Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen joulu tulossa meikäläiselle :(

Vierailija
12.12.2014 |

Itkettää ihan kamalasti.. Kävin tänään kaupassa ja siellä soi iloiset joululaulut, mutta minut ne saavat surulliseksi. Olen yleensä viettänyt ikimuistoisen ihanan joulun vanhempieni luona, mutta he kuolivat kesällä onnettomuudessa molemmat.. En tiedä yhtään mitä tehdä aattona. Jäin juuri työttömäksi kun firma meni konkkaan, palkat vielä saamatta kun oli todella saamaton pomo. Taidan tilata kinkkupitsaa ja katsoa telkkaria koko aaton ajan. Harvat kaverit viettävät tietenkin perheidensä luona joulun, joten heistäkään ei ole seuraa. Sukua ei ole sellaista läheistä joiden luo voisi mennä. Hitsi kun harmittaa :( Onkohan aattona mitään toimintaa meille yksinäisille missään? Asun Oulussa..

Anteeksi, oli pakko saada purkaa johonkin kun varsinkin öisin tuntuu pahalta tämä yksinäisyys.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eron jälkeen olen viettänyt joulut yksin, kirjastosta jänniä kirjoja, pizza uuniin (kinkku) ja konvehteja paljon. Oisko Oulussa jotain vapaaehtoistyötä mitä voisi tehdä aattona? Yksinäisiä on muitakin. Halaus sinulle.

Vierailija
42/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni suureen suuruusi. Kylla yksinainen joulukin voi olla ihan ihana ja tunnelmallinen. Kaikki joulukoristeet peliin, joulumusiikit soimaan, kayt kirkossa ja haudalla ja teet pienen jouluaterian ja korkkaat viinipuollon... ja muistelet vanhempiasi rakkaudella.. ja itket vahan.. Kaikki kaantyy viela parhainpain vaikean vuoden jalkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana iso ja lämmin halaus vanhempiesi takia! Olet joutunut kokemaan jotain aivan kamalaa! ♡
Sinä voit tehdä joulustasi juuri sellaisen kuin haluat. Kinkkupitsa ja telkkari ei kuullosta lainkaan huonolta idealta. Sytytä pari kynttilää, tee olosi mahdollisimman mukavaksi ja yritä nauttia rauhallisesta olosta.
Ensimmäinen joulu ilman vanhempiasi on varmasti raskas! Minun jouluistani lähti pohja 13 vuotta sitten kun menetin rakkaan mummoni, jonka luona olin aina ennen lähes kaikki jouluni viettänyt. Hän kun nukkui pois, niin minun jouluni päättyivät siihen hetkeen.
Olen itse viettänyt yksinäisiä jouluja myös. Olen ensin päivästä touhuillut kotona kaikkea, illan hämärtyessä mennyt hautausmaalle ja sytyttänyt kynttilän mummolleni. Ollut hetken siellä hiljaa ja ajatellut yhteisiä joulujamme. Sen jälkeen olen mennyt kotiini, sytyttänyt kynttilöitä, ottanu sohvalla mukavan asennon ja syöny herkkuja samalla kun olen telkkaria katsellut.
Mulle joulu on päivä muiden joukossa nykyään, en sitä juurikaan juhli saati vietä mitenkään. Pakolliset menot on miehen suvun tykönä hoidettava ja se on sillä selvä sitten.
Toivon sinulle kuitenkin oikein ihanan lämmintä ja rauhaisaa joulun aikaa! ♡

Vierailija
44/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3, kaikki eivät tykkääkkään sukujouluista, mutta itse tykkäsin olla porukoiden luona joulun ja jouluista siellä on niin paljon hyviä muistoja, kunnes yhtäkkiä kaikki vain loppui. Kamala ikävä vanhempiani. Jouluna käyn heidän haudallaan tietenkin, mutta siinäpä se aktiviteetti aatolle.

Vierailija
45/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, joka viettää ekaa joulua ilman vanhempiaan ja muutenkin yksin. Vähän puristaa. Ap, tämä eka joulu on varmasti huono tai tosi huono. Mut siitä se sit meillä lähtee, eikös vaan...

Vierailija
46/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistelmä tähänastisista vastauksista: juo pullo viiniä.
Se on näköjään vastaus kaikkeen. Mut entäs jos ei tykkää viinistä? Pitäiskö silloin vetää pullo kosanderia?

Vierailija
47/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:00"]

Tiivistelmä tähänastisista vastauksista: juo pullo viiniä. Se on näköjään vastaus kaikkeen. Mut entäs jos ei tykkää viinistä? Pitäiskö silloin vetää pullo kosanderia?

[/quote]

Toimii ihan yhtä hyvin, jos ei paremminkin ;) 

Vierailija
48/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha oot?

Vierailija
49/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eka joulu ei tule olemaan mitenkään seesteisen tunnelmallinen ja joulukirkkokin todennäköisesti vaan vyöryy päälle. Minulla ainakin suru on ihan fyysistä. Puristaa rintaa, salpaa hengitystä ja painaa harteita, mielen peittää sumuverho. Mutta kyllä aion selvitä tästä joulusta ilman viiniä ja ilman kossupulloa. Joskus vaan on kestettävä epämiellyttäviä asioita ja tämä on kyllä yksi niistä. Mutta ehkä vielä joskus, joku joulu, voisi olla osana perhejoulua, vaikkei se ole se alkuperäinen perhe. 

-9

Vierailija
50/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hölmö ehdotus, mutta mitäs jos menisit mukaan johonkin "hyväntekeväisyyteen" (hate that word) vapaaehtoisena? Tekemään ja jakamaan kodittomien joulujuhlien ruokia tms (yksinäiset vanhukset kodeissaan/laitoksissa voisi olla myös yksi vaihtoehtoinen vapaaehtoistyön muoto). Olisit yhdessä ihmisten kanssa, tekisit oikeasti jotain mukavaa muille ihmisille, kokisit erilaisen, mutta takuulla aika hyvän joulumielen.

Vierailija
51/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot ja jaksamisia!

Tunnelmoida voi vaikkapa telkun ääressä ja toivottavasti sulla on joku, jolle soittaa.

Vierailija
52/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on ehdoton ei millekään sijaistoiminnoille nyt ensimmäisenä jouluna. Haluan surra yksin 'luolassani' ja nuolla haavat. Mutta jos mitään muuta ei vuosien saatossa synny repertuaariin kuin yksinäisiä jouluja, voisin hyvin myöhempinä vuosina ilahduttaa laitoksissa olevia tms. 

-9

Vierailija
53/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon tsemppauksesta! Onko Oulussa jotain hyväntekeväisyyshommaa aattona, kun kaikki tuntuu olevan ennen aattoa esim 20.12.

Numero 11, olen 19v.

-ap-

Vierailija
54/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin, että otat yhteyttä paikalliseen SPR:n ystäväpalveluun. Sieltä voi saada keskusteluapua ihan kertaluontoisestikin. Ei tunnu se joulun viettäminen sitten yksin niin pahalta. Tai sitten sieltä voi saada vinkkiä muista yksin joulunsa viettävistä(??). Kuka tietää, ehkäpä voisit itse olla ystävä jollekin?

Vierailija
55/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ja halaus sinulle. Minäkin ehdottaisin jotain hyväntekeväisyysjuttua tai ystävältä kysyisin voisinki osallistua heidön jouluunsa. Olen varma, että se sopisi heille. Ettei sinun tarvitsisi olla yksin.

Vierailija
56/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin vanhempani onnettomuudessa ja ensimmäiset joulut menivät itkiessä. Sytytin kynttilöitä ja tein samanlaisia jouluruokia kuin äitini teki, kävin haudoilla ja joulukirkossa. Jossakin vaiheessa suunnaton menetys alkoi hiukan helpottaa, vuosia siihen meni. Noista tapahtumista on nyt 10 vuotta. Huomasin ajattelevani heitä suurella kiitollisuudella, vaikka aika heidän kanssaan jäikin mielestäni liian lyhyeksi. He rakastivat minua aidosti ja toivoivat parasta. Ja tuo vapaaehtoistoiminta ei ehkä olekaan huono idea joulun aikaan? Lämpöisiä ajatuksia sinulle.

Vierailija
57/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, oon niin pahoillani sun puolesta. En oikein osaa mitään sanoa, mutta tässä on tullu ihan hyviä ehdotuksia. Uskon, että tästä joulusta kun selviät, tulee seuraavat olemaan jo helpompia..

Vierailija
58/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firma on konkassa niin tuskin palkkojakaan tulee... :( palkkaturva on se mikä maksaa ja jos maksaa..firmahan on varaton.

Tsemppiä paljon on yksinäisiä jouluna. :(

Vierailija
59/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:37"]

Jos firma on konkassa niin tuskin palkkojakaan tulee... :( palkkaturva on se mikä maksaa ja jos maksaa..firmahan on varaton.

Tsemppiä paljon on yksinäisiä jouluna. :(

[/quote]

Joo tuo rahattomuus vähän stressaakin, oon pari kk elänyt säästöillä ja ne alkaa hupenemaan. Uusi työpaikka olisi hakusessa kyllä, mutta tuntuu tosi vaikeelta näin nuorena töitä saada vaikka oonkin enemmän tai vähemmän ollut töissä 16-vuotiaasta asti. Huhhuh, toivottavasti tää joulu nyt menis joten kuten...

-ap-

Vierailija
60/61 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla ei itsellesi läheisiä sukulaisia ole, niin olisiko kuitenkin sellaisia, jotka olivat senverran läheisiä vanhemmillesi, että hekin surevat tänä jouluna? Voisit käydä vaikka heillä muistelemassa yhdessä vanhempiasi jonain päivänä, jos et koko jouluksi osaakaan heille tunkea. Olisi sitten jotain ohjelmaa odotettavissa. Konkreettiseksi tekosyyksi voit kertoa vaikka, että haluat kerätä muistoja vanhemmistasi suvulta, jotta sinulle jää edes jotain. Eikä se taitaisi olla yhtään paha varsinaiseksikaan syyksi. Jos alkaa surettaa liikaa, heiltä saattaisi löytyä rauhallinen huone johon saat mennä vetämään henkeä ja itkemään, jatkatte jos jaksatte.

Suru eristää, vaikka sen ei tarvitsisi niin tehdä. Myöhemmin voit osallistua itse muiden surutyöhön ja auttaa heitä, kun olet sen itse kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän