Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustele minulle miksi eläimiä saa tappaa

Vierailija
11.12.2014 |

Onhan nekin tuntevia olentoja joten miksi niiden kärsimyksellä ei olisi väliä? Miksi jonkun toisen olennon kärsimys olisi jotenkin enemmän oikeutettua kuin toisen?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:58"] Puhutaanko täällä nyt tuotantoeläimien vai kaikkien eläimien tappamisesta?  [/quote] Ei ketjun aloittaja oikein itsekään tiedä. Piti vain egobuustissaan tehdä avaus. Tuntui niin hyvältä päästä moraalisen pohdinnan varjolla ylentämään itsensä. Ap on ollut jonkun aikaa syömättä lihaa, ja tosiuskovaisen tavoin kyseenalaistaa muiden tavat elää ja hahmottaa maailmaa. [/quote] Näin pitääkin tehdä, kenties joku ketjun minäminäminä minun herkkulihat minun moraali -tyypeistä alkaa ajatella ja vähentää lihansyöntiä.

[/quote]

Tai joku minäminäminä minun geenimuunnellut soijapavut- tyypeistä alkaa ajatella ja vähentää soijansyöntiä.

[/quote]

En syö soijaa ollenkaan, mutta muita papuja kylläkin, luomuna ;)

T: 48

[/quote]

En ymmärrä mihin vastasit. En syö soijaa minäkään. T: 49

[/quote]

Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärtääkseni mielestäsi kasvissyönti on yhtä kuin geenimuunneltua soijaa joka päivä ruokalistalla? Jollain saattaa ollakin, mutta vakuutan, että näin ei aina ole. Esimerkiksi minun kohdallani: olen kasvissyöjä, mutta en kuluta gmo soijaa/gmo.ta ylipäänsä. Proteiinina toimii hyvin muut palkokasvit luomuna.

[/quote]

Olet täysin väärässä. Korjattavaa olisi niin paljon, etten tiedä edes mistä aloittaisin. Jos jatkat vaikka ajatustenlukijan harjoitteita tms.

[/quote]

Korjaa ihmeessä! Siitähän keskustelussa on kyse. Ei ole tarvetta alkaa ilkeäksi, se ei johda mihinkään.

Täytyy vielä selventää etten kirjoittanut tuota tummaksi maalattua tekstiä. Tosin siinä olen samaa mieltä ko. kirjoittajan kanssa, että näistä asioista tulee puhua. Ihmiskunnan tulee pyrkiä alati kehittymään parempaan, esim tuotantoeläinten olojen parantaminen, lihan syöntiä tulee vähentää entisestään yms

Vierailija
62/66 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska jokainen elämä on tärkeä.Myös eläimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveja kuolisi vähemmän jos kaikki maailman ihmiset olisivat vegaaneja.

Vierailija
64/66 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi eläimiä EI SAISI tappaa? Tappaahan elukatkin toisiaan. Ja ihmisiä. Ja ihmiset ihmisiä. Ja eikö niillä salaateillakin ole tunteet?

Vierailija
65/66 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tänne leviää haitallinen vieraslaji joka ajaa muita lajeja kokonaan pois, onko ok koittaa hallita tilannetta metsästämällä?

Vierailija
66/66 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Saa” tai ”ei saa” viittaa siihen että joku tuntematon auktoriteetti kieltää. Ihminen on petoeläin eikä sitä kiellot pitele. Minäkin pidän eläimistä mutta en niin paljoa ettei liha maistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi