Olin narsistin uhri. Kysy jotain?
Tuntuu huvittavalta tehdä tällainen "kysyttävää?"-ketju, mutta ehkä aihe kiinnostaa jotakuta. Kysy pois siis.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:45"]Kuvailusi perusteella oli narsisti kyseessä. Onko sinulle kehittynyt kokemuksesi myötä kyky erottaa joukosta narsistiset henkilöt? [/quote] En ole varma. Jotain vikaahan mussa on että vedän puoleeni tollaisia. Narsisti ei saa uhrikseen terveitsetuntoista ihmistä. Mun pitää parantaa itseni ensin, ennen kuin uskallan lähteä uuteen parisuhteeseen koska tuun tosiaan todennäköisesti vetämään puoleeni lisää narsisteja. Silti musta tuntuu että osaan erottaa mne paremmin kuin monet muut, jotka ei ole olleet sellaisten uhreja.
[/quote]
mihin ihastuit alunperin?
[/quote]
Itsevarmuuteen, ja johonkin sairaaseen vetovoimaan ja hallitsevuuteen. Tunsin jotenkin heti että se piti mua otteessaan, mutta oli samalla niin ihana ja hellä. Ajattelin heti että tässä on mun tulevien lasten isä ja sehän siitä tulikin.
Miksi olit niin alistuvainen että noin kauankin olit hänen kanssaan? Itse tutustuin pahaan narsistiin ja hän oli tappaa minut kynsiinsä jo kahden viikon kuluttua alun teeskentelystä. Poliisin kautta pääsin pakoon, kuukausi riitti mulle.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:16"]Miksi olit niin alistuvainen että noin kauankin olit hänen kanssaan? Itse tutustuin pahaan narsistiin ja hän oli tappaa minut kynsiinsä jo kahden viikon kuluttua alun teeskentelystä. Poliisin kautta pääsin pakoon, kuukausi riitti mulle.
[/quote]
Siihen elämään tottuu pikkuhiljaa niin että lopulta ei näe tilannetta enää "ulkopuolisen silmin". Ei enää erota normaalia epänormaalista. Se alkoi vuosien aivopesulla, jonka jälkeen en enää edes tiennyt normaalin ja epänormaalin eroa. Sitten kun yhtenä päivänä mies tekikin jotain ihanaa, niin sen muisti taas pari viikkoa, kun oli tottunut siihen jokapäiväiseen helvettiin, niin pienikin huomionosoitus tuntuu upealta ja jotenkin saa kuvittelemaan että onhan tää ihan ok. Sitä on vaikea selittää. Kun tilanne meni liian pahaksi, yritin päättää suhteen monta kertaa, mutta se sai aina puhuttua mut takaisin. Aina sillä oli joku uusi koukku, johon mä tartuin. Se on kuin huumetta, saa sut hetkellisesti onnelliseksi, mutta todellisen pohjan pitää tulla vastaan että siitä pääsee lopullisesti eroon.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:45"]Kuvailusi perusteella oli narsisti kyseessä. Onko sinulle kehittynyt kokemuksesi myötä kyky erottaa joukosta narsistiset henkilöt? [/quote] En ole varma. Jotain vikaahan mussa on että vedän puoleeni tollaisia. Narsisti ei saa uhrikseen terveitsetuntoista ihmistä. Mun pitää parantaa itseni ensin, ennen kuin uskallan lähteä uuteen parisuhteeseen koska tuun tosiaan todennäköisesti vetämään puoleeni lisää narsisteja. Silti musta tuntuu että osaan erottaa mne paremmin kuin monet muut, jotka ei ole olleet sellaisten uhreja.
[/quote]
mihin ihastuit alunperin?