Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotteesta uusi sairaus

Vierailija
14.10.2021 |

Kävin ottamassa ensimmäisen rokotteen elokuun alussa ja siitä eteenpäin olen kärsinyt refluksitaudin oireista. Ennen rokotusta olen voinut syödä mitä vain ja hyvin harvoin körsinyt edes närästyksestä. Nyt olo on ollut tukala yli kaksi kk ja vähän väliä vatsasta nousee ylösvirtauksia suuhun asti ja olen jättänyt kaiken ylimääräisen pois. Myös lääkekuureja joutunut syömään. Seuraavaksi edessä gastroskopia.
Seuraava rokotusaika olisi kohta, mutta alan kallistua siihen että pärjään tällä yhdellä.
Ap.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaterveisiä HUS-valtuustosta: Uudellamaalla on edelleen 455000 täysin rokottamatonta. Hoitojakson keskikustannus 16300 €. Ottakaa rokote, please!

Vierailija
62/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaterveisiä HUS-valtuustosta: Uudellamaalla on edelleen 455000 täysin rokottamatonta. Hoitojakson keskikustannus 16300 €. Ottakaa rokote, please!

Luitko aloitusta? Taidat olla väärässä ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että aina kun joku valittaa jostain rokotteen jälkeen tulleesta oireesta, paikalle ilmestyy porukkaa linkittämään sitä kaikista naurettavinta foliohattuilua. Vähän kuin yrittäisivät mitätöidä kaiken pienenkin kritiikin yhdistämällä sen kaikenlaisiin liskosalaliittoteorioihin.

Juuri tuo itseäkin ärsyttää, kun koitan täältä hakea vertaiskokemuksia ja järkevää keslustelua aiheesta. Heti kun avaa tällaisen aiheen rokotteen jälkeisestä vaikutuksesta, niin huudellaan provoksi ja sitten toisesta ääripäästä nakellaan linkkejä salaliittoteorioihin.

Ap.

Pystytkö todistamaan syy-seuraussuhteen rokotteeseen? No et, eli levität salaliittoteorioita.

Vierailija
64/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että aina kun joku valittaa jostain rokotteen jälkeen tulleesta oireesta, paikalle ilmestyy porukkaa linkittämään sitä kaikista naurettavinta foliohattuilua. Vähän kuin yrittäisivät mitätöidä kaiken pienenkin kritiikin yhdistämällä sen kaikenlaisiin liskosalaliittoteorioihin.

Juuri tuo itseäkin ärsyttää, kun koitan täältä hakea vertaiskokemuksia ja järkevää keslustelua aiheesta. Heti kun avaa tällaisen aiheen rokotteen jälkeisestä vaikutuksesta, niin huudellaan provoksi ja sitten toisesta ääripäästä nakellaan linkkejä salaliittoteorioihin.

Ap.

Hei ap, varmasti on ärsyttävää.

Vaikka ei varmastikaan ole provo, tämä foorumi ei välttämättä ole paras tällaisten käsittelyyn. Täällä käy valtava määrä ihmisiä, joten varmasti löytyy joukosta myös heitä, joilla on rokotteen jälkeen tullut jotain terveysongelmia. Koska tähän ketjuun vastaavat ihmiset muodostavat ”vinoutuneen” otoksen, tänne vastaavien ihmisten kokemuksista ei voi tehdä minkäänlaista järkevää päätelmää asiasta suuntaan eikä toiseen. Toki keskustella aina saa, mutta vahvoja johtopäätöksiä ei juuri kannata vedellä.

Paras tapa on tehdä haittavaikutusilmoitus. Jos refluksi-haittavaikusilmoituksia (suhteutettuna rokotettiin määrään) tulee enemmän kuin mitä refleksia normaalitilanteessa diagnosoitaisiin vastaavalla ajanjaksolla, niin siinä tapauksessa voidaan asiasta huolestua. Tällä tapaa saadaan selville, mitkä ovat niitä todellisia haittavaikutuksia.

Vierailija
66/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi taas pierettämään. Olet vain paniikissa, kun luulet ymmärtäväsi haittoja. Olisiko oikeasti vain psykosomaattisia oireita.

Melkoiset on psykosomaattiset oireet, kun saa ruuankin virtaamaan takaisin kurkkuun ja suuhin asti monta kertaa päivässä. Tk:ssa olen käynyt viisi kertaa tämän 2kk aikana ja ihan lääkäri on niitä diagnooseja tehnyt. Tosin kuten alussa sanoin, niin tutkimukset ovat vielä kesken.

Ap.

Jännä, mulla on ilmennyt liki samat vaivat ihan samassa aikataulussa, mutta ilman rokotteita. Olen nyt lääkityksellä, ja menossa kuukauden päästä kontrolliin. Nyt alkaa todella pelottamaan, tarttuuko piikkiproteiinit rokotetuilta rokottamattomille, niin kuin jossain väitettiin, ja mitä en silloin uskonut todeksi.

Ja siis koskaan ennen eläessäni ei ole ollut minkäänlaista närästystä.

Vierailija
67/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Hei ap, varmasti on ärsyttävää.

Vaikka ei varmastikaan ole provo, tämä foorumi ei välttämättä ole paras tällaisten käsittelyyn. Täällä käy valtava määrä ihmisiä, joten varmasti löytyy joukosta myös heitä, joilla on rokotteen jälkeen tullut jotain terveysongelmia. Koska tähän ketjuun vastaavat ihmiset muodostavat ”vinoutuneen” otoksen, tänne vastaavien ihmisten kokemuksista ei voi tehdä minkäänlaista järkevää päätelmää asiasta suuntaan eikä toiseen. Toki keskustella aina saa, mutta vahvoja johtopäätöksiä ei juuri kannata vedellä.

Paras tapa on tehdä haittavaikutusilmoitus. Jos refluksi-haittavaikusilmoituksia (suhteutettuna rokotettiin määrään) tulee enemmän kuin mitä refleksia normaalitilanteessa diagnosoitaisiin vastaavalla ajanjaksolla, niin siinä tapauksessa voidaan asiasta huolestua. Tällä tapaa saadaan selville, mitkä ovat niitä todellisia haittavaikutuksia.

Juurikin tätä kohinaa EI haluta ilmoitettavaksi. Esim kierron "häiriöt" on pyydetty jättämään ilmoittamatta, koska joutavat ilmoitukset vievät aikaa tärkeiltä asioilta

Vierailija
68/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rokotevastainen, mutta kyllä vähän mietityttää nämä lasten rokottamiset ja jos oma lapsi oireilee kovin rokotteista, on aika avuton olo vanhempana myös. Flunssahan on vain flunssaa arvauskeskuslääkäreiden silmissä vaikka kestäisi puoli vuosisataa. Myöskään koronasta, tai rokotteista ei ole vielä riittävästi tietoa kenelläkään, joten varmuutta ei ole oikeastaan yhtään mistään...kolmatta piikkiä odotellessa ja kohti uusia pettymyksiä..

Lääkäriltä tuli jo hätähuuto rokotehaitoista:

@OVikman
"Pakko myöntää, että lääkärin ammatin harjoittaminen käy näinä päivinä voimille. Mitä sanoa ihmisille, jotka kärsivät piikin  runsaista haitoista? Heitä on paljon! Ja he tekivät juuri niinkuin piti tehdä! WTF! Fimea ei tee työtään. Kuka viheltää pelin poikki!"

https://twitter.com/OVikman/status/1447996145913958400

Upea ja rohkea lääkäri!

Olisi nyt tämä lääkäri laittanut dataa, mihin väitteensä pohjaa. Ja tuo lääkäri ei julkaissut yhtäkään tieteellistä julkaisua.

Mutta oli 2.dan aikidossa. Mitä arvostan.

Vierailija
69/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että näillä on vain ajallinen yhteys, mutta ei ole provo. Onko muita jotka saaneet jotakin isompaa sivuvaikutusta rokotteesta ja miettinyt että jättäisi siihen yhteen rokotukseen?

Enkä vähättele tautia. Tiedän kaksi oman ikäluokan (30-40-v) henkilöä jotka joutuneet tehohoitoon asti ilman rokotusta.

Ap.

Olet siis omalla kohdallasi huolestuneempi närästyksestä kuin vakavasta sairastumisesta koronaan?

Vierailija
70/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi taas pierettämään. Olet vain paniikissa, kun luulet ymmärtäväsi haittoja. Olisiko oikeasti vain psykosomaattisia oireita.

Melkoiset on psykosomaattiset oireet, kun saa ruuankin virtaamaan takaisin kurkkuun ja suuhin asti monta kertaa päivässä. Tk:ssa olen käynyt viisi kertaa tämän 2kk aikana ja ihan lääkäri on niitä diagnooseja tehnyt. Tosin kuten alussa sanoin, niin tutkimukset ovat vielä kesken.

Ap.

Jännä, mulla on ilmennyt liki samat vaivat ihan samassa aikataulussa, mutta ilman rokotteita. Olen nyt lääkityksellä, ja menossa kuukauden päästä kontrolliin. Nyt alkaa todella pelottamaan, tarttuuko piikkiproteiinit rokotetuilta rokottamattomille, niin kuin jossain väitettiin, ja mitä en silloin uskonut todeksi.

Ja siis koskaan ennen eläessäni ei ole ollut minkäänlaista närästystä.

Jaha, tuo sitten viimeistään vei trollin uskottavuuden.

Poistoon.

Vierailija
71/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muitakin autoimmuunisairauksia. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma, niin jostain olen lukenut että voi laukaista jotain uutta vielä päälle? Tosin en tiedä ketään muuta itseni lisäksi jolle olisi jotain isompaa tullut.

Aluksi rokotuksen jälkeen oireitani epäiltiin pelkiksi paniikkikohtauksiksi (globusoireita), mutta pari kolme viikkoa , kun olin laukannut tk:ssa, niin löytyi uusi selittävä tekijä eli tuo refluksitauti. Nyt olen jättänyt ihan kaiken oireita aiheuttavan pois, kun aiheuttaa polttoa rintakehässä ja kurkussa. Silti oireet ovat inhottavat päivittäin.

Uusi rokotusaika parin viikon päästä ja pitäisi päättää otanko vai en.

Ap.

Siitähän on ollut juttua, että koronarokote voi laukaista autoimmuunisairauksia ja pahentaa jo olemassaolevia. Täällä on useassa ketjussa ollut se video, jossa se naismuusikko kertoo kilpirauhasen vajaatoimintansa oireiden pahentuneen rokotuksen jälkeen niin pahaksi, että oli joutunut sairaalaan, jossa lääkäri oli sanonut, että autoimmuunitaiteja sairastavia ei pitäisi rokottaa koronarokotteella ollenkaan.

Vierailija
72/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muitakin autoimmuunisairauksia. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja astma, niin jostain olen lukenut että voi laukaista jotain uutta vielä päälle? Tosin en tiedä ketään muuta itseni lisäksi jolle olisi jotain isompaa tullut.

Aluksi rokotuksen jälkeen oireitani epäiltiin pelkiksi paniikkikohtauksiksi (globusoireita), mutta pari kolme viikkoa , kun olin laukannut tk:ssa, niin löytyi uusi selittävä tekijä eli tuo refluksitauti. Nyt olen jättänyt ihan kaiken oireita aiheuttavan pois, kun aiheuttaa polttoa rintakehässä ja kurkussa. Silti oireet ovat inhottavat päivittäin.

Uusi rokotusaika parin viikon päästä ja pitäisi päättää otanko vai en.

Ap.

Siitähän on ollut juttua, että koronarokote voi laukaista autoimmuunisairauksia ja pahentaa jo olemassaolevia. Täällä on useassa ketjussa ollut se video, jossa se naismuusikko kertoo kilpirauhasen vajaatoimintansa oireiden pahentuneen rokotuksen jälkeen niin pahaksi, että oli joutunut sairaalaan, jossa lääkäri oli sanonut, että autoimmuunitaiteja sairastavia ei pitäisi rokottaa koronarokotteella ollenkaan.

Tuosta tuli mieleen yksi tuttuni, joka sairastaa MS-tautia. On ollut rokotteen jälkeen pari kuukautta sairaalassa tosi huonossa kunnossa, jonne hänen ei tarvinnut mennä pitkiin aikoihin ennen rokotetta. 

Vierailija
73/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on varmaan joillakin linkittäjillä kyse siitä että (alitajuisesti) pelkäävät itse tehneensä virheen kun ovat ottaneet sen yhden tai kaksi rokotusta. En ole koronarokotusvastainen, mutta on se loukkaavaa vähätellä tai kieltää kokonaan muiden sivuvaikutuksia tai pitkäaikaisia oireita rokotteen jälkeen.

Vierailija
74/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikin jälkeen kipeänä toista kuukautta, astma on pahentunut ja sain hermosärkyä, pahoinvointia, hikoilua, väsymystä, outoja iho-oireita..Moderna oli piikki.

Vierailija
76/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikin jälkeen kipeänä toista kuukautta, astma on pahentunut ja sain hermosärkyä, pahoinvointia, hikoilua, väsymystä, outoja iho-oireita..Moderna oli piikki.

Kuulostaa tosi inhottavalta, eikä näille voida edes tehdä mitään ja vielä vähemmän todistaa että johtuu rokotuksesta. Itselläkin Moderna.

Ap.

Vierailija
77/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon eri sairauksia ilmenee rokottamattomilla? Se, että joku sairaus alkaa oireilla rokotuksen jälkeen on usein vain sattumaa eikä rokotuksen syytä. Ei kaikki haittailmoitukset ole todistetusti rokotuksesta johtuvia.

Vierailija
78/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli keuhkoahtauma, tuberkeli ja kihomato. Kaikki yhden piikin takia.

Miksi tänne pitää heittää vitsillä jotain provopaskaa. Onko niin vaikea uskoa että uuteen rokotteeseen ei vois kukaan oikeasti reagoida huonosti?

Vierailija
79/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole rokotevastainen, mutta kyllä vähän mietityttää nämä lasten rokottamiset ja jos oma lapsi oireilee kovin rokotteista, on aika avuton olo vanhempana myös. Flunssahan on vain flunssaa arvauskeskuslääkäreiden silmissä vaikka kestäisi puoli vuosisataa. Myöskään koronasta, tai rokotteista ei ole vielä riittävästi tietoa kenelläkään, joten varmuutta ei ole oikeastaan yhtään mistään...kolmatta piikkiä odotellessa ja kohti uusia pettymyksiä..

Lääkäriltä tuli jo hätähuuto rokotehaitoista:

@OVikman
"Pakko myöntää, että lääkärin ammatin harjoittaminen käy näinä päivinä voimille. Mitä sanoa ihmisille, jotka kärsivät piikin  runsaista haitoista? Heitä on paljon! Ja he tekivät juuri niinkuin piti tehdä! WTF! Fimea ei tee työtään. Kuka viheltää pelin poikki!"

https://twitter.com/OVikman/status/1447996145913958400

Upea ja rohkea lääkäri!

Yksi joku random lääkäri tai valelääkäri. Jos asia olisi oikeasti näin, niin useampi lääkäri vaatisi rokotteiden kieltämistä

Sekin päivä vielä koittaa. Odottele kärsivällisesti.

Vierailija
80/118 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eric clapton sairastui rokotteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan