Pystyykö joku oikeasti laihduttamaan imettäessä?
Mä en nyt tarkoita laihtumista vaan laihduttamista. Jos yritän syödä vähän vähemmän, maitoa alkaa heti tulla niukemmin ja itselle aivan hirveän paha olo. Tulee aivan järkyttävä väsymys ja kiukku.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:04"]
Ei kai laihduttaminen ole edes suotavaa imetyksen aikana? Tai ainakin tosiaan kannattaa tarkistaa, että saa varmasti kaikki tarvittavat ravintoaineet, ettei maidon laatu kärsi. Itse "laihduin" (=järkyttävä määrä nesteturvotusta poistui) imetyksen aikana noin 25kg ihan normaalia terveellistä ruokaa syömällä. Vain makeat jätin tietoisesti pois ruokavaliosta.
[/quote]
Näin täällä kaikissa raskauskiloja käsittelevissä ketjuissa kerrotaan, että on vanhaa tietoa, ettei imettäessä saisi laihduttaa.
Ap
[/quote]
Miksi uskot niitä? Johan sulle tässäkin on sanottu, ettei ole hyväksi. Itse sen valitsee mitä uskoo, kun harvemmin täällä on asiantuntijoita. Imettäessä laihduttaminen on mahdollista, mutta sinun täytyy laskea tarkkaan, että sekä sinä ja vauva saatte tarpeeksi hyvää ja monipuolista ravintoa. Muuten sinä kärsit siitä, vitamiinit ja hivenaineet vähenee ja voit huonosti. Voisitkohan odottaa vielä hetken ja sitten laihduttaa?
[/quote]
Miksi ajattelet, että juuri se, mitä mulle tässä ketjussa on sanottu, on enemmän oikeassa kuin niissä toisissa ketjuissa?
En mä ole nyt laihduttamassa, on ihan selvää, että se ei onnistu.
Ap
Ja jos nyt joku miettii, mitä konkreettista haittaa mulle näistä raskauskiloista on, niin esim. se, että ulkoiluhousut eivät sovi jalkaan (eivät sovi juuri muutkaan housut, mutta oon ostanut parit läskipökät, ettei tarvitse Aku Ankkana juosta - ulkoiluhousuja ei ole kuitenkaan varaa ostaa).
Ap
En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]
En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset!
[/quote]
Ole ihan rauhassa tajuamatta. Esikoisen imetyksen aikana söin paljon ja laihduin ne pari raskauskiloa sen vuoden aikana. Nyt syön aika vähän (ei ole ruokahaluakaan), enkä laihdu. Tässä se oli rehellisesti pähkinänkuoressa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset!
[/quote]
Samaa hämmästelen. Puolessa vuodessa katosi 25 kiloa ( 5 kg enemmän kuin raskaudessa tuli ) täysimetyksellä ja vaunulenkeillä. En yksinkertaisesti ehtinyt ja jaksanut syödä enempää.
itse laihduin 15kg puolessa vuodessa..painoin silloin 58kg 170cm pitkä..aloin kiinnostua ravitsemuksesta vauvan saatua ja kokkasin paljon hyvää ruokaa ja söin suklaatakin oikeestaan päivittäin..vaunuja työntelin ulkona pari-kolme kertaa päivään..oli helppoa!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset! [/quote] Samaa hämmästelen. Puolessa vuodessa katosi 25 kiloa ( 5 kg enemmän kuin raskaudessa tuli ) täysimetyksellä ja vaunulenkeillä. En yksinkertaisesti ehtinyt ja jaksanut syödä enempää.
[/quote]
Hämmästele pois. Syön aika vähän, en laihdu. En varmasti syö alle kulutukseni, mutta jos vertaan esikoisen imetysaikaan, syön todella vähän, ehkä puolet siitä määrästä.
Ap
[/quote]
Allekirjoitan täysin!
Minä pystyin, jätin sokerin pois. Muuten söin kunnolla, rasvaa pelkäämättä. Lähti 7kg, imetän edelleen, vauva 9kk. Eli alotin kevennyksen vauvan ollessa 7kk
Laihduttamista ei suositella imetysaikana sillä rasvaan on sitoutunut kuona-aineita ja myrkkyjä. Kun rasva palaa, siitä vapautuu elimistöön mm. raskasmetalleja jotka siirtyvät myös maitoon.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Allekirjoitan täysin!
[/quote]
No, mulla ei ole muutenkaan tapana vetää makeaa jatkuvasti, ei myöskään imetysaikana. Syön myös kohtuuudella ja säännöllisesti. Että allekirjoittele pois vain.
Ap
[/quote]
Voi jumalauta. Kaikkien aineenvaihdunta ja kropat toimivat kuten sinulla?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:04"]Mä en ole koskaan kuullutkaan, että imettäessä saa laihduttaa. Silloin monelta putoaa paino ihan itsestäänkin, vaikka söisivät paljon.
On se kumma, että nykyään vauva ei ole etusijalla vaan se miltä itse näyttää.
[/quote]
Ylipainossa ei aina ole kyse siitä miltä näyttää vaan miten ihminen voi/jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:03"]No kun vauva on saanut rintamaitoa 3-4 kk niin se riittää.Voit ihan hyvin alkaa laihduttamaan ja antaa vauvalle korviketta. Siten pääset sitten itsekin liikkumaan kunnolla etkä ole niin kiinni vauvassa. Vauvan isä varmasti mielellään hoitaa vauvaa kun sinä olet jumpassa tai salilla tai juoksemassa.
[/quote]
Tää on kyllä pohjanoteeraus! Vihaiseksi tulen tällaisista. Sinäkö nyt päätä, että 3-4kk riittää? Aha. Miksi ihmeessä vauva pitäisi tuossa vaiheessa vieroittaa rinnasta ja siirtyä korvikkeeseen? Pahaa tekee kyllä. Imetys ei estä liikkumista, eikä sitä, että vauvan isä osallistuisi hoitoon. Jotkut joo huolivat pumpattua maitoa pullosta. Kaikki eivät, mutta näille tuntuisi vielä järjettömämmältä vaihtaa pulloon! Terveellinen ruokavalio ja imettäminen+kevyt liikunta on varmasti terveellisin yhtälö. Jos tämä ei nyt jostain syystä riitä, niin eikö sitä tehodieettiä ja salitreeniä ehdi aloittamaan vaikka vuoden päästä synnytyksestä??? Katseita neuvoja täällä jaetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset!
[/quote]
Ihan sama täällä! En käsitä miten joku voi lihota kauheaksi mössäleeksi eikä edes imetys laihduta! Harrastakaa liikuntaa plösöt niin aineenvaihdunta vilkastuu.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]En laihduttanut imetyksen aikana, ei todellakaan tarvinnut, vaan päinvastoin! Oli vaikeaa syödä tarpeeksi, mies oli koko ajan tuputtamassa ruokaa ja raahasi lempiruokia kaupasta kotiin... Painoin raskaaksi tullessa 58 kg, loppuraskaudesta 70 kg ja 2 kk vauvan syntymän jälkeen enää 50 kg. Olen 165 cm pitkä. Nyt vauva on 1 v. enkä enää imetä, paino on tasaantunut siihen 52 kiloon, mihin olen tyytyväinen. Minä taas en käsitä naisia, jotka EI laihdu imetyksen aikana! Uskon että tuolloin kyllä vedetään kaikenlaista makeaa ja rasvaista niin paljon, ettei kalorivajetta synny, rehellisyyttä peliin naiset! [/quote] Ihan sama täällä! En käsitä miten joku voi lihota kauheaksi mössäleeksi eikä edes imetys laihduta! Harrastakaa liikuntaa plösöt niin aineenvaihdunta vilkastuu.
[/quote]
Edes? Ensinnäkään, imetys ei todellakaan laihduta kaikkia. Toiseksi en voi liikkua kuin ihan kevyesti nivelkipujen takia. Kolmanneksi, jos harrastaisin raskasta liikuntaa, mun pitäisi syödä vielä enemmän.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]
Voi jumalauta. Kaikkien aineenvaihdunta ja kropat toimivat kuten sinulla?
[/quote]
Onko sulla myös lihavat geenit? Painavat luut?
Liiku enemmän. Imettäessä ne lihakset katoaa ja nainen riutuu ja laihtuu...ainakin mulle kävi nin.
syö monipuolisesti ja liki.
lihas kuluttaa sitten enemmän energiaa ja sun muodot pysyy lihaksissa eikä löysty kevyemmäksi läskiksi ...ja sä jaksat paremmin sen rumban.
aineenvaihdunta paranee ja sitä laihtuu helpommin.
kokemusta on...laihduin, enkä jaksanut.
Nyt on taas alkanut tulla jaksamista, kun on isommat lapset ja olen alkanut liikua enemmän.
ulkoilu, kävely vauvan kanssa ja punttisali., pilates..
ja jos sosiaalista, niin joku peli.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:12"]
Liiku enemmän. Imettäessä ne lihakset katoaa ja nainen riutuu ja laihtuu...ainakin mulle kävi nin.
syö monipuolisesti ja liki.
lihas kuluttaa sitten enemmän energiaa ja sun muodot pysyy lihaksissa eikä löysty kevyemmäksi läskiksi ...ja sä jaksat paremmin sen rumban.
aineenvaihdunta paranee ja sitä laihtuu helpommin.
kokemusta on...laihduin, enkä jaksanut.
Nyt on taas alkanut tulla jaksamista, kun on isommat lapset ja olen alkanut liikua enemmän.
ulkoilu, kävely vauvan kanssa ja punttisali., pilates..
ja jos sosiaalista, niin joku peli.
[/quote]
En pysty nyt tekemään pitkiä lenkkejä tai käyttämään juuri painoja nilvelkipujen takia. Teen kotijumppaa ja pilatesta, mutta en voi oikein tehdä mitään sellaista, mikä kasvattaisi lihasmassaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:04"]
Ei kai laihduttaminen ole edes suotavaa imetyksen aikana? Tai ainakin tosiaan kannattaa tarkistaa, että saa varmasti kaikki tarvittavat ravintoaineet, ettei maidon laatu kärsi. Itse "laihduin" (=järkyttävä määrä nesteturvotusta poistui) imetyksen aikana noin 25kg ihan normaalia terveellistä ruokaa syömällä. Vain makeat jätin tietoisesti pois ruokavaliosta.
[/quote]
Näin täällä kaikissa raskauskiloja käsittelevissä ketjuissa kerrotaan, että on vanhaa tietoa, ettei imettäessä saisi laihduttaa.
Ap
[/quote]
Miksi uskot niitä? Johan sulle tässäkin on sanottu, ettei ole hyväksi. Itse sen valitsee mitä uskoo, kun harvemmin täällä on asiantuntijoita. Imettäessä laihduttaminen on mahdollista, mutta sinun täytyy laskea tarkkaan, että sekä sinä ja vauva saatte tarpeeksi hyvää ja monipuolista ravintoa. Muuten sinä kärsit siitä, vitamiinit ja hivenaineet vähenee ja voit huonosti. Voisitkohan odottaa vielä hetken ja sitten laihduttaa?