SIIS ONKO SE MAITO PAHASTA VAI EI?
Iltalehden jutussa yksi voisota-vanhemmista Elina Jaatinen vaatii rasvaista maitoa päiväkotiin. Olen facebookissa törmännyt hänen kommentteihin maidon kamaluudesta ja siitä, miten sitä ei pitäisi ollenkaan juoda. Mitäs tämä nyt on? Onko se maito ok vai ei ja miksi rasvainen maito on parempaa kun rasvaton?
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"]
En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3
[/quote]
Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä.
[/quote]
Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä.
Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa.
Älä välitä, täällä riehuu maito-trendi fanaatikko :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"] En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3 [/quote] Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä. [/quote] Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä. Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa.
[/quote]
Joo ihan varmaan niin, ekaa kertaa ihan sattumalta tulit tänne jauhamaan p*skaa. Etsi nyt edes jotain faktaa väitteidesi tueksi, ellet halua leimautua ääliöksi. P.S. Se on iän karttuessa, ei kerttyessä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:36"]
Ei maitoa tarvii kuin vauvat äidin tissistä.
[/quote]
Lässyttävät vegaanit kyllä tarvitsee soija,- kaura ja riisimaitoa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"] En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3 [/quote] Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä. [/quote] Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä. Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa.
[/quote]
Joo ihan varmaan niin, ekaa kertaa ihan sattumalta tulit tänne jauhamaan p*skaa. Etsi nyt edes jotain faktaa väitteidesi tueksi, ellet halua leimautua ääliöksi. P.S. Se on iän karttuessa, ei kerttyessä.
[/quote]
Siis ookko nää ny ihan tosissaan. Kerroin kaiken minkä tiedän, enkä sen enempää oo väittänykkää. En oo vielä lukenu kaikkia aikaisempia viestejä, mutta lienekköhän sekoittanu johonkin muuhun tappelu pukariisi. Ja valitettavasti meillä oulussa sanotaan myös kerttyessä, tokihan karttuessakin on ihan sama asia. Katos ku meillä päin kysytään.. ookko nää oulusta, pelekääkkö nää polliisia ;)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:11"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"] En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3 [/quote] Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä. [/quote] Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä. Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa. [/quote] Joo ihan varmaan niin, ekaa kertaa ihan sattumalta tulit tänne jauhamaan p*skaa. Etsi nyt edes jotain faktaa väitteidesi tueksi, ellet halua leimautua ääliöksi. P.S. Se on iän karttuessa, ei kerttyessä. [/quote] Siis ookko nää ny ihan tosissaan. Kerroin kaiken minkä tiedän, enkä sen enempää oo väittänykkää. En oo vielä lukenu kaikkia aikaisempia viestejä, mutta lienekköhän sekoittanu johonkin muuhun tappelu pukariisi. Ja valitettavasti meillä oulussa sanotaan myös kerttyessä, tokihan karttuessakin on ihan sama asia. Katos ku meillä päin kysytään.. ookko nää oulusta, pelekääkkö nää polliisia ;)
[/quote]
Niin niitä faktoja et sitten löytänytkään? ;);););););)
Itse olen ratkaissut nämä pähkäilyt veganismilla. Syön vain niitä juttuja, jotka taatusti ovat terveellisiä, eli kasviksia, pähkinöitä, siemeniä, riisiä, perunaa ja niin edespäin. Ja jos nyt kuolla kupsahdan b12-vitamiinin puutteeseen, pähkinöissä piilleisiin tappajahomeisiin, riisin demonisuuteen tai muuhun ruokavaliossani vaanivaan vaaraan, niin kuolla, koska ei halunnut tappaa sopii minulle ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:11"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"] En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3 [/quote] Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä. [/quote] Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä. Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa. [/quote] Joo ihan varmaan niin, ekaa kertaa ihan sattumalta tulit tänne jauhamaan p*skaa. Etsi nyt edes jotain faktaa väitteidesi tueksi, ellet halua leimautua ääliöksi. P.S. Se on iän karttuessa, ei kerttyessä. [/quote] Siis ookko nää ny ihan tosissaan. Kerroin kaiken minkä tiedän, enkä sen enempää oo väittänykkää. En oo vielä lukenu kaikkia aikaisempia viestejä, mutta lienekköhän sekoittanu johonkin muuhun tappelu pukariisi. Ja valitettavasti meillä oulussa sanotaan myös kerttyessä, tokihan karttuessakin on ihan sama asia. Katos ku meillä päin kysytään.. ookko nää oulusta, pelekääkkö nää polliisia ;)
[/quote]
Niin niitä faktoja et sitten löytänytkään? ;);););););)
[/quote]
Siis tuota, mitä faktoja? Enhän mää oo väittänykkää mitään. Kerroin oman mielipiteni asiasta, kerroin mitä munuaislääkärini sanoi minulle ja annoin linkin jossa kyseenalaistetaan suomalaisten maitofanaattisuus. En ole korjaillut kirjoitus asuasi, en ole kritisoinut kantaasi (jota et ole edes tuonut ilmi), mistä tämä ylikompensoitunut hyökkäävyytesi???
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:27"]
Itse olen ratkaissut nämä pähkäilyt veganismilla. Syön vain niitä juttuja, jotka taatusti ovat terveellisiä, eli kasviksia, pähkinöitä, siemeniä, riisiä, perunaa ja niin edespäin. Ja jos nyt kuolla kupsahdan b12-vitamiinin puutteeseen, pähkinöissä piilleisiin tappajahomeisiin, riisin demonisuuteen tai muuhun ruokavaliossani vaanivaan vaaraan, niin kuolla, koska ei halunnut tappaa sopii minulle ihan hyvin.
[/quote]
Ai syöt taatusti terveellisiä? Mitä terveellistä on perunassa ja riisissä?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:48"]Lehmänmaitoa ei tarvitsisi ihminen lainkaan mutta jos jotain maitoa haluaa käyttää, on paras vaihtoehto täysrasvainen, koska maidon rasvamolekyylit on se ainesosa, joka tekee maidosta "terveellistä". Ne ehkäisevät muunmuassa suolistosyöpiä. Rasvattomasta maidosta on siis se maidon ainoa hyvä puoli poistettu ja jäljelle jää vain huonot. Kalsiumia kun saa muustakin kuin maidosta.
[/quote]
Maidosta oli tässä lähiaikoina myös tutkimus, jossa naisilla, jotka joivat yli kolme lasia maitoa päivässä, oli vuosia lyhyempi elinikä verrokkiryhmiin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:38"]Transrasvat tukkii suonia kaikista eniten. Ite en lähtis voita ja rasvasta maitoa parjaamaan. Kohtuus kaikessa. Jos maitoa juo lasin tai kaks päivässä ei sillä ole merkitystä rasvan kannalta onko se "punaista vai sinistä" maitoa. Jos sitä juodaan purkki päivässä, kuten allekirjoittanut, en täysmaitoa lähtis suositteleen. Kevytmaito on ihan ok. Itse juon kevyttä ja rasvatonta, koska en ole saanut totutettua itteäni rasvaisempaan kokonaan.
[/quote]
Eläinrasvoissahan niitä transrasvoja on. Voissakin neljä kertaa enemmän kuin margariinissa. Ja rasvattomassa maidossa kun ei ole rasvaa, niin ei ole myöskään taransrasvaa.
Eli kannattaa syödä margariinia ja jos juo maitoa, niin rasvatonta. Rasvat kannattaa syödä kalana ja kasvisrasvoina.
[/quote]
Ei hyvänen aika, että joku vielä tällaista paskaa suoltaa ja ilmeisesti siihen itse uskookin... surullista.
Mitä olette mieltä, jos maidon todella kuuluisi olla rasvatonta ja siten terveellisintä, miksi se sitten alkuperäisessä muodossaan on nimenomaan rasvaista? ONko luonto todella niin tyhmä, että ihmisen täytyy joka asiaa mennä sorkkimaan "paremmaksi"?
Kuten tuolla on sanottu aiemminkin, ei lehmänmaito ole ihmisravintoa. Sen enempää kuin vaikka koiran- ,kissan- tai hiirenmaito. Moni sitä voi toki ravinnokseen eri muodoissa käyttää, mutta ei se ihmiselle mitään sellaista hyvää anna, mitä ei muusta, ihmiselle luonnollisemmasta ravinnosta saa huomattavasti paremmassa ja paremmin ihmiselimistölle sopivassa muodossa.
Ja Rasvattomassa maidossa ei ole yhtään mitään hyvää enää jäljellä. Kun rasva otetaan pois, kalsium tai d-vitamiini on enää yhtä tyhjän kanssa. Joo, niitä voi lisätä vaikka kuinka paljon, mutta koska d-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, se ei toimi hyvin ilman rasvaa seuralaisenaan ( ei siis imeydy elimistöön), ja kalsium puolestaan tarvitsee kaverikseen d-vitamiinia imeytyäkseen kunnolla, eli kun d-vitamiini ei toimi, ei toimi kalsiumkaan.
Nämä kaikki on aika pienellä vaivalla selville otettavia tietoja, ja aika helppoa on myös omassa elämässä tehdä pieniä hyvinvointikokeita, ja testata miten "hyvää" se maito tekeekään.
[/quote]
Ja nää mammat kasvattaa uusia lapsia yhteiskuntaan eivätkä edes ravinnosta tiedä tuon taivaallista :(
[/quote]
mä en nyt tiedä komppasitko sä mua vai totesit mun sanoman vääräksi? ELi mä olin viimeksi ennen sua kirjoittanut, että maito ei ole ihmisravintoa, varsinkaan rasvaton maito. Jos mun tiedot väitit vääriksi, niin ole hyvä ja esitä järkevät vastaväitteet.
Siis kuvittelevatko jotkut oikeasti että _maidon_ juominen olisi vaarasllista verrattuna sipseihin, karkkeihin, energiajuomiin sun muihin vanukkaisiin, limsoihin ja vehnähöttöihin? Nuoret/lapset syövät nykyään niin usein Mäkkärissä ja vastaavissa rasvaparatiiseissa, että jos jostain maidosta haluaa mamma valittaa ja se on lapsen ainoa pahe, niin äärimmäisen terveellisesti tuntuu menevän kyseisellä pirpanalla.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:49"] [quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:11"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:53"] En tiedä maidon rasvoista yms. mutta kohtuudella kaikkea. Kuitenkin tuo suomalaisten maitovasikkamaisuus ei ole hyväksi. Ihmisen munuaiset eivät kestä maidon tolkutonta juontia. Kalsium väite on myös kummallinen, koska maidon suurkuluttaja maissa osteoporroosi on ongelma. Miksei sitä esiinny maissa joissa maitoa ei juoda. http://www.hs.fi/m/tiede/a1414474157963?jako=8d35513eb9b182e97cfc703095afe89b&ref=mob-traf-is-frontpage-3 [/quote] Jos sinä munuaisten puolesta maidon fosforista olet huolissasi, niin pahempia sen suhteen ovat kaikki vegaaniset proteiinilähteet. Vai oliko sinulla mielessä joku muu munuaisongelma? Osteoporoosiin (huom. kirjoitetaan yhdellä r-kirjaimella) vaikuttaa myös D-vitamiini, mutta tätäkään sinulle on ihan turha sadatta kertaa sanoa. Sinä olet mielenvikainen pakkomielteinen saman linkin linkittäjä. [/quote] Siis tä. Ekaa kertaa kirjotin koko ketjulle, ja ekaa kertaa linkinki laitoin... Anteeksi kirjoitusvirheestä, mutta oulussa ku nuita konsonantteja tahotaan lissäillä. En tiedä miksi se olisi munuaisille pahasta. Mutta ekaa kertaa munuaislääkäri kysyi ensimmäisenä, että juotko paljon maitoa. Sanoin etten ole juonut maitoa noin 10 vuoteen. Lääkäri meinas että suomalaisten juonnilla munuaiset paukkuu iän kerttyessä. Itsellä munuaiset poksahti reumalääkkeestä. Ja anteeksi nyt vaan jos tuli väliin haukkaamaan, mutta kerroin vain mitä olen itse kokenut, lukenut ja kuullut. Mikäänhän tällä palstalla ei ole faktaa. [/quote] Joo ihan varmaan niin, ekaa kertaa ihan sattumalta tulit tänne jauhamaan p*skaa. Etsi nyt edes jotain faktaa väitteidesi tueksi, ellet halua leimautua ääliöksi. P.S. Se on iän karttuessa, ei kerttyessä. [/quote] Siis ookko nää ny ihan tosissaan. Kerroin kaiken minkä tiedän, enkä sen enempää oo väittänykkää. En oo vielä lukenu kaikkia aikaisempia viestejä, mutta lienekköhän sekoittanu johonkin muuhun tappelu pukariisi. Ja valitettavasti meillä oulussa sanotaan myös kerttyessä, tokihan karttuessakin on ihan sama asia. Katos ku meillä päin kysytään.. ookko nää oulusta, pelekääkkö nää polliisia ;) [/quote] Niin niitä faktoja et sitten löytänytkään? ;);););););) [/quote] Siis tuota, mitä faktoja? Enhän mää oo väittänykkää mitään. Kerroin oman mielipiteni asiasta, kerroin mitä munuaislääkärini sanoi minulle ja annoin linkin jossa kyseenalaistetaan suomalaisten maitofanaattisuus. En ole korjaillut kirjoitus asuasi, en ole kritisoinut kantaasi (jota et ole edes tuonut ilmi), mistä tämä ylikompensoitunut hyökkäävyytesi???
[/quote]
Sovitaan sitten niin, että sinä olet eri tyyppi, joka on jakanut saman linkin aiemmin, ilman Oulun murretta. Ja keskustellaan asiasta. Sinä ja lääkärisi olette ilmeisesti huolissanne munuaisista, koska ihmiset juovat maitoa? Onko huoleen syynä fosfori vai mahdollisesti joku muu seikka, jota et ole tuonut ilmi? Jos kyse on fosforista, niin mitä olet ajatellut käyttää maidon tilalla? Ne vegaaniset proteiinilähteet on nyt poissuljettu, koska ne sisältävät enemmän fosforia kuin maito.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:28"]
Asiantuntijat ja tutkijat tietävät mistä puhuvat, eivät mitkään normaalit kotiäidit. Ei oo mitään järkeä syöttää lapselle kovia rasvoi pienestä pitäen ja näin tukkia lasten verisuonet ja antaa jo esim sepelvaltimotaudille pohja pienestä pitäen. Nää on näitä äitejä jotka luulee tietävänsä kaikesta kaiken
[/quote]
Ja sit on äitejä, joita viedään kuin pässejä narussa "asiantuntijoiden" voimin :)
[/quote]
Joo, just niitä, jotka juottavat laihalle lapselle rasvatonta maitoa, ja yrittävät tunkea rypsiöljyä lusikalla perässä... eikä mikään kello soi.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:27"]
[/quote]
Ai syöt taatusti terveellisiä? Mitä terveellistä on perunassa ja riisissä?
[/quote]
Sitä terveellistä, että se ei ole epäterveellistä. Ei elintasosairauksiin sairastuta liiallisesta riisin- ja kasvistensyönnistä, kerta kaikkiaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:08"]
Maito kuuluu vaivoille. Ihminen on ainut nisäkäs joka juo maitoa vielä aikuisena ja ottaa sen vielä lehmästä! Sitten sitä kalsiumia saa hyvi pavuista ja parsakaalista. Välillä juon kaura tai riisimaitoa.
[/quote]
Miksi sinä kaura- tai riisimaitoa juot? Eihän aikuiset tarvitse maitoa mihinkään.
[/quote]
Ei jeesus, nyt mä tajuan oikein hyvin millaiset mammat vänkää tässä maitoasiassa. Mutta hei pidä toi, ei sulla varmaan parempaan rahkeita olekaan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 02:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:27"] Itse olen ratkaissut nämä pähkäilyt veganismilla. Syön vain niitä juttuja, jotka taatusti ovat terveellisiä, eli kasviksia, pähkinöitä, siemeniä, riisiä, perunaa ja niin edespäin. Ja jos nyt kuolla kupsahdan b12-vitamiinin puutteeseen, pähkinöissä piilleisiin tappajahomeisiin, riisin demonisuuteen tai muuhun ruokavaliossani vaanivaan vaaraan, niin kuolla, koska ei halunnut tappaa sopii minulle ihan hyvin. [/quote] Ai syöt taatusti terveellisiä? Mitä terveellistä on perunassa ja riisissä? [/quote] Sitä terveellistä, että se ei ole epäterveellistä. Ei elintasosairauksiin sairastuta liiallisesta riisin- ja kasvistensyönnistä, kerta kaikkiaan.
[/quote]
Sumopainijat lihottavat itsensä kisakuntoon riisillä. Sitä voi syödä määrättömästi, koska se ei pidä nälkää ja rasvaa kertyy keskivartaloon.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:58"]Puhutaanko maidosta vai kaikista maitotuotteista? Lapsi ei saa tarpeeksi kalciumia jos on täysin maidoton. [/quote]
Mikähän lapsi? Vauvahan nyt tarviikin maitoa, kun ei oikein muut ruoat mene alas liian nuorena. Mutta heti kun pystyy ruokia syömään, niin maitoa ei todellakaan tarvita kalsiumin takia. Eihän monessa maailmankolkassa edes käytetä maitotuotteita. Kiinassakin maito on kohtuullisen tuore juttu ja siitä huolimatta siellä ei ole mitään vauvapulaa. Keskivertokiinalaiselle kun näytät juuston, niin se ihmettelee mikä se on.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 12:48"]Lehmänmaitoa ei tarvitsisi ihminen lainkaan mutta jos jotain maitoa haluaa käyttää, on paras vaihtoehto täysrasvainen, koska maidon rasvamolekyylit on se ainesosa, joka tekee maidosta "terveellistä". Ne ehkäisevät muunmuassa suolistosyöpiä. Rasvattomasta maidosta on siis se maidon ainoa hyvä puoli poistettu ja jäljelle jää vain huonot. Kalsiumia kun saa muustakin kuin maidosta. [/quote] Maidosta oli tässä lähiaikoina myös tutkimus, jossa naisilla, jotka joivat yli kolme lasia maitoa päivässä, oli vuosia lyhyempi elinikä verrokkiryhmiin verrattuna.
[/quote]
Voi huoh. Onko se niin vaikeaa laittaa mistä tutkimuksesta on kyse? Lukija voi siten ihan itse arvioida minkä tason tutkimuksesta puhutaan. Ilmeisesti on vain luettu jotain viimeviikkoista iltistä, eikä ihan tarkkaan muisteta mitä siinä sanottiin, mutta jotain sinnepäin siinä varmaan oli. Ehkä. Tai sitten koko tutkimusta ei edes ole, teki vaan mieli valehdella foorumilla jotain.
Ei maitoa tarvii kuin vauvat äidin tissistä.