Apua,Apua,Apua!!!
Mitä teen kun 6kk vauva joutui sairaalaan viikko sitten. Nyt tilanne on Se etten yksinkertaisesti pääse käymään vauvan luona kun mulla 3 isompaa lasta kotihoidossa ja he ovat nyt sairaana, eikä osastolle saa viedä sairaana olevia sisaruksia. Olen siis yksinhuoltaja, lasten isää ei tilanne kiinnosta. Hän ei suostunut hoitamaan isompia lapsia, eikä halua mennä vauvan luo sairaalaan. Sukulaisiakaan ei asu lähellä, oma äitini ei työvuoronsa vuoksi voi tulla hoitamaan isompia, eikä voi käydä vauvan luona. Kaikilla lapsilla on yhteinen kummi pariskunta ja heillä on pieni vauva itsellään joten eivät halua mitään pöpöjä.
Sairaalan osastolta hoitaja sanoin, että ovat olleet sairaalan sosiaalityöntekijään koska en ole käynyt vauvan luona. Sosiaalityöntekijä kertoi minulle puhelimessa, että hänen on tehtävä lastensuojeluilmoitus koska en ole käynyt vauvan luona. Osastolle soittaessani olen kyllä kertonut ettei minulla ole mitään mahdollisuutta käydä vauvan luona koska sisarukset ovat sairaana, enkä saa heille hoitajaa. Hoitaja käski pyytää apua kiireellisestä perhetyöstä, mutta sieltäkään en apua saanut koska isommat sisarukset ovat sairaana. Heillä ei ole resursseja hoitaa sairaita lapsia yms. Soitin osastolle ja kerroin tilanteesta. Kerroin myös 33sairaalan sosiaalityöntekijälle mistä on ja mistä ei ole kyse, mutta lastensuojeluilmoitus tästä nyt tehdään. Ymmärrän kyllä, että sairaalassa hoitajilla on kiire, eikä sairaala tietenkään ole mikään lasten täysihoitola, mutta minkä minä tälle tilanteelle voin kun en pääse vauvan luo niin en pääse, enkä saa apua mistään niin en saa. En tiedä mitä tekisin.
Kommentit (13)
Voin tulla piakkoin, mutta missä päin Suomea oot?
Eikö kukaan ystäväsi voi tulla muutamaksi tunniksi katsomaan lapsiasi?
No jos perhetyön kautta et saa lastenhoitajaa niin lastensuojelun kautta pitäisi onnistua. Soita itse sinne lastensuojeluun ja kerro tilanteesi. Mutta tosiaan varmasti joku naapuri, tuttava tms voisi lapsia hetken katsoa jos pyydät vaan apua.
Ap asuu Porvoossa. Huono stoori, ei jatkoon.
Älä pelkää. Lasuilmosta on hyötyä, saat ehkä nyt paremmin sitä tarvitsemaasi apua. Älä koe tätä rangaistuksena vaan apuna tukalaan tilanteeseen.
Tilanteesi kuulostaa kyllä todella ikävältä! Eikö äitisi voi ottaa vaikka palkatonta, että pääsee avuksi? Voisitko palkata mml:n hoitajan katsomaan isompia lapsia edes muutamaksi tunniksi päivittäin. Minkä ikäisiä isommat lapset ovat? Miksi ja missä kunnossa vauva on sairaalassa? Lastensuojeluilmoitus ei välttämättä ole tilanteessasi mitenkään huono asia. Voit tarvita tukea muulloinkin, jos esim. Itse sairastut.
Tarjoaisin hoitoapua mutta olen itse sairaslomalla.
4
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:22"]
Tilanteesi kuulostaa kyllä todella ikävältä! Eikö äitisi voi ottaa vaikka palkatonta, että pääsee avuksi? Voisitko palkata mml:n hoitajan katsomaan isompia lapsia edes muutamaksi tunniksi päivittäin. Minkä ikäisiä isommat lapset ovat? Miksi ja missä kunnossa vauva on sairaalassa? Lastensuojeluilmoitus ei välttämättä ole tilanteessasi mitenkään huono asia. Voit tarvita tukea muulloinkin, jos esim. Itse sairastut.
[/quote]
Mahtaakohan mikään hoitaja tulla hoitamaan sairaita lapsia, jos tauti on tarttuvaa?
Missäpäin asut? Asun itse Helsingissä. Voisin vilpittömästi auttaa.
T. 5v lapsen yh
Missä asut? Minäkin voisin auttaa!
No jos fakta on se, että sinulla ei ole hoitajaa kotona oleville lapsille, sinä et sairaalaan pääse. Piste. Kyllähän jokaisen sossunkin se pitää tajuta. Ethän sinä voi lapsia keskenään jättää, Lasun paikka sekin. Toivottavasti ilmoituksen tarkoitus on saada sinulle hoitoapua, mikä todennäköistä onkin.
Tuli mieleen, että onko asuinpaikkakunnallasi FB:ssä äitiryhmää? Monilla kaupungeilla on omansa, Lahden seudun äidit jne. Osaisiko joku siellä vinkata hoitajaa joka hoitaisi sairatakin muksuja? Entäs MLL:n lastenhoitopalvelu? Toivottavasti saat apua ja vauvalle paranemisia!
Kerro ap että missäpäin asut? Verkostoidu! oikeasti uskon että apua löytyy! Esimerkiksi huomenna pystyisin sairaiden lastenkin uhalla tulla katsomaan heitä pariksi tunniksi että pääsisit vauvan luokse. Huoli on varmasti kova pienimmästä. -7-