Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan teillä kesti tulla raskaaksi?

Vierailija
11.12.2014 |

Mielenkiinnosta kyselen :) yritys päällä ja 5 yrityskerta menossa. 

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 lisää vielä. 

Minulla on kellontarkka kierto. Eli pystyn sanomaan parin tunnin tarkkuudella milloin ovuloin tai milloin tulee menkat. 

Vierailija
42/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:20"]

Silloin kun terveellä pariskunnalla on ajankohta optimaalinen (eli ovulaatio, 2 päivää kuukaudesta), ja harrastavat seksiä ilman ehkäisyä on raskautumisen todennäköisyys n.25%. Tähän kun laskeskellaan päälle vielä se, että satunnainen stressi voi hankaloittaa munasolun irtoamista ja harvalla on päivälleen tasan kuukautiskierto (eivätkä ovulaatiotestitkään ole 100% luotettavia), niin ymmärtää varmasti suurin osa, että se tärppääkö vuoden vai kuukauden kuluttua, on myös aika paljon siitä kuuluisasta tuurista kiinni.

Mulle sanottiin monta kertaa lapsettomuustutkimusten aikana, että vuosi ja 1,5 vuottakin on vielä ihan normaali yritysaika, eikä välttämättä kerro sinänsä hedelmällisyydestä tai sairauksista. Itselläni oli kuitenkin pitkäaikaissairaus, joka todennäköisesti hankaloitti raskautumista. Kuten jo sanottu, vuoden kuluttua yrityksestä voi alkaa hakeutumaan tutkimuksiin jos haluaa. Mutta siinäkään ei kannata panikoitua ja tulla vielä epätoivoiseksi, joskus se vaan ottaa aikansa!

ja ei todellakaan kannata verrata muihin ihmisiin sitä, nämä on kuitenkin niin yksilöllisiä asioita kuin voi olla. Toisilla se vaan napsahtaa heti eka kerrasta, ja en kovin luottaisi näihin "kaikilla tuttavapiirissä napsahti ekan 6kk:n aikana", sillä oikeasti harva puhuu kavereilleen/tuttaville lapsettomuudesta. On se sen verran kipeä asia, että siitä kerrotaan usein vain lähimmille -jos niillekään .  Sitten kun itse alkaa puhua oman yrityksen kestosta, niin usein huomaakin kun muut kertovat omista vaikeuksistaan jne. Harva niitä alkaa kertomaan esim raskaana olevalle, jolla on tärpännyt tokasta kierrosta yms. Kun ei sitä empatiaa ja ymmärrystä välttämättä löydy.

Mutta tsemppiä teille! Kyllä se vielä siitä tärppää! Ja kannataa muistaa, että elämässä on aika paljon muitakin hienoja juttuja kuin lisääntyminen :) Ja raskautuminen ei ole ikinä saavutus - se on lahja, mukava bonus ja rikkaus elämään -mutta sehän ei tarkoita etteikö elämä olisi ihanaa ja rikasta ilmankin lasta!

[/quote]

Olet aivan oikeassa. Meillä on ollut lapsettomuutta nyt ~2,5v. ja tästä tietävät vain muutama tyyppi. Jos nyt tulisin raskaaksi ja raskaus jatkuisi loppuun asti, niin veikkaan että moni luulisi minun tulleen ekasta/vanhingosta raskaaksi.

Jotkut vielä kokevat lapsettomuuden häpeällisenä asiana ja pitkän yrityksen jälkeen raskaudesta kerrotaan että ekalla tuli.

Mutta muistakaa nyt, että elämässä on muutakin kuin äitiys. Minä hain korkeakouluun kun turhauduin yritykseen ja paikoillaan junnaavaan elämääni ja kas, kerrankin joku onnistui ekasta kerrasta :D Nyt opiskelen mielenkiintoiseen ammattiin ja lapsiasiat saa olla kunnes valmistun (olen silloin hieman vajaa 30v.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 3 minuuttia.

Vierailija
44/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, ihana kirjoitus, kiitos tsempeistä :) eiköhän se onnistu kun ei stressaa :) -Ap

Vierailija
45/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk, meni kesken 7vko, siitä 8kk tärppäsi. Oli kaavintaa ym hormonit sekaisin parisen kuukautta.

Vierailija
46/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:05"]

Jos lapsi saa tulla, niin tulee helposti. Jos taas yrittää, niin ei välttämättä tulekaan niin helposti. 3 lasta, joista 2 tullut ekasta kierrosta ja yksi tekemällä tehty 10 kk.

[/quote]

Logiikkasi ei oikein päde. "Saa tulla" ja "yrittämisen" raja on todella pieni, eli jos tosissaan haluaisit olla yrittämättä lasta, niin sinun tulisi käyttää silloin ehkäisyä. Eli tuletko ehkäisyn kanssa helposti raskaaksi?

[/quote]

Ja se "saa tulla" menee helposti hiljalleen yritykseksi, kun alkaa kuitenkin mielen perukoille hiipiä ajatus, että missä se "saa tulla" lapsi nyt viipyilee.

Vierailija
47/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. yrityskerralla tärppäsi meillä. Minä olen 22v. ja mies 26v. Tsemppiä!

Vierailija
48/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:05"]Jos lapsi saa tulla, niin tulee helposti. Jos taas yrittää, niin ei välttämättä tulekaan niin helposti. 3 lasta, joista 2 tullut ekasta kierrosta ja yksi tekemällä tehty 10 kk.
[/quote]

46 jatkaa vielä. Meillä lapsi piti tekemällä tehdä koska se hedelmällisin aika ei mulla ainakaan ollut hehkein ja seksikkäin aika( =halukkain). Huomasin kun ovulaatiotikun kanssa seurailin että eipä olisi tärpännyt ilman tätä tietoa. Yhdessä olemme olleet 10 v joten se 2x päivässä seksiä ei ole tapahtunut vähään aikaan.

Vierailija
50/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli vuosi. Olin jo tottunut ajatukseen, että jos ei tärppää luomusti niin mun ei ole tarkoitus saada lapsia. Ehkä se yrittämisen stressi sitten vaikutti taka-alalla vaikken mielestäni niin isoja paineita raskautumisesta ottanut. Hankimme kyllä koiranpennun pari kuukautta ennen kuin tärppäsi ja kuulemma se edesauttaa lapsen saantia, en kyllä tajua miten :D

Vierailija
51/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärppäsi ihan kertalaakista, mutta omassa tuttavapiirissäni se on ollut aika harvinaista. Mitä mä ole kuullut, niin semmonen 4kk on aika perus yritysaika.

Vierailija
52/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa kesti kauemmin, nyt toinen tuli heti, jätettiin pillerit kesken kierron ja tärppäs samantien.

Vierailija
53/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta 5kk ja kolme muuta yhdestä kerrasta. :)

Vierailija
54/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk, 6kk, 7kk, 3kk. Kolmas päättyi keskenmenoon. Eka ja viimeinen clomeilla avustettuna. Toka ylläriluomu ja kolmas pregnyl. Oon kans miettiny kun jotku tulee heti..

Vierailija
55/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti pitkät 7,5 vuotta. Oltiin jo luovuttu toivosta.... Ei uskottu tämän ihmeen tapahtuvan meille<3

Vierailija
56/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kuudennesta kierrosta, toinen kolmannesta kierrosta. Ikää oli 31 v ja 34 v.

Vierailija
57/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:30"]

Nääh, näihin kyselyihin vaan tarttuu juuri ne jotka haluaa brassailla. Ainoastaan n. puolet tulee ekan 3 kk:n aikana raskaaksi.

[/quote]

Meinasin vastata ihan neutraalein mielin sen, kuinka kauan meillä meni mutta enpä viitsi kun joku idiootti ottaa sen brassailuna. Onko se sitten säälipisteiden kerjäämistä jos joku sanoo että meni kolme vuotta? 

Vierailija
58/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:43"]

Tulin raiskaaksi 3 kk yrityksen jälkeen, meni kesken. Sitten 5 kk aloituksesta, meni kesken, sitten 9 kk aloituksesta, meni kesken. 12 kk yrityksen alusta tärppäsi taas ja nyt meillä on pieni tyttö. 12 kk on aivan normaali, sen jälkeen kannattaa käydä vaikka gynellä. Minulla tuo viimeinen pysyi matkassa ilmeisesti keltarauhashormonin takia, koska kierto oli ilmeisesti jotenkin lyhyt. 

[/quote]

ja iät oli 31 ja 34. Terolutit siis sain avittamaan tuota viimeistä raskautta. 

Vierailija
59/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta.

Vierailija
60/136 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ja 3 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän