Te jotka kauhistelette rajoituksien purkua, mitä ehdotatte?
Kommentit (55)
Etätyösuositus töissä, joissa se on mahdollista. Maski silloin kun turvaväliä ei voida pitää. Käsihygienia. Räkätaudissa ei mennä töihin eikä päivähoitoon. Siinäpä ne. Eivät ole keltään pois. Keikkoja jne. voi puolestani järjestää, jos maskista ja anniskelualueilla turvaväleistä huolehditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elää koronan kanssa eikä teeskennellä, että pandemia on ohi.
Ai kestääkö talous ikuisen sulun? Tuleeko rahasi taikaseinästä? Rokotteet on sitä varten.
Siis minkä sulun? Mitä sulkuja ylipäätään on enää päällä?
KRAR on todennut, että suoja vakavaa muotoa vastaan säilyy paremmin kuin suoja tartuntaa vastaan. Kaikki eivät välttämättä tarvitse kolmatta tehostetta tai ainakaan sen ei tarvitse olla kaikille ilmainen vrt. pneumokokkirokote ja influenssarokote.
Meillä terveydenhuollon työpaikassa poistui maskipakko silloin, kun paikalla on vain henkilökuntaa, ei asiakaskontaktia. Tämä on mielestäni hieman arveluttavaa mm. siksi, että tiedän, etteivät kaikki työntekijät ole ottaneet ensimmäistäkään rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rajoitukset?
Me ei kestetä näitä rajoituksia yhtään pidempään. Me ei voida elää, jos kaikki on kiellettyä. Ihme natsivaltio touhua, mitään ei saa, eikä anneta tehdä. Me vaadimme, pakkovalta rajoitukset pois. Vapaus, me vaaditaan vapautta! Talous kuolee, työt menee kaikilta, yrittäjät eivät saa ruokaa. Kultturii tuhoutuu. Rajoitukset ahdistavat.
Anteeksi, mutta mitä rajoituksia on ylipäätään enää voimassa?
'Kaikki on kiellettyä'.. missä maailmassa sinä oikein elät?
Mua huvittaa nämä öyhöttäjät, jotka vaativat rajoitusten purkuja ja vastustavat pakkorokotuksia ja muita, joita ei edes ole ja joita ei ole edes suunnitteilla. Ilmeisesti öyhötys on se pääasia ja kaikesta koronaan liittyvästä on saatu siihen hyvä verukse.
Jos sinulla on kaksi rokotetta otettuna alle 6 kk sitten, on hyvä idea testata suojaa. Jos saat koronan, se on yli 90% todennäköisyydellä hyvin lievä, mutta saat pidemmän immuniteetin kuin tehosterokotteella. Sitähän tässä nyt haetaan, kun suurimmalla osalla tuoreet rokotteet. Näin saadaan virus kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä terveydenhuollon työpaikassa poistui maskipakko silloin, kun paikalla on vain henkilökuntaa, ei asiakaskontaktia. Tämä on mielestäni hieman arveluttavaa mm. siksi, että tiedän, etteivät kaikki työntekijät ole ottaneet ensimmäistäkään rokotetta.
Mutta ne, jotka ovat ottaneet rokotteet ovat suojassa. Muut sairastavat jossain kohdassa joka tapauksessa.
Yleisen maskisuosituksen poistaminen ja suosituksen rajaaminen vain niihin tilanteisiin, missä etäisyyttä ei voi pitää. Nyt alueilla edelleen epämääräisiä suosituksia, jotka tulkitaan siten, että maskia on pidettävä kaikissa julkisissa tiloissa aina. Kaupassakin tarve on todella vähäinen, jos ei päädy alennusryysikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyö halukkaille.
Keskustele asiasta työnantajasi kanssa. Mä olen tehnyt jo 9 vuotta etätöitä. Ihan työnantajan kanssa sovittava asia.
Kaikki työnantajat ei edelleenkään suostu, ellei ole laajaa etätyösuositusta. Lopputiliä olen myös miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyö halukkaille.
Keskustele asiasta työnantajasi kanssa. Mä olen tehnyt jo 9 vuotta etätöitä. Ihan työnantajan kanssa sovittava asia.
Kaikki työnantajat ei edelleenkään suostu, ellei ole laajaa etätyösuositusta. Lopputiliä olen myös miettinyt.
Joissakin maissa pelätään sitä, että voidaan menettää päteviä työntekijöitä, jos vaaditaan kaikkien tulevan takaisin etätyöstä. Aina ei ole takeita, että löydetään työnsä jättäneiden tilalle sopivia ja kokeneita tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyö halukkaille.
Kaikkia töitä ei ole edes mahdollista tehdä etänä. Mutta jokaisen etätöissä jatkamista haluavan - varsinkin, jos on riskiryhmäläinen - kannattaa keskustella asiasta oman työnantajansa eikä kaikkien maailman työnantajien kanssa. Riskiryhmäläiset voivat keskustella asiasta hoitavan lääkärin tai työterveyshuollon kanssa ja mikäli lääkäri katsoo etätyön paremmaksi, pyytää lääkäriltä lausunnon asiasta työnantajaa varten. Ja sen jälkeen keskustelee asiasta työnantajan kanssa. Kalliimmaksi se työnantajalle tulee, jos riskiryhmäläinen sairastuu ja on sitten pitkään sairaslomalla...ei edes etätöissä vaan sairaslomalla.
Voidaan vain kuvitella, mitä olisikaan tapahtunut jos oltaisiin eletty kun ellun kanat. Edelleenkään ei ole kiellettyä käyttää järkeä suhteessa pandemian torjuntaan. Suojautuminen parhaalla mahdollisimmalla tavalla olisi vähintäänkin toivottavaa kun tämä viheliäinen pöpö ottaa kyytipojakseen kenet tahansa säätyyn katsomatta. Olkaamme varovaisia ja noudatetaan hyväksi koettuja käytänteitä. Maski, hygienia, rokotteet, etätyöt -opiskelu, koulu, vapaa-aika, matkailu-,ym. on loppupeleissä yksilön omassa harkinnassa. Meidän ajassamme olemme monella tavalla onnekkaampia kun esim. Espanjan tautiin sairastuneet viime vuosisadan alku vuosikymmeninä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisen maskisuosituksen poistaminen ja suosituksen rajaaminen vain niihin tilanteisiin, missä etäisyyttä ei voi pitää. Nyt alueilla edelleen epämääräisiä suosituksia, jotka tulkitaan siten, että maskia on pidettävä kaikissa julkisissa tiloissa aina. Kaupassakin tarve on todella vähäinen, jos ei päädy alennusryysikseen.
'Tilanteet, joissa etäisyyttä ei voi pitää' on myös jokseenkin epämääräinen. Näissäkin tilanteissa osa käyttää, osa ei.
Oikeesti jääkää vttu sinne kotiin jos haluatte pysyy steriilissä luolassanne. Antakaa meidän muiden elää elämää jos ollaan tuplarokotukset saatu.
Tuo on aivan totta. Rokote suojaa vakavalta tautimuodolta hyvin. Suomessa tarvittaisiin tämän vuoden aikana kolmas rokote.