Rv30, paljon painoa tullut viimeisellä 10 viikolla?
Tässä nyt alkaa 10 kilon rajapyykki paukkua rikki, ja kauhulla luen kuinka voi ihan hyvin tulla vielä toiset mokomat. :D Lähtöbmi 22. Miten teillä tullut lopussa painoa?
Kommentit (10)
Mulla kanssa tullu ton kymmenen kiloa. Aina on vaihdellu paino lyhyessä ajassa muutenkin, niin en pelkää paljonko tulee lisää, kun saattaa painonnousu hidastuakkin.
Mulle on parin viikon sisällä tullut lähes kilo viikossa, ei kai tahti voi samana jatkua loppuaikaa....eihän? :D
ap
Mulla tuli koko raskaudessa painoa 12kg. Lähtö-BMI oli 22,5. Viimeisen 10 viikon aikana paino vaihteli +9-+12kg välillä. Nyt on mennyt 19 päivää synnytyksestä ja jäljellä on hieman alle 3kg.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:24"]Mulle on parin viikon sisällä tullut lähes kilo viikossa, ei kai tahti voi samana jatkua loppuaikaa....eihän? :D
ap
[/quote]
No niin mullakin kiihty painonnousu samoilla viikoilla. t.3
Älkää sitä nyt murehtiko vaan nauttikaa raskaudesta, edellyttäen että tiedätte itse että syötte oikein ja terveellisesti. On niin yksilöllistä miten painoa tulee ja usein tulee vähän asteittain, välillä voi olla viikko ettei tule mitään. Monesti on myös niin että jos painoa tulee 20lisää ne lähtee helpommin jostain syystä kun jos painoa tulee 12. t kätilö
Mulle tuli kaikki paino just viikkojen 30 jälkeen. Muistaakseni 8 kg. Siihen asti paino pysyi lähes alkupainossa, pari kiloa tuli ihan alussa ja sen jälkeen se ei hievahtanutkaan. Ravasin kontrolleissakin sen takia. Mutta se 8kg jämähti sitten tohon lanteille ja hengaa siinä edelleen, kun raskaudesta on kohta 9 vuotta. Olin kyllä tosi laiha raskauden alkaessa 166cm ja 49 kg.
Mullekin tuli oikein painonnousuboosti viimeisinä viikkoina, just tuon rv30 jälkeen. Aiemmin oli noussut tosi tasaisesti suurinpiirtein mullakin sen 10kg/30 viikkoa, mutta sitten viimeisen 10 viikon aikana tuli melkein 10kg lisää. Mulla tuo taisi kyllä olla jotain turvotusta, koska 2 viikkoa synnytyksestä painoin alkupainon verran ja pari kk synnytyksestä olin jopa alkuperäistä painoa pienemmissä lukemissa vaikken mitenkään tietoisesti laihduttanut (ja alkup. paino oli ihan normaalipaino, bmi jotain 20 paikkeilla).
Voi vittu kun se painon nousu on lapsen ja kohdun kasvua, lapsivettä ja veren määrän lisääntymistä, nestettä, kaikki ei ole läskiä! Siksi painonnousu on hirveen yksilöllistä.Keskimäärin läskiä tulee 3-7 kiloa. Jos ei mielihalujen takia lihoa. Lihomisen näkee pari pvä synnytyksen jälkeen. Raskaus ei periaatteessa lihota. Syöminen ja liikkumattomuus/väsymys lihottaa.
Yleensä paino lähtee hiljalleen kun kohtu pienenee ja muuta sisäelimet palautuu paikoileen. Koska kuka nyt voi imettää ja laihduttaa synnytyksen alusta kuukaus synnytyksen jälkeen kakskyt kiloa.
Lihomista voi seurata naamasta ja neuvolassa yleensä huomsutetaan, jos painoa tulee liikaa nopealla tahdilla (; liikkukaa minkä jaksstte, syökää terveellisesti js herkutelkaa 1-2 krt/ vko niin ei läskiä tule montaa kiloa. Vrt yleensä lestadiolaisnaiset on hoikkia, vaikka saan vuoden, parin välein lapsia
Sama kiinnostaa mua. Samat viikot, painoa tosin tullut vasta lähtöpainosta ennen raskautta 1,5kg kun alussa laski jokusen kilon hirveän olon takia. Lähtöbmi 24.