Yritän laihduttaa ja mies kantaa konvehtirasioita kotiin - Riita
Itse on huomautellut painonnousustani ja sitten pitää kantaa kaikki mahdolliset liikejoululahjoiksi saadut jättikonvehtirasiat himaan. Olisi vaikka jaellut työkavereille, sellaisilla jotka eivät saa yleensä mitään keneltäkään, assareille yms. Mutta ei, piti tuoda tänne mun kiusaksi , söinhän minä, ja huutoahan siitä tuli, puolin ja toisin. Miehet on...
Kommentit (67)
Ai että ukko saa olla huomauttelemassa kiloista, mutta ei silti tarvitse olla tukemassa vaan päin vastoin. Kyllähän se pitäisi olla itsestään selvää, että puolisoa tuetaan eikä tahallaan kanneta kiusaksia kotiin. Etenkään laatikkokaupalla.
Ja muutenkaan, laihduttaminen ei ole mistään itsekurista tai tahdonvoimasta kiinni, vaan tapojen pikkuhiljaisesta muuttamisesta. Kannattaa tutustua uusimpaan laihduttamisen psykologian teoriaan ja lopettaa itsekuri-höpinät.
Eikö noi pelastusarmeijan kerääjät ole jo kaduilla vie sinne, menee ainakin tarpeeseen
Ei ole mieheltäsikään fiksu veto tuoda noita suklaita kotiin, olisitte voinut vaikka yhdessä sopia että mies vie noita lahjoiksi muualle.
Kyllä puolisoa pitää tukea ja vähentää houkutuksia kotoakin. Minä kun pudotin painoa niin ilmoitin sukulaisillekin että en halua saada suklaata lahjaksi, ja kaikki muut paitsi äitini noudatti toivettani. Yllätys että äitini oli se pahin painon kritisoija ja silti hän päätti lahjoittaa kilon verran konvehteja.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:08"]
Itse on huomautellut painonnousustani ja sitten pitää kantaa kaikki mahdolliset liikejoululahjoiksi saadut jättikonvehtirasiat himaan. Olisi vaikka jaellut työkavereille, sellaisilla jotka eivät saa yleensä mitään keneltäkään, assareille yms. Mutta ei, piti tuoda tänne mun kiusaksi , söinhän minä, ja huutoahan siitä tuli, puolin ja toisin. Miehet on...
[/quote]
Eihän se lihavalle makeanpersolle helppoa ole, kun suklaarasia tuodaan nokan eteen. Mutta ei se laihdutus oikeasti onnistu ennen kuin itsekuria löytyy sen verran, että siihen lähietäisyydelle tuotuun rasiaan voi olla kajoamatta. Toki on mukava, jos kumppani tukee, mutta itsestä se kuri ja motivaatio on lähdettävä, eikä muita auta läskeistään loppujen lopuksi syyttää. Ja laihduttaja voi toki syödä suklaata, kun ottaa vain yhden tai kaksi.
Terveisin samojen asioiden kanssa välillä tuskaileva
Mä olin 9kk ilman herkkuja, muutaman kerran söin ravintolassa jälkiruoan, kotona en koskenut herkkuihin. Meillä niitä syö miehen lisäksi 3 lasta, joten kotiin niitä ei voi kieltää tuomasta. Ihan hyvin se meni, nykyäänkään ei juurikana tee mieli herkkuja, joskus syön jäätelöä. Treenasin ja olin ruokavaliolla tuon 9kk, painoa lähti pois 14kg eikä ole takaisin tullut.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:19"]
Mä olin 9kk ilman herkkuja, muutaman kerran söin ravintolassa jälkiruoan, kotona en koskenut herkkuihin. Meillä niitä syö miehen lisäksi 3 lasta, joten kotiin niitä ei voi kieltää tuomasta. Ihan hyvin se meni, nykyäänkään ei juurikana tee mieli herkkuja, joskus syön jäätelöä. Treenasin ja olin ruokavaliolla tuon 9kk, painoa lähti pois 14kg eikä ole takaisin tullut.
Ja lisään vielä, että tämän mahdollisti se, että tein selkeän päätöksen. Kun päättää jonkin asian, niin se päätös pitää.Pitää vain miettiä kumpaa haluaa enemmän, laihtua vai syödä herkkuja.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:08"]Kyllä laihduttaminen on työtä ja siinä pitää olla toisen tukena. Mies kantoi meillä herkkuja ja minä lihoin. Yritin puhua asiasta, että syö vaikka töissä ne herkut yms. Minä sitten lihoin ja nyt odotellaan arjen helpottavuutta, että pääsis edes salille niin paljon kuin haluaisi.
Elämä on valintoja. Alkaisin heti laihtumaan, jos eroaisin. Annan ajan kulua ja sitten tulee minun vuoroni keskittyä itseeni. Vielä haluan vaatekaappini uusiksi. :)
[/quote]
Ai sinä lihoit siitä, että mies kantoi herkkuja. Jännää.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:16"]
Minäkin päätin eilen (piti jo maanantaina, mutta repsahdin eilen, koska poikaystävä oli ostanut minulle sipsejä. Nimenomaan minulle, ei itse syö sipsejä koskaan) aloittaa terveellisemmät elintavat, mutta nyt aamulla poikaystävä oli asetellut pöydälle sokerimunkkeja ja pipareita... prkule :D Siinä se taas meni. Bmi on alle 18, mutta haluaisin enemmän lihasta jne, mutta sokerimunkeilla en sitä saa :D
[/quote]
Painoindeksisi on liian alhainen. Poikaystäväsi varmaan toivoo, että saisit hiukan pehmustetta luittesi päälle.
[/quote]
On miulla luomu D-kuppi ja kyykkypeppu :) VatsassA on vain liikaa.
Ihmeellistä on lihavan elämä. Nytkin meillä on pakkanen täynnä pingviinituutteja, joita en ole syönyt päiväkausiin. Kaapissa on keksejä ja karkkia.
BMI 19-20
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:52"]
Sano sille, että se on sama kuin toisi juopolle viinaa. Tekisikö hän niin raitistumista yrittävälle alkoholistille?
[/quote]
Niinpä syömiseen voi kehittyä ihan samanlainen riippuvuus kun muihinkin mielihyvää tuottaviin asioihin. Olisko mikään kompromissi tässäkin tapauksessa paikallaan? Jos mies ei tulis syömään niitä suklaita sun eteen? Tai sitten pidätte sovitun herrkutteluhetken yhdessä ja muuten mies voi syödä miten tykkää? Toisaalta ymmärrän miehen kannalta, että jos haluaa kotonaan syödä mitä haluaa, niin onhan se paha kieltää toiselta, mutta on aika julmaa laihduttavan eteen tuoda herkkuja...
Missään nimessä ei kuitenkaan miestä voi tästä syyllistää. Et ikinä laihdu menestyksellisesti, jos et ota elämää omiin käsiisi. Kyllä vastuu pitää itse kantaa omista valinnoista.
Vähän kakspiippunen ongelma. Itsehän sitä lahduttajakin on vastuussa omista valinnoistaan mitä suuhunsa laittaa (ole ottamatta!) mutta toisaalta olisi huomaavaista puolisolta olla kantamatta kiusauksia kotiin, jos/kun kerta laihdutuksesta tietää! Ja näkökulma vielä; et voi vaatia puolisoa olemaan ilman herkkuja, vaikka et itse niitä haluaisi!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:47"]
Vähän kakspiippunen ongelma. Itsehän sitä lahduttajakin on vastuussa omista valinnoistaan mitä suuhunsa laittaa (ole ottamatta!) mutta toisaalta olisi huomaavaista puolisolta olla kantamatta kiusauksia kotiin, jos/kun kerta laihdutuksesta tietää! Ja näkökulma vielä; et voi vaatia puolisoa olemaan ilman herkkuja, vaikka et itse niitä haluaisi!
[/quote]
Jos mies huomauttelisi mulle painostani ja haluaisi että laihdun, ei hän herkkuja eteeni saisi tuoda. Todellakin vaatisin olemaan seurassani herkuitta.
Jos mulla siis olisi sokerin ongelmakäyttöä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:07"]
[/quote]
Kuinkahan moni nainen luopuisi suosikkiherkuistaan jos mies niin haluais? Jos asuu saman katon alla niin minne pitäis tän toisen mennä syömään? Jonneki vessaan?
Ite tykkään syödä sipsejä ja kattoo tv:tä. Ei musta ole oikein kieltää multa sitä sillon kun miehellä on kuntopiiri menossa. Minä en ole siihen osallinen.
Jos mies huomauttelisi mulle painostani ja haluaisi että laihdun, ei hän herkkuja eteeni saisi tuoda. Todellakin vaatisin olemaan seurassani herkuitta.
[/quote]
Meni lainaus pieleen, mutta kommentti löytyy tuolta keskeltä
40
Saisit olla vihainen jos mies olisi sen suklaan suuhusi tunkenut. Mutta taisit ihan omatoimisesti suklaat suuhusi lappaa. Laihdutuksessa on kyse itsehillinnästä :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:08"]
[/quote]
Eihän se lihavalle makeanpersolle helppoa ole, kun suklaarasia tuodaan nokan eteen. Mutta ei se laihdutus oikeasti onnistu ennen kuin itsekuria löytyy sen verran, että siihen lähietäisyydelle tuotuun rasiaan voi olla kajoamatta. Toki on mukava, jos kumppani tukee, mutta itsestä se kuri ja motivaatio on lähdettävä, eikä muita auta läskeistään loppujen lopuksi syyttää. Ja laihduttaja voi toki syödä suklaata, kun ottaa vain yhden tai kaksi.
Terveisin samojen asioiden kanssa välillä tuskaileva
[/quote]
Laihdutukseen ei tarvita itsekuria, vain oikea ruokien valinta.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:07"]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:12"]
Kuinkahan moni nainen luopuisi suosikkiherkuistaan jos mies niin haluais? Jos asuu saman katon alla niin minne pitäis tän toisen mennä syömään? Jonneki vessaan?
Ite tykkään syödä sipsejä ja kattoo tv:tä. Ei musta ole oikein kieltää multa sitä sillon kun miehellä on kuntopiiri menossa. Minä en ole siihen osallinen.
[/quote]
Olennaista on se että toinen kuittailee painosta.
Minusta sipsien mussuttaminen heikkotahtoisen edessä olisi suoraa vittuilua. Hehkutatko sä talousvaikeuksissa piehtaroivalle kaverille ihanaa uutta merkkilaukkua? Niin no, jos ei yhtään kiinnosta tukea kumppania (toteuttamaan SUN toive), niin se kertoo ihmisestä ja suhteesta sitten omaa tarinaansa.
Vitun idiootit. Tämähän on monessa laihdutusjutussakin mainittu asia: eli älä osta kotiin herkkuja, sillä tulee tottakai helposti sorruttua jos joka paikka pursuaa suklaata ym. Tottakai on helpompi laihduttaa, jos ei koti ole kuin konditoria. Miten vaikee teidän helveitn aivovammaisten on tätä ymmärtää? Tyhmiä ihmisiä. En kestä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 09:16"]
Minäkin päätin eilen (piti jo maanantaina, mutta repsahdin eilen, koska poikaystävä oli ostanut minulle sipsejä. Nimenomaan minulle, ei itse syö sipsejä koskaan) aloittaa terveellisemmät elintavat, mutta nyt aamulla poikaystävä oli asetellut pöydälle sokerimunkkeja ja pipareita... prkule :D Siinä se taas meni. Bmi on alle 18, mutta haluaisin enemmän lihasta jne, mutta sokerimunkeilla en sitä saa :D
[/quote]
Painoindeksisi on liian alhainen. Poikaystäväsi varmaan toivoo, että saisit hiukan pehmustetta luittesi päälle.