Kuinka kauan teillä kesti tulla raskaaksi?
Mielenkiinnosta kyselen :) yritys päällä ja 5 yrityskerta menossa.
Kommentit (136)
24. kierto tuotti tuloksen. Nyt toista odottaessa menossa yk12. huoh...
Puoli vuotta mennyt... ei yksiäkään kuukautisia eli ei ovulaatiotakaan... loppukuusta onneksi lekurille :(;En jaksa enää odottaa. Vaikea edes yrittää kun ei menkkoja.. n23
Viisi vuotta. Vasta hoidoilla raskaus lopulta onnistui.
Nyt on menossa seitsämäs yrityskierto aktiivista yritystä keskenmenon jälkeen, eikä tärppiä näy.. Keskenmennyttäkin raskautta yritettiin noin 7 kuukautta aktiivisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:25"]
Nyt on menossa seitsämäs yrityskierto aktiivista yritystä keskenmenon jälkeen, eikä tärppiä näy.. Keskenmennyttäkin raskautta yritettiin noin 7 kuukautta aktiivisesti.
[/quote]
Niin ja nuori olen, 23-vuotias ja perusterve.
clomifen on vaarallista. Haluaisin lukea tämän kirjan ja yrittää jotain luonnollista http://www.infertilecure.com
Esikoinen yksien kuukautisten jälkeen pillereiden lopettamisesta. Nuorimmaisia odoteltiin 8 vuotta. Lapset kannattaa tehdä nuorena.
Me ollaan yritetty esikoista nyt puoli vuotta. Äitini ja siskoni ovat tulleet aina kertalaakista raskaaksi, ja siitä ovat muakin "pelotelleet". Tietäisivätpä vaan.
Melkein 1,5v yritettiin ennen hoitojen alkua.
Sitten kun tutkittiin ja saatiin minulle toimiva lääkitys niin tärppäsi mielestäni nopeasti eli 4. kierrosta.
Ekalla kerralla tulin raskaaksi, olin 20v
Tokalla kerralla kuudennesta kierrosta kilpirauhaslääkityksen kanssa, en oikein ovuloinut ja kierrot oli outoja. Olen nyt 25v ja raskaana siis.
7 kk yritystä takana, ei yhtään tärppiä. Kierrot yms kunnossa ja nuoria ollaan. epätoivo alkaa iskeä mitä lähemmäs vuoden rajaa mennään..
Esikoinen ensimmäisestä kierrosta. Toista alettiin yrittää niin 2. kierrosta tärppäsi, meni kesken. Sitten muutama kuukausi meni ettei yritetty ollenkaan, ja taas kun annettiin raskaudelle mahdollisuus niin tärppäsi heti.
Yli 2 v kesti ja vasta IVF-hoidolla alkoi raskaus.
Ekasta yrityksestä raskauduin ja ikää 22v. En olisi uskonut, että tärppäisi noin äkkiä.
Eskoinen ekasta kierrosta, toinen 7. kierrosta ja kolmatta ollaan yritetty melkein 4v. Hedelmöityshoidot menossa.
Kolmannesta kierrosta, ikää 33vuotta. Oli yllätys et näin nopeesti tuli.
Siltä varalta että joku lukee tätä ketjua vielä, laskin ketjuun nyt annetuista vastauksista esikoisten keskimääräisen yritysajan. Se oli noin 12 kk. :) Kuitenkin niin että 30% raportoi että ekalla kerralla tärppäsi, ja yli 70 prosentilla kesti alle 10kk. Tällaisia epätieteellisiä tilastoja, ihan mielenkiintoista mun mielestä. :)
Sekä esikoinen että kuopus ensimmäisestä yrityskierrosta (olin 25v ja 26,5v). Ja ihmettelen sitä edelleen, tosin kuukautisenikin alkoivat esikoisen synnytyksen jälk jo 4vkoa synnytyksestä vaikka täysimetin vauvaani yht.6,5kk.
Nyt ovat jo teinejä:)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:30"]
Nääh, näihin kyselyihin vaan tarttuu juuri ne jotka haluaa brassailla. Ainoastaan n. puolet tulee ekan 3 kk:n aikana raskaaksi.
[/quote]
En kyllä usko, että puolet tulee raskaaksi 3kk aikana. Ne, joilla kestää kauan, eivät puhu siitä niin paljon, kuin ne, jotka tulivat raskaaksi nopeasti. En väitä, ettei nopeasta raskautumisesta saisi kertoa, mutta siitä nyt vaan kuulee useammin kuin "tikutin ovista kolme vuotta" -tyylisistä raskautumisista.