Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaisitko mieluummin kulttuurista vai ruuasta?

Vierailija
14.10.2021 |

Jos saisit päättää, leikataanko mieluummin kulttuurin tuista vai säädetäänkö kansalaisille uusi terveysvero herkkuihin, niin kumman keinon valitsisit? (Tällainen valintatilanne on käytännössäkin parhaillaan hallituksella, kuten olette uutisista lukeneet.)

Leikkaisitko mieluummin kulttuurista vai ruuasta?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa saisi verottaa kovemmin, mutta sokeriveroa tms en kannata. Joutuisin siis leikkaamaan kulttuurista. Ennenkin taiteilijat pystyivät taiteilemaan työn ohella, kuten Vermeer.

Vierailija
2/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHDOTTOMASTI herkuista.

Käsittämätöntä, että valtio, jonka työikäisestä väestöstä yli puolet on ylipainoisia, on täynnä kauppoja jotka ovat vähintään puolillaan kaikkea p a s k a a pilkkahintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän valtion asenneilmapiiri on kyllä sellainen, ettei itselläni ole enää motivaatiota antaa tälle valtiolle yhtikäs mitään.

Vierailija
4/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ottaisin ruokapöytääni yhden artistin, siinähän se tulisi ruokittua samalla kuin oma perhekin. Miksi minun täytyy maksaa jonkun elämäntapataiteilijan kiva elämä eli hänen kaljansa sokeriverona? Mieluummin tarjoan varattomalle reppanalle ravitsevaa lihasoppaa.

Vierailija
5/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri ja ravintolaväki on ollut pahimmat vinkujat koronan aikana joten meidän perhe ei enää käytä heidän palvelujaan IKINÄ.

Vierailija
6/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ottaisin ruokapöytääni yhden artistin, siinähän se tulisi ruokittua samalla kuin oma perhekin. Miksi minun täytyy maksaa jonkun elämäntapataiteilijan kiva elämä eli hänen kaljansa sokeriverona? Mieluummin tarjoan varattomalle reppanalle ravitsevaa lihasoppaa.

Minua kyllä kiinnostaa paljonkin esim. kirjastojen kohtalo, en tässä mitään yksittäisiä artisteja mieti.

Vierailija
7/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaisin niiden sosiaalituista, joilla ei ole suomen kansalaisuutta ja paljon.

Vierailija
8/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harhaanjohtava otsikko. Ilman muuta sokerivero.

Palstamamat tietysti mieluummin leikkaavat kulttuurista ettei sokerin puputtaminen kallistu.

Vierailija
9/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki, sipsit ja cola ovat ap:n mielestä ruokaa?

Vierailija
10/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt 2 vuoden aikana noin 7 koulussa. Jatkuvasti tilataan mm uusia kalusteita ja yleensä vielä vaikkapa yhden henkilön päähänpiston pohjalta tyyliin "tähän vois jotenkin sopia eri väriset", ja joku vastaa "joo niin vois", ja koulutetut ihmiset äänessä -huh huh - ihan kuin siitä kumman kaa tv-sarjasta.

Ihan hullun tuhlaileva kulttuuri vallitsee, liikunnanopettajakin olisi juuri halunnut henkilönostimen jumppasaliin parin pallon takia, montakohan tonnia tuokin olisi maksanut ja parin loppuunkuluneen käsipallon takia!?

Enkä puhu vain kouluista, vaan asenteista pitäisi leikata paljon, ei näillä asenteilla synny kuin menoja ja saasteita.

Vierailija
11/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän harhaanjohtava otsikko. Ilman muuta sokerivero.

Palstamamat tietysti mieluummin leikkaavat kulttuurista ettei sokerin puputtaminen kallistu.

Jep, halvat sipsit ja suklaat maistuu Possen äärellä, ja Possen tuotto ei ole vaarassa vaikka kulttuurikenttä näivettyisi täysin.

Vierailija
12/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa verottaisin. Paljon saa lukea surullisia uutisia, joissa alkoholi osallisena.

Vierailija
13/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ihmiset tehdä itse taidetta. Kulttuurista pois vaan reilusti.

Vierailija
14/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu asetelma. Otsikkossa puhutaan ruoasta ja vaihtoehtona korostuu sokeri.??!!

No minun mielestäni ihan sama. YLEn ja Suomen poliittisen ilmapiirin vuoksi olen ihan hemmetin täynnä vihervassari schaissea. Ihan sairaasti tulee / näkyy / kuulee marginaaliväen ongelmista. Suomalainen veronmaksaja, perheellinen työssäkäyvä maksaa itsensä kipeäksi kaikesta, ruoasta, lasten harrastuksista, autosta jne. Pienet palkat ja pitkät työpäivät. Meidän etua ei aja kukaan poliitikko tai puolue. Mutta jos olet muualta tullut, eri värinen, sukupuolivähemmistöä tai jotain muuta vähemmistöä sinun asiasi on esillä ihan joka hetki,  ihan joka kanavalla TULEE JO KORVISTA ULOS!

Ja sitten nämä taiteilijat, artistit, jotka ovat nyt koronan aikana olleet kovilla. He saivat hyvät tuet ja kyllä asia vaan on niin, että ammatin valinta on valinta ja siitä pitää kantaa vastuu. Niin tekevät oikeat yrittäjätkin ja muutkin. Älkää marisko, sinne vaan sossunluukulle, jos on tarvis.

Vierailija
15/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulttuuriin" ei pidä tuhlata verorahoja.

Sitä voi harrastaa ilmaiseksi, ja ihmiset maksavat HALUAMASTAAN kulttuurista vapaaehtoisesti.

Vierailija
16/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt 2 vuoden aikana noin 7 koulussa. Jatkuvasti tilataan mm uusia kalusteita ja yleensä vielä vaikkapa yhden henkilön päähänpiston pohjalta tyyliin "tähän vois jotenkin sopia eri väriset", ja joku vastaa "joo niin vois", ja koulutetut ihmiset äänessä -huh huh - ihan kuin siitä kumman kaa tv-sarjasta.

Ihan hullun tuhlaileva kulttuuri vallitsee, liikunnanopettajakin olisi juuri halunnut henkilönostimen jumppasaliin parin pallon takia, montakohan tonnia tuokin olisi maksanut ja parin loppuunkuluneen käsipallon takia!?

Enkä puhu vain kouluista, vaan asenteista pitäisi leikata paljon, ei näillä asenteilla synny kuin menoja ja saasteita.

Jep Valtiolla duunissa koko ajan uusitaan tietokoneet, näytöt yms. ravataan työterveydessä ja palkat yllättävän hyvät. Yksityisellä puolella meno on järkevämpää.

Vierailija
17/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurista voisi leikata. Teatterit ja kirjastolaitos ovat tarpeellisia mutta kaikenlaista huuhaakulttuuria ei tarvitse tukea. Hyvä taiteilija tai kirjailija pärjää kyllä omillaan.

Vierailija
18/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti julkisen puolen "viikarointi" on nykyään maan tapa. Kyllä kansa maksaa!

Vierailija
19/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan koulutettujen ja sivistyneiden kansainvälisten naisten kulttuuria on karkki, pullat, sipsit ja tempparit.

Tämä näkyy gallupin tuloksissa.

Vierailija
20/23 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysvero on hyvä idea. Mitä terveempi olet, sitä enemmän maksat veroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi