmän.

Vierailija
19/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla että normaalipainoisia on useampia, toivoa siis on!
Olen tällä hetkellä raskaana ja lääkityksen pitäisi olla kohdillaan. Nyt en siis toki laihduta kun on uusi elämä masussa.

Gluteenia olen kyllä aina syönyt :O en tiennytkään, että on kilpparilaiselle pahasta (toki kaikille olisi varmaan parasta kun ei söisi)

Ap

Vierailija
20/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus reilut 10 kg kilpirauhasen poiston jälkeen.